Maris schreef:Chantal, wat zijn de klachten van je paard dan op dit moment ? Nog hoesten ? Niet echt buitenadem, geloof ik, of toch wel ?
Ino, mijn paard heeft ook na het rijden een snotneus ( 1 neusgat. wisselt wel per keer ). Ik ga er idd maar vanuit dt het er beter uit kan komen. En zolang het doorzichtig tot witdoorzichtig is, denk ik dat het wel goed is.
Met rijden hoesten, zo erg dat ik stop met rijden. Ik hoor ook een geluid alsof er slijm vast zit. Ik hoor hem nu niet meer hoesten buiten het rijden om.
In de wei rent hij en bokt en dan hoor ik hem niet. Ook heb ik niet het idee dat hij het benauwd heeft.
Hij heeft een lichtallergie en is tevens allergisch voor 8 verschillen soorten graspollen. Altijd gevoelig op zijn neus en zomer's met zijn luchtwegen.
Uit de bronchoscopie kwam dat zijn luchtpijp opgezet was en dat alles in de voorste luchtwegen rood en ontstoken was. Ook zat er slijm in de voorste luchtwegen.
Ze vonden het raar dat hij zo erg moest hoesten want het beeld was daar niet naar zeiden ze.
Ze denken dat hij het benauwd heeft. Ze hebben zijn ademhaling in rust gemeten maar die was goed. Als ik evt wil weten hoe het is tijdens de draf dan moet ik naar Utrecht waar ze het meten terwijl hij op een lopende band draaft.
Ik heb cubarmix geprobeerd met Ventipulmin. Ik weet uit ervaring dat Cubarmix nooit hielp bij hem.
Nu heb ik zakjes slijmoplossers en moet ik vanaf vandaag beginnen met een inhalator met (dacht flexotide). Als de zakjes woensdag op zijn dan moet ik ook Ventolin dmv die inhaler gaan geven.
Gisteren heb ik geoefend. De inhaler krijg ik voor 10 sec. op 1 neusgat maar zodra ik het andere neusgat afsluit dan komt meneer omhoog. Hoe moet ik dan van de een 6 pompjes geven en van de andere 8?
Ze kunnen ook prednison geven maar ze wilde eerst dit proberen.