[INFO] Insulineresistentie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:51

Hebben jullie IR paarden/ pony's ook veel last gehad van hun spieren? Heeft ieder IR paard daar standaard last van?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:52

Standaard weet ik niet maar bij IR zie je vaak dingen als verzuring of harde en gespannen spieren. Soms ook spiertrillingen en toen Fiek op zijn aller ziekst was zakte hij soms zelfs door zijn benen heen zo weinig spierkracht hield hij over.. Spieren zaten er wel, maar leek net of ze moeilijker aanstuurbaar werden ofzo..

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:04

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Re: Centraal: Insulineresistentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:08

Dan is het toch juist wel slim om te testen als je haar niet dun krijgt?

Ik heb trouwens de uitslag op papier van het onderzoek. Maar er staat alleen dus maar insuline op en glucose. Verder geen waarden. Het is onderzocht bij dg deventer.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:10

Je kunt de GD bellen, als het goed is staat er een nummer op, ik heb toen gevraagd of ze het me wilden mailen en dat deden ze gelijk, had het dus zo binnen..
Wel gek, je zou een volgblad erbij moeten hebben met de uitslag..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:11

Ik leg het krom uit, de waarden van glucose en insuline staan er wel bij, maar dat zijn de enige. Dus dan hebben jullie er niet zoveel aan in het bloedonderzoek topic.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:16

De holistisch dierenarts is gisterochtend bij Indiana geweest. Ze is doorgemeten met de biotensor en zoals is te verwachten kwam er reactie ca. 10 cm. achter de oren tot aan de schoft en bij de staartinpant.
Ook is er een beetje bloed afgenomen wat gisteravond is 'bekeken' met de Bicom. Hier kwam iets uit met de luchtwegen (heeft ze voorzover mij bekend geen last van) en met het bindweefsel. Ook iets met een schouder.
Ik weet het allemaal niet meer precies, ik krijg nog een kopie van de uitslag.

Voer is getest:
Marstall Vito = goed,
formula4feet = goed,
magnesiumchelaat = goed,
Marstall Wiesencobs = niet goed en
raar maar waar de Gluco Balance = niet goed.

De da brengt zo even de medicijnen langs nl. 2 celzouten, bachbloesem en homeopatische druppels.
Ze is op afstand al behandeld (kwantumfysica ?). Ik moet zeggen dat ik daar eigenlijk erg weinig mee kan, maar ik sta er zeker voor open.

Over 4 weken moet ik contact op nemen met de praktijk om te bespreken hoe het gaat.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:24

capopjekop schreef:
Ik leg het krom uit, de waarden van glucose en insuline staan er wel bij, maar dat zijn de enige. Dus dan hebben jullie er niet zoveel aan in het bloedonderzoek topic.

De waarden van de uitslag bedoel je, maar dan geen normaalwaarden?
Plaats anders gewoon eens wat er staat, misschien komen we er uit.. En had je al uitslag van de dierenarts gehad?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:25

Romeorowan, hopelijk slaat het aan..
Ik haal trouwens echt alles asociaal door elkaar, was zij bewezen IR met bloedonderzoek? Zo niet dan is het niet eens zo gek dat GB niet goed wordt getest..
Niet goed vertaal ik trouwens altijd naar 'nu niet nodig' :-) want het kan wel een zeer goed middel zijn..

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:32

Bijzonder Romeorowan!
Ik zal vertellen waarom ik dat zo ervaar. Mijn vriend heeft chronische Lyme en is in behandeling bij een natuurgeneeskundige klassieke homeopathe en nog veel meer.

Ik was laatst met hem mee en snapte ALLES wat ze deed. Het 'made so much sense'. Daarna vertelde ze me over mijn paard. Het is een vreemde vrouw, en ze gaf me alleen maar 1 tip, in de vorm van een artikel voor mensen. Over celzouten. Dat was het. En nu begin jij daar ook over.

