en toen was mijn kanjer ziek !!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 18:58

shilady schreef:
Ik vind dat de ts doet wat ze kan veel mensen moeten eerst een tijd nadenken voor ze het paardje naar de kliniek laten gaan omdat het veel geld kost. Een paard kan heel snel achteruit gaan en afvallen als het wat heeft. Weet ook zeker dat als de opfokhouder de ts gelijk die zaterdag dat het gebeurt is had gebelt dat ts daar gelijk stond :j

weet het ook zeker die rot mobiel stond uit
anders was ik er gelijk heen gegaan
en ja ik zwem zeker niet in het geld
maar mijn dieren daar doe ik alles voor
al kost het veel ik doe wat er gedaan moet worden

Cryssie

Re: en toen was mijn kanjer ziek !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:05

Ik was een stille meelezer, maar ik kan het toch niet laten TS een pluim in haar jeweetwel te steken. Ondanks door haar onervarenheid, blijkt uit de verhalen dat zij heel veel van haar paardje houdt en alle zorg aan hem wilt besteden. Nagano, petje af. En ik blijf deze topic volgen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:16

Ts: Pluimpje aan jou hoor! Je hebt goed gehandeld.
Ik ga voor Nagano duimen en ik denk dat hij zich geen beter baasje kan wensen als jou! :)

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:22

shilady wil alleen zeggen dat je ts haar gevoelige snaar geraakt hebt (zie onderschrift!!!!!!!!)
TS een reuze pluim voor jou echt met zo een baas je komt hij er weer boven op !!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:40

Jeetje wat heftig zeg, zoiets heb ik nog nooit gezien! De eerste paginas was ik ook een beetje boos en bezorgd, en snap alle niet leukere reacties dan ook zeker. Maar super dat hij nu in goede handen is en jij zo voor hem vecht. Hopelijk knapt hij weer helemaal op, ik duim voor jullie! Fijn ook dat je een andere stal gaat zoeken, dat zou ik waarschijnlijk ook hebben gedaan, want het klinkt of ze daar nalatig zijn geweest om zijn gezondheid in de gaten te houden. Je gaat bij een opfok toch uit van de kunde van de staleigenaar. En maar 3x naar je paard, sjonge, er zijn zat mensen die hun paard in de opfok in alle goede trouw weken lang niet zien! Logisch toch dat je er vanuit gaat dat de verzorging goed gebeurd....
Super TS dat hij inmiddels alweer wat aa nhet opknappen is, en zo in goede handen is. Sterkte met hem!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 19:41

wat een lieve berichtjes doet me goed
de rest ook hoor ben echt blij met jullie steun

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:54

Iedereen zit wel leuk te zeggen van, ik zou dit, ik zou dat etc etc, maar dat weet je pas al zoiets je gebeurd. Achteraf gezien kijk je de koe in de kont.
Ik vind dat TS prima gehandeld heeft. Haar paardje staat nu goed en word goed verzorgd. En aan de buitenzijde kan je niet altijd zien wat er aan de binnenzijde gebeurd. En als de staleigenaar zegt dat ze ontwormd worden, vertrouw je daar ook op.
En 100 kilo afvallen in 2 dagen, kan prima. Als alle energie die een paardje heeft word verbruikt door de pijn en verder niets eet, dan kan het erg snel gaan hoor...

TS, ga zo door, achteraf kan je altijd zeggen van; had ik maar dit of dat of wat dan ook. Daar gaat het nu niet meer om. Kijk naar de toekomst en dat het goed komt met je paardje, dat is nu veel belangrijker!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:56

Dat afvallen heb ik idd ook gemerkt :j Ooit eens een paard in de sloot gehad die haar been enorm had beschadigd. Ik kwam 3 dagen terug van vakantie en vond een heel mager paard, ze had flink veel pijn, dan gaat het snel!

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:58

Tamide dat is precies wat ik TS ge PB heb

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 19:58

horzlover schreef:
Tamide dat is precies wat ik TS ge PB heb

:o :o :o :o :o

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:37

we blijven duimen hoor!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:52

Tamadine schreef:
Iedereen zit wel leuk te zeggen van, ik zou dit, ik zou dat etc etc, maar dat weet je pas al zoiets je gebeurd. Achteraf gezien kijk je de koe in de kont.
Ik vind dat TS prima gehandeld heeft. Haar paardje staat nu goed en word goed verzorgd. En aan de buitenzijde kan je niet altijd zien wat er aan de binnenzijde gebeurd. En als de staleigenaar zegt dat ze ontwormd worden, vertrouw je daar ook op.
En 100 kilo afvallen in 2 dagen, kan prima. Als alle energie die een paardje heeft word verbruikt door de pijn en verder niets eet, dan kan het erg snel gaan hoor...

