[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:43

Pagony is volgens mij een best goed verkopende deken. Ik doe er zo'n anderhalf seizoen mee, maar heb een pony die gewoon wel echt dekens sloopt!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:46

heb hem gisteren helaas zn deken op gedaan..
gisteren avond stond hij binnen in zn stal terwijl hij gewoon in de wei kon en dat doet ie alleen als ie last heeft van de vliegjes.
heb hem vandaag om 5uur ook weer opgedaan. had er niet echt last van maar beter te vrog dan te laat.

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:17

eventjes tussendoor een vraagje!
mijn kleintje heeft last van schilvers kan ik dit wassen met teershampo?
hoe moet ik te werk gaan? Bedankt!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:30

Kun je idd wassen met teershampoo. Gewoon simpel wassen :P

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:36

Zijn er goede tips qua shampoo om mee te wassen? Dan gaat het mij om het hele paard dus niet alleen staart en manen. Ze jeukt nog niet en het is ook niet tegen het jeuken omdat ze het prima doet onder de deen. Maar welke shampoo is het meest 'neutraal' of evt jeukverlichtend?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:38

machoruby. teerschampoo is goed ja. goed in de manenwortel wrijven.
ik heb destijds de hele manen er af geknipt zodat we er beter bij konden maar ht zou makkelijk lukken met manen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:17

MarliesV schreef:
Zijn er goede tips qua shampoo om mee te wassen? Dan gaat het mij om het hele paard dus niet alleen staart en manen. Ze jeukt nog niet en het is ook niet tegen het jeuken omdat ze het prima doet onder de deen. Maar welke shampoo is het meest 'neutraal' of evt jeukverlichtend?

Tea tree, Betadine shampoo. Teershampoo heb ik zelf geen ervaring over maar hoor er goede verhalen over.

Ik gebruik zelf veel tea tree, met deze shampoo moet je het wel echt goed in laten trekken voor minimaal 5 minuten (ik doe zelf liever 10 minuten), anders heeft het weinig effect (iig, dat is wat ik merk hier)

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:25

Wat is er waar van de volgende 'oudeboerenwijsheid'?
Een pakje oude shag, water erover gieten, een 10 minuten zacht koken, filteren en dan het vocht in de manen en staart smeren.
Dan ruikt je paard naar een asbak.... :')

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:34

Whaha, dat denk ik ook ja :P Ach misschien proberen waard? Als je een oud pakje shag hebt natuurlijk :')

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:51

ZusJacobs schreef:
Whaha, dat denk ik ook ja :P Ach misschien proberen waard? Als je een oud pakje shag hebt natuurlijk :')

Wat nou als ik niet rook...moet ik dan iemand vragen die een oud pakje heeft liggen???

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:53

Ja, het is aan jou he :P Ik zou het niet doen, dat weet ik wel :')

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:58

Ik moet er niet aan denken..... En ik ga geen shag kopen om het proberen, dan koop ik wel teer shampoo. Zonder nicotine!!! Dadelijk wil hij elke week een pakje shag....

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:12

Tss.. het zou wat zijn he! :')

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:26

LadyDaily schreef:
Hallo Bokkers,
Kom even binnen vallen omdat ik een vraagje heb over eczeem dekens.
Ik Hoop als jullie dat niet erg vinden! Er zijn namelijk zoveel eczeem dekens en ik denk als jullie er wel verstand van hebben welke nou goed is en welke absoluut niet:P
Welke eczeem deken zou ik het beste kunnen kopen voor mijn new forest merrie met lichte eczeem?
Prijsklasse niet boven de 85/90 euro. En het liefst een deken dat niet warm is en zonlicht werend

Alvast heel erg bedankt!

gr

Ik heb dit jaar een rambo sweet itch hoody besteld, is wel iets duurder dan wat je wilt uitgeven, maar ik hoor hier alleen maar positieve dingen over.
ik heb hem hier besteld (de deken kost €129,-):
http://www.ruitershoppasdedeux.nl/
vind alleen de leveringstijden wel langer duren dan bij een andere winkel.

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:37

je kan voor de RSIH ook altijd hier op bokt kijken bij Josie....
die is vaak goedkoper dan menig winkel :D

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:29

ZusJacobs schreef:
Pagony is volgens mij een best goed verkopende deken. Ik doe er zo'n anderhalf seizoen mee, maar heb een pony die gewoon wel echt dekens sloopt!

