Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikenindi schreef:maar hoe kunnen die bij jullie dan bij de uierregio hunzelf kapot krijgen?
ikenindi schreef:maar hoe kunnen die bij jullie dan bij de uierregio hunzelf kapot krijgen?
Raya schreef:Eczeempaarden kunnen echt heel lenig zijn
amyke schreef:Ik heb een super product !! Het helpt echt. Mijn paard heeft zomereczeem in een van de ergste graden en ze is er "vanaf". Ik wil niet bedoelen volledig genzen, haar allergie is er wel nog maar ze schuurt niet meer. Het product heet : cojosol en komt uit duitsland.
2 à 3 keer per dag inspuiten voor de beestjes en dan een creme op hun maanen en hun wondjes. het werkt 8 uur en kruipt in het bloed. Als het regent of ze zweten dan gaat het product er niet af !
1 nadeel: het is super duur. Voor de spuitbus is het € 30 voor 1 l en voor die creme is het € 45 voor 1 l. Verder heb je ook nog een speciale olie voor in hun voer te doen is € 50 voor 1l en heb je nog de shampoo (prijs weet ik niet). Ik gebruik alleen de spuitbus en de creme.
Ik weet dat het duur is, maar ik geef het er graag aan uit als het helpt.
greetz Amy
Weet niet of ze het in nederland verkopen. In de ruitershop waar ik ga wel (opstal - België)
amyke schreef:Die creme zorgt er ook voor dat de wondjes,kloven in maanen en staart beter gaan genezen. Ook komt vlugger het haar terug
Hoop dat de TS er iets aan heeft en al de rest van de bokkers die hopeloos zijn.
Dendie schreef:@ Angelsditch: Ik heb ook ervaring met die halsdeken, opzich fijn ding op lichte eczeemdagen of licht eczeempaard. Werkt goed tegen muggen maar hij draait beetje idd. Maar mijn pony heeft geen last van het draaien... Opzich kan je voor hetzelfde geld (Ivanhoe is zo'n 90 euro) net zo goed een hele deken kopen van Pagony of Everline oid.
AngelsDitch schreef:Dank je! Bij die van mij draait hij wel... gelukkig niet heel ernstig, maar vindh et wel vervelend. Ik heb juist voor de halsdeken gekozen om dat ze niet in ernstige vorm eczeem heeft... vind het dan zo sneu om haar helemaal in te pakken .En ik had de deken )in de aanbieding (40 euro maar!)
zweetvos schreef:Suggesties voor een vliegenkap voor een Welsh-achtig hoofdje?
Geen biks, wel Pavo Natural’s Best. Op stal krijgt ze kuil en ik probeer het gras te matigen. Heeft er iemand ervaring met de Kiezelderma van Equi Derma? Ik ben van plan dit te gaan voeren. Een meisje op stal had er een goede ervaring mee. Nu maar hopen dat dat verwende beest het ook op wil eten.
Verder heb ik nog een heel vervelend probleem. Mijn pony krijgt giga schuurplekken op de schouders. Dit is de eerste zomer dat ze een deken opheeft. Ik wissel expres al af met de vliegen- en eczeemdeken. De vliegendeken heeft wel loopsplitten. Maar ze kan er gewoon niet tegen. In een grotere maat deken verzuipt ze.