Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
muiszje schreef:Maar nu haalt pepper alweer 3 dagen het bloed onder mn nagels vandaan door écht weer streken te vertonen *waar ik onwijs gelukkig van wordt, maar de beslissing wel vermoeilijkt* . Ze staat altijd lekker te grazen als ik aankom en heb het idee dat ze het prettiger vind om in de wei te blijven, inplaats van mee te gaan om iets te doen.
Ze ziet er op het moment ook eigenlijk best goed uit. Vetjes nogsteeds echt niet, maar op de een of andere manier glanst ze weer als nooit tevoren.
Het maakt het er allemaal niet makkelijker op.
tita schreef:Alle reacties van de Ts gelezen en ik kan niet anders zeggen dat ik me vreselijk over je loopt op te winden.
Je bent duidelijk niet met pepper bezig om haar waardig in te laten slapen, je wilt kost wat het kost bewijs hebben om haar kwijt te zijn.
Toen je 10 jaar geleden een oude pony kocht, wist je dat de mankementen met de jaren zullen komen.
Vele mensen denken dat een oude pony makkelijker is in de verzorging dan een jonge of gewoon middelbaar.
Citaat:Een oude pony kan ongeloofelijk veel tijd en energie kosten.
De weerstand van een oude pony vermindert vaak en je moet een oudje helpen met zijn wintervacht en zomervacht.
Bijvoorbaat roepen suplementen en medicijnen daar begin ik niet aan vind ik helemaal raar.
Ik vind suplementen echt geen rekking van het leven, en als ze goed zijn en helpen waarom dan niet.
Citaat:Bijna elke paard heeft arthrose of andere beengebrek bij de ene komt dat beter naar voren dan bij de ander.
oudere paarden zijn vaak stijver maar dat wilt niet zeggen dat ze pijn hebben.
Citaat:Maar jou manier in dit topic en dat zielige doen van dat je haar zo zal missen vind ik gewoon misplaatst.
Ik heb er geen goed gevoel bij je probeert de bokkers ervan te overtuigen dat alleen wat jij doet het beste is.
Alle ander opties zoals rusthuis, weidegang worden gelijk afgekeurd want alleen jij kan voor Pepper zorgen.
Vraag me af of je wel een serieus bij rusthuizen bent wezen kijken en dan wel de beters, maar ja die kosten geld en flink ook en liefst wil jij toch een jong dier.
Lusitana schreef:Ik heb net (en daar komt nog een topic over) een (versleten)paard van 20 gekeregen die dan weer gewoon samen kan zijn met zijn (betere) 20 jarige maatje voor het leven, en heb een merrie van over de 20 en al eens een merrie gehad van 30, dus ik weet wat het is om een oud paard te hebben en bergrijp het dilemma.
Uiteindelijk komt het er meestal op neer dat er een punt komt waar je weet dat er geen weg terug meer is en dan valt het inslapen niet zwaar. De kans is trouwens vrij groot dat hij op een gegeven moment aan een hartaanval bezwijkt. Dan heb je helemaal niets te beslissen.
tita schreef:Muizje ik weet niet wat je gevoert hebt, maar ik krijg mijn oude pony niet mager.
Ondanks hij zowat geen voortanden meer heeft (luchtzuigen)
Wat betreft dekens ik kan je de rambo jumbo adviseren die is 500 grams (niet waterdicht) en omdat dat een staldeken is, is ie goedkoop 200 euro
Prince stond dus vorig jaar onder 2 dekens die waren totaal goed voor 870 grams.
Ik wil nog wel even complimenten geven op je posten, je reageert vrij rustig zouden meer bokkers moeten doen
Maar mijn gevoel blijft, ik zou het niet logisch vinden om Pepper in te laten slapen ondanks ik hem niet ken.
Als je naar Soest gaat, zult je zien dat daar veel kreupele bijelkaar zitten.
Draven doet Prince ook niet uit zijn eigen in de wei galop is gewoon fijner
Lovely schreef:Nou, ik geef Ellebel wel gelijk dat er nooit een moment komt dat je je er goed bij voelt. Wat wel kan is dat je op een gegeven moment weet dat het zo niet meer langer kan. Maar meestal komt dat ook niet vanzelf en moet je je een beetje laten helpen om op dat idee te komen. Ongemerkt schuif je makkelijk je grenzen op en voor je het weet ben je verder dan dat je ooit van jezelf had gedacht. Daarin heeft Ellebel ook gelijk, je bent maar zelden te vroeg met inslapen.
Lovely schreef:Jeetje Rens, die van jou ook joh. Soms wil je gewoon te graag geloven dat het best nog gaat dat je alles aangrijpt om het zo te zien, terwijl het eigenlijk niet meer hoeft. Het is heel menselijk om te doen, niemand neemt met plezier afscheid. Heel veel sterkte ook voor jou.