Hier ook :j precies hetzelfde ook. Fijne deken, 1 zomerseizoen gaat prima maar halverwege de 2e begint ie toch echt op te geven en vallen de gaten erin.

Bailey is helaas aan haar manen begonnen terwijl ze een deken draagt, alleen 's avonds buiten staat, haar voeding al 2 jaar lang aangepast is, ze op ontgiftende zeoliet staat én ze is ingesmeerd met Derfen -O- Mission impossible?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:53

Ik ben een week niet bij mijn vz paard geweest. Ze is dus een week ook niet ingesmeerd met derfen.. Maar... Niet geschuurd!! Ze heeft alleen haar homeopathische druppels gehad :? toeval, geluk of het helpt.. Ik weet het niet! Voor de zekerheid heb ik toch weer derfen in staart en manen gesmeerd.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:56

Bailey_4ever schreef:
ZusJacobs schreef:

Hier ook :j precies hetzelfde ook. Fijne deken, 1 zomerseizoen gaat prima maar halverwege de 2e begint ie toch echt op te geven en vallen de gaten erin.

Bailey is helaas aan haar manen begonnen terwijl ze een deken draagt, alleen 's avonds buiten staat, haar voeding al 2 jaar lang aangepast is, ze op ontgiftende zeoliet staat én ze is ingesmeerd met Derfen -O- Mission impossible?

Mag ik vragen hoe je de derfen smeert? Veel mensen doen het namelijk verkeerd waardoor het niet goed werkt..

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:58

Hoe kun je derfen verkeerd smeren dan?

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:17

Ik ga vandaag starten met een groene leem kuur, inwendig. Van de Groene Os.
Eens zien wat dat brengt....

FamkeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:52

Vandaag de bestelling van de Fly Free exceemdeken rond gemaakt. Ben errug benieuwd!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:56

Kimbeerly schreef:
Hoe kun je derfen verkeerd smeren dan?

Ben ik ook wel benieuwd naar :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:34

Vandaag weer zwarteblotebillen in de wei! *\o/* Vanaaf ben ik niet op stal, maar ik zag dat ze het warm gehad had op stal (alle vloerbedekking weggeschraapt zodat ze op het beton kan liggen) dus ook vannacht geen dekentje op. Ben benieuwd morgenochtend wat ik aantref!!

Even drainage (Groene Os) vraagje: hoelang houden jullie ze op 30 druppels? Ik ben met 10 begonnen en per week verdeeld 10 druppels erbij, maar ik merk dat ze het nu relatief zwaar heeft. Geloof dat ik nu 2 weken op 2x 30 druppels per dag zit. Stoppen of gewoon even doorbikkelen? Ervaringen? Overigens plaste ze in het begin van de kuur wel veel en was haar rug bij de nieren gevoelig, nu drinkt ze normaal en plast normaal maar heb haar rug nog niet verder gecontroleerd.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:10

No_No schreef:
Mag ik vragen hoe je de derfen smeert? Veel mensen doen het namelijk verkeerd waardoor het niet goed werkt..

Met mijn hand :D B-)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:43

@ breghje, ik ben ook begonnen met 2x per dag 10 druppels, dit zo gelaten tot het zeker in het systeem opgenomen was (ik hou 36 uur aan minimaal), toen verhoogd naar 20 en zo door. ze zitten nu al enkele dagen op 27 á 28 druppels, ik denk ook dat het niet meer hoeft te zijn dan dat. Zneddie heeft iets zachtere poep dan anders, aan Mone is niets te zien. verder hebben ze het er voor zover ik kan nagaan niet bepaald moeilijk mee, zijn gewoon lekker zichzelf verder. wel zijn ze beiden heel licht met headshaken begonnen, misschien dat het compositum dat ook heeft losgemaakt bij ze?
ik doe de 27 á 28 druppels door tot het flesje leeg is. enkele dagen daarvoor even checken of we nog door willen of niet. ik moet erbij zeggen dat Zned op zijn eerste 'kuurtje' azijn ook reageerde met wat slappe mest, dat ging 'vanzelf' over. dus misschien doe ik het compositum ook wel door tot zijn mest weer normaal is.