Ik ben benieuwd, want vanmiddag komt praktijk Het Ilperveld voor Flieck.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:09

SuperRoos: Indiana heeft in de zomer 2005 de diagnose IR/EMS gekregen aan de hand van bloedonderzoek. Misschien dat ze nu niet meer IR is, aangezien ze niet meer moddervet is. Tenslotte is het omkeerbaar, maar het enorme nek wijst wel in die richting.
Zover ik op de foto's van de andere paarden kan zien is de speknek van Indiana vele malen dikker (en harder). Er ligt op de normale nek een enorme banaan, die naar boven en naar de zijkanten uitpuilt. Onder de banaan zit een hele normale hals.

Kukkie: ik ben ook heel erg benieuwd wat er bij jou uitkomt.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:19

Ok, heb je nog recente foto's van haar dan? Hopelijk slaat de behandeling aan. Celzouten ken ik ook wel!

Kukkie, bijzonder ook, succes straks met Flieck, laat je het ons weten :-)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:21

SuperRoos schreef:
capopjekop schreef:

De waarden van de uitslag bedoel je, maar dan geen normaalwaarden?
Plaats anders gewoon eens wat er staat, misschien komen we er uit.. En had je al uitslag van de dierenarts gehad?

Ja die had hij me telefonisch al doorgegeven. Dit heeft hij me gefaxt.
Afbeelding

Romeorowan, ik ben ook erg benieuwt of het gaat aanslaan.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:24

Insuline ruim 8 keer te hoog dus :(:)
Wat doe jij nu qua behandeling?

(Volgens mij moeten we de openingspost nog een keer aan laten passen met Gebruikersnaam, naam van paard, mate van IR, en behandeling die is ingezet + foto :+ haha anders komt het niet goed met mij)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:27

Jammer dat het alleen de insuline en de glucose is getest. Dat was ook wel de bedoeling, maar ik had ook graag achteraf gezien willen kijken of er ook ergens tekorten in zijn.

Grietje staat nu op een kale wei, krijgt 's ochtends een klein handje safe and sound om de buut door de weken. 's avonds krijgt ze nog een klein handje safe and sound met buut en gluco balance. En hooi natuurlijk. Verder laat ik een keer per dag het hooi even in water met magnesium weken. Ik heb wel het idee dat ze al beter begint te lopen. Het verharen gaat iig de goede kant op. De dierenarts zei ook al dat ik niet te snel al moet verwachten dat het goed gaat, aangezien haar insuline behoorlijk hoog is. Maar mijn gevoel is iig positief.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:30

Misschien kun je alsnog algeheel bloedonderzoek laten doen? Komt de dierenarts vaker op stal? Dat scheelt in voorrij kosten..
Buut kreeg ze voor hoefbevangenheid toch? Door de bevangenheid stijgt de insuline vaak enorm dus misschien wanneer je na de hoefbevangenheid nog eens laat testen er iets veel positievers uit komt..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:40

Ja die heeft ze idd voor haar hoefbevangenheid. Ik wil sowieso als ze weer goed loopt nog eens laten testen. Heb je ook testen waar je en glucose/insuline en de andere waarden in een kunt laten testen? Mijn pony's staan thuis, dus hij komt alleen als het echt nodig is. Hij komt een deze dagen nog wat buut in de stal afgeven en meestal kijkt hij dan meteen even naar Grietje. Dus ik ben benieuwt of hij al iets aan haar ziet.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:53

Als ze goed loopt kun je vanaf daar beter nog wat weekjes wachten, meen 4 tot 6 weken, dat is de periode waarin de insuline nog aan het dalen is nadat de pijn stopt als het ware (pin me er niet precies op vast) maar zou je gelijk bij de eerste week zuiver lopen al laten testen dan is nog niet alles gedaald..

