Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
skippy1 schreef:Wat goed mogelijk is, is dat het paard het in het verleden al heeft gedaan, misschien niet op de vorige stal. In stress situaties kan dit gedrag weer omhoog komen. Hoeft dan niet te zijn vanwege een maagzweer, maar puur vanwege de stress, voorwaarde is dan wel dat t paard t dus in t verleden ook gedaan heeft. Ik zou iig het management omgooien, veel ruwvoer, weinig krachtvoer, veel weidegang en veel sociaal contact!
Anya schreef:luchtzuigen begint in een poging de maag minder zuur te maken. Luchtzuigen levert spuug, spuug is basisch en maak dus de maag minder zuur. Dus de maag minder zuur maken kan betekenen dat ze het minder gaan doen. Maar het kan ook littekengedrag zijn, en dan gaat het niet weg. Hooguit wordt het minder.
Mijn eigen luchtzuiger zuigt eigenlijk alleen nog rond voertijd en als je haar een snoepje of een appel of zo geeft. Het is voedselgerelateerd.
Anya schreef:luchtzuigen begint in een poging de maag minder zuur te maken. Luchtzuigen levert spuug, spuug is basisch en maak dus de maag minder zuur. Dus de maag minder zuur maken kan betekenen dat ze het minder gaan doen. Maar het kan ook littekengedrag zijn, en dan gaat het niet weg. Hooguit wordt het minder.
Mijn eigen luchtzuiger zuigt eigenlijk alleen nog rond voertijd en als je haar een snoepje of een appel of zo geeft. Het is voedselgerelateerd.