TS, ga zo door, achteraf kan je altijd zeggen van; had ik maar dit of dat of wat dan ook. Daar gaat het nu niet meer om. Kijk naar de toekomst en dat het goed komt met je paardje, dat is nu veel belangrijker!

TS heeft inderdaad goed gehandeld...ook mijn complimenten daarvoor!
De dag na het bezoek van de da stond het paard al in de kliniek :j
Omdat TS in de gaten had dat de zalf alleen niet ging helpen.
TS ik blijf nog steeds duimen hoor!

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:59

Ik las het, heb de rest niet gelezen, maar het blijkt dat er bij haflingers wel vaker voorkomt gezwellen op de penis. Laatst op stal waar ik stage loop had een haflinger ruin dit ook, helaas groeit het regelmatig terug... ik lees even mee en hoop het beste voor jou en je lieverd! :(:)

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:00

Net even heel het topic doorgelezen, wat vervelend voor je paardje zeg! :(
Hopelijk komt het weer helemaal goed met hem!
Je hebt in ieder geval goed gehandeld en hij is nu in goede handen :j

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:30

Arme dier! Die eerste foto's zagen er echt heel erg uit. Ik vind dat je goed hebt gehandeld door je paard naar de kliniek te brengen, hij krijgt daar zo te lezen prima zorg. Heel veel beterschap voor hem!
En Storm, zo ontzettend lief dat je met je hoogzwangere buik mee bent gegaan +:)+

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:31

Storm schreef:
Zijn penis wordt meerdere keren per dag gemasseerd door een assistente en vandaag kon hij hem inschachten toen ze dat deed.

Dat horen we graag *\o/*

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:32

Livanna schreef:
Ik las het, heb de rest niet gelezen, maar het blijkt dat er bij haflingers wel vaker voorkomt gezwellen op de penis. Laatst op stal waar ik stage loop had een haflinger ruin dit ook, helaas groeit het regelmatig terug... ik lees even mee en hoop het beste voor jou en je lieverd! :(:)

dat blijkt, het is geen gezwel het is stuwing als gevolg van bloedwormen

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:41

veel sterkte met je pony

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 21:41

yvonnedv schreef:
Livanna schreef:

dat blijkt, het is geen gezwel het is stuwing als gevolg van bloedwormen

dat klopt komt door de bloedwormen helaas

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:44

Nagano schreef:
shilady schreef:
Ik vind dat de ts doet wat ze kan veel mensen moeten eerst een tijd nadenken voor ze het paardje naar de kliniek laten gaan omdat het veel geld kost. Een paard kan heel snel achteruit gaan en afvallen als het wat heeft. Weet ook zeker dat als de opfokhouder de ts gelijk die zaterdag dat het gebeurt is had gebelt dat ts daar gelijk stond :j

weet het ook zeker die rot mobiel stond uit
anders was ik er gelijk heen gegaan
en ja ik zwem zeker niet in het geld
maar mijn dieren daar doe ik alles voor
al kost het veel ik doe wat er gedaan moet worden

En dat geloof ik ook direct denk dat geen enkele bokker rustig thuis zou blijven zitten als ze dat te horen zouden krijgen... Ik hoop dat hij snel hersteld en dat je gauw weer van een 100% gezonde man kan genieten ! Heb je nog naar andere stallen gekeken voor hem of ga je toch is goed praten met de opfok eigenaar?

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 21:50

ben wel aan het rond kijken voor een andere stal maar wil er eerst voor hem zijn en hoop dan zo snel mogelijk weg te kunnen daar wil wel dat hij op stal komt te staan als hij voor nood daar trerug komt dan gooi ik hem wel lekker los iedere dag in de bak maar niet meer bij de andere paardn op de wei die moet eerst goed ondsmet en vrij van wormen zijn ook de paarden

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:51

gaan ze daar nu wat aan doen TS?

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 21:53

djuulsie schreef:
gaan ze daar nu wat aan doen TS?

heb het met de veearts over gehad en die vond het wel nodig us hoop het

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:54

Lijkt me voor de andere veulens daar wel zo veilig... Worden die dan niet uit voorzorg tegen bloedworm ontwormt nu?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:54

ik zou daar maar eens even heel zeker van zijn dat de stal maatregelen heeft genomen, voordat je je paard daar terug brengt ;)