Wil je algeheel bloedonderzoek laten doen? Dan zeg je dat, en ook voor insuline en glucose worden dan nog aparte buisjes af genomen. Je kan ook aangeven alleen vit E, selenium en magnesium maar dat heb ik nooit gedaan.
Weet trouwens niet precies of die 3 in algeheel bloedonderzoek standaard zitten, kan ze er bij mij niet op terug zien namelijk..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:05

Ik wil idd wel langer wachten dan een week. Met goed lopen bedoel ik dat ze ook weer rustig aan het (stap)werk mag. Dat is voorlopig nog niet aan de orde. Ik zal tegen die tijd eens navraag doen bij mijn dierenarts. Ik heb ook niet echt het idee dat ze te korten heeft, maar het is meer mezelf geruststellen, omdat Grietje nu al een poosje uit de running is.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:48

Vanmiddag was erg interessant.
Flieck is eerst helemaal met een ijzer draad dingetje gecheckt. Daarna kwam de antenne aan bod en kreeg ik allemaal cijfers die ik moest opschrijven. Voor de verschillende organen enzo.
Toen werden nog blokkades weggewerkt dmv ostheopatie. Die blokkades zaten er vanwege disbalans in organen.
Daarna is ze nog helemaal geacupunctuurd met acuzalf en elektroden op haar lijf. Ze vond het erg lekker en ontspannend bij tijden.

Toen is nog al het voer en medicijnen doorgemeten.
Gras = niet echt goed
hooi= prima
Dodson & Horrel Safe & Sound = prima
GlucoBalance = prima

Flieck heeft een lever die hard moet werken maar dat ook doet en zich ook probeert te herstellen. Evenals de edocriene pancreas.
De GB doet haar erg goed, maar ik moet ipv 1 x per dag een schepje wel 2 x per dag driekwart schepje gaan geven. En daarbij levercompositum gaan geven om die lever verder te ondersteunen.

Al met al is ze er niet erg slecht aan toe volgens therapeute. We zijn er op tijd bij om erger te voorkomen. Wel is ze iets te zwaar (wist ik al) maar niet gevaarlijk te zwaar.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:59

Das wel goed nieuws toch? Je bent zo te lezen iig op de goede weg :j

Hoe komen jullie aan een goede therapeut?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:30

Kukkie, dat is aardig goed nieuws zeg dat haar lever gewoon nog hard aan het werk is om de boel te herstellen!
2x per dag wat GB dus en wat druppels, ik ben benieuwd!

Capopjekop, ik heb mijn therapeute via bokt eigenlijk omdat ik goede verhalen over haar hoorde bij een soortgelijke behandeling die Fiek nodig had..

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:32

Vanochtend [***] toch laten acupuncturen (met een pen en een stroomapparaatje?). Zijn maag bleek te actief en met zijn nieren was ook wat. De behandeling werkt zo´n 3 tot 4 weken, door, als er dan geen verandering is wordt hij nog een keer gratis opnieuw behandeld. Ben heel benieuwd naar de werking. Verder gaat er even niks veranderen aan voerpatroon en stalling, dus het zou echt van de acupuntuur moeten komen (het gaat nu opzich niet slecht, maar het kan wel beter).

Ik ga zondag ochtend voor een weekje weg, daarna kijk ik hoe het met m gaat en laat ik eventueel een bloedtest doen voor IR. Maar ik vraag me af in hoeverre die betrouwbaar is, gezien hij al een hoop (over)gewicht is kwijtgeraakt?

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:19

Het grappige is dat Flieck gisteravond, een paar uur na de behandeling zooooo lief en aanhankelijk en zacht was! We waren met 3 meiden voorin het land, en Flieck stond heeeeelemaal achterin. Normaal komt ze dan echt niet, zeker als ze al aan de beurt is geweest die dag. Nu kwam ze heerlijk vrolijk op ons af en wilde helemaal spelen en aandacht. Te schattig!

Ben beneiuwd hoe het met Frodo gaat en of je wat merkt van die acu, Laura.

Capopjekop, ik was aan het googlen voor mijn vriend en zag toen een link naar pagina's met dergelijke therapeuten. Daar stond deze tussen en ik had al eens wat gehoord erover. Toen ben ik op haar website gaan kijken en sprak dat me erg aan.
Ik kan wel even de link voor je zoeken in mijn geschiedenis. Moment.

Gevonden: http://www.bcnd.nl/03400.php

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:48

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoop dat de foto's goed komen, De uitslagen op schrift heb ik nog niet, maar alles zat op het randje dus wel/niet.
Er is getest op , Gulcose, insuline en acth

Wat vinden jullie van zijn omvang ?