Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Cayenne schreef:Als hij een breuk in zijn rug, een dwarslaesie heeft en ook zijn bekken vast zitten waardoor zijn ruggewervels en zenuwen niet goed meer functioneren, kan hij dan uberhaupt nog wel lopen?
Het feit dat ie af en toe op slot staat lijkt me verre van goed.
Hoeveel pijn heeft hij nu? De klachten die je hierboven beschrijft lijken mij niet pijnloos.
Ik denk dat ik de keus zou maken hem te laten inslapen.
85% pijnvrij betekent nog altijd 15% met pijn en dat is imo 15% teveel.
Mixx schreef:Ik word vandaag teruggebeld door de DA om hem op zware pijnstilling te zetten, dan kijk ik aan hoe hij het houdt op het land. Als hij niet slechter wordt laat ik hem begin augustus inslapen... Mocht hij wel verlechteren dan zal het eerder gebeuren...
Mixx schreef:Ik word vandaag teruggebeld door de DA om hem op zware pijnstilling te zetten, dan kijk ik aan hoe hij het houdt op het land. Als hij niet slechter wordt laat ik hem begin augustus inslapen... Mocht hij wel verlechteren dan zal het eerder gebeuren...
Mixx schreef:@ Cayenne:
De breuk veroorzaakt de dwarsleasie, hij heeft de breuk alleen waarschijnlijk al 4 jaar geleden opgelopen. Het is dus een oude breuk die zijn hele lichaam (en vooral het bekken) stuk heeft gemaakt.
Eiegnlijk zou hij dus opnieuw moeten leren lopen, loopt nu wel maar op zijn eigen manier. Onder het zadel kon hij niet buigen en ging hij steeds meer vallen...
Ze kunnen inderdaad niet 100% pijnvrij beloven....
Trouwens... Iedereen ie de slager als oplossing heeft moet even weten dat ik dat NOOIT zou doen. Dit paard heeft met zijn pijn nog 3 jaar zijn best voor me gedaan, slager is dus geen optie!
Mixx schreef:Nou natuurlijk is dit deels voor mezelf. Maar als ik had geweten dat Mixx ondragelijke pijn had dan had ik niet gewacht. En als hij toch ineens heel slecht wordt laat ik hem natuurlijk eerder inslapen. Zoals al is gezegd, ik heb goed overleg met de DA. Ook kan ik op deze manier de plek voor hem uitkiezen, zorgen dat hij gelijk dezelfde dag wordt opgehaald en zorgen dat iedereen (hij is nogal geliefd op stal) afscheid kan nemen. Ik maak hem daar niet ongelukkiger mee!