Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:17

BullyCotton schreef:
Manege de barlo bedoel je? Daar heerst nog niks. Alleen is er laatst wel een pony geweest van buitenaf die flink hoeste, maar dat lag aan het droge hooi.
Doe toch maar even andere spullen aan, en ook de spullen die je daar hebt gebruikt daarna goed reinigen. Misschien is het een idee om je cap in de diepvries te doen, dat dood bacterien.

Dat de bacteriën dood zijn heb je bij een virusinfectie niet zo veel aan, echter :+.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:17

Bedankt voor de reacties. Ik heb m'n hoefsmid even gebeld en onze stal is haar enige afspraak op maandag, dus de afspraak gaat verder gewoon door. Zij gaat wel kijken hoe ze 't gaat aanpakken voor de rest van de weken, gezien wij dus in de directe omgeving van Woubrugge zitten..

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:19

welmoed__ schreef:
silverbrumby schreef:
Ik niet, want als jij met je paard in je trailer of vrachtwagen rijdt kan het n.l niet door de lucht geinfecteerd raken door een ziek paard!!

Nee maar wat denk je van een besmet paard die naar een manege word gebracht om te rijden en in contact komt met een paard daar op de manege"?

Dat is wat anders, dat heeft niets met het roepen tot een vervoersverbod te maken! Maar met stallen die zich wagen aan ruiters met hun paarden van buitenaf, en bovendien een paard dat ziek is wordt niet bereden ga ik vanuit. En nogmaals Rhino is altijd aanwezig, maar in de meeste gevallen wordt het niet eens aangezien als een rhino geval of wordt rhino dan niet eens gemeld. Wat we nu doen is elkaar door het hele land (en daarbuiten) de kop gek maken en dat is een beetje too much allemaal!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:19

Ankie2011 schreef:
Ik vind dat er onmiddelijk een vervoersverbod moet komen en dat alle wedstrijden voor minimaal een paar maanden moeten worden afgelast. Rhino verspreidt zich ontzettend snel. Anders houdt niemand zich aan de richtlijn. Moet er niet aandenken dat mijn pony het rhino krijgt.

Een paar maanden (??) :+

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:20

Ik kom hier ook even binnenvallen, met een vraag: ik heb een artikel gelezen over het Rhinovirus ( http://www.nmlhealth.com/c,5658,,/Rhinopneumonie.aspx ), en hier staat iets in over L-Lysine, dit zou de beschadiging aan zenuwbanen beperken, en andere herpesvirussen voorkomen.

Wat denken jullie hiervan, en is er iemand met ervaring? Ik woon in het Noorden, er is hier
nog geen besmetting maar ik wil me er goed in verdiepen. Mijn pony is nu 17 jaar en erg vatbaar voor ziekten,
dus ik wil goed voorbereid zijn. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:22

silverbrumby schreef:
welmoed__ schreef:

Nee maar wat denk je van een besmet paard die naar een manege word gebracht om te rijden en in contact komt met een paard daar op de manege"?

Dat is wat anders, dat heeft niets met het roepen tot een vervoersverbod te maken! Maar met stallen die zich wagen aan ruiters met hun paarden van buitenaf, en bovendien een paard dat ziek is wordt niet bereden ga ik vanuit. En nogmaals Rhino is altijd aanwezig, maar in de meeste gevallen wordt het niet eens aangezien als een rhino geval of wordt rhino dan niet eens gemeld. Wat we nu doen is elkaar door het hele land (en daarbuiten) de kop gek maken en dat is een beetje too much allemaal!

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar, better safe than sorry :).

Joanne1987

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:23

ik zie geen rede om het niet te gebruiken in ieder geval...

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:23

Pony heeft de laatste dagen niet veel eetlust (neemt een hap van haar eten en knabbelt verder op haar hooi) terwijl ze normaal alles snel opeet.
Ook heeft ze een beetje een loopneus niet troebel maar gewoon net water..

Wat deken jullie morgen neem ik haar tempratuur op..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:24

WenMLove schreef:
Ik kom hier ook even binnenvallen, met een vraag: ik heb een artikel gelezen over het Rhinovirus ( http://www.nmlhealth.com/c,5658,,/Rhinopneumonie.aspx ), en hier staat iets in over L-Lysine, dit zou de beschadiging aan zenuwbanen beperken, en andere herpesvirussen voorkomen.

Wat denken jullie hiervan, en is er iemand met ervaring? Ik woon in het Noorden, er is hier
nog geen besmetting maar ik wil me er goed in verdiepen. Mijn pony is nu 17 jaar en erg vatbaar voor ziekten,

Wij geven dit in het asiel iedere dag aan de katten :). Vooral ter preventie van ziekten en aandoeningen, maar 100% garantie geeft dit niet.

BullyCotton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:25

_San87_ schreef:
BullyCotton schreef:
Manege de barlo bedoel je? Daar heerst nog niks. Alleen is er laatst wel een pony geweest van buitenaf die flink hoeste, maar dat lag aan het droge hooi.
Doe toch maar even andere spullen aan, en ook de spullen die je daar hebt gebruikt daarna goed reinigen. Misschien is het een idee om je cap in de diepvries te doen, dat dood bacterien.

Dat de bacteriën dood zijn heb je bij een virusinfectie niet zo veel aan, echter :+.

kuch kuch :o *schaam* Het klonk zo logisch.. Volgensmij snap ik niet zo goed wat een virus precies inhoud.. :o misschien maar eens opletten bij de biologielessen..

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:26

beauisvancie schreef:
Pony heeft de laatste dagen niet veel eetlust (neemt een hap van haar eten en knabbelt verder op haar hooi) terwijl ze normaal alles snel opeet.

ff in de gaten houden idd

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:27

Oke, bedankt voor de reactie! Ik denk dat, als het daadwerkelijk dichterbij komt, ik het ga bestellen. :)

CharlotteMae

Ik word er zo moe van dat we allemaal achter de feiten aanlopen. Ik snap dat we er op korte termijn niet veel aan kunnen doen, maar hier moet echt een beter systeem voor worden bedacht...

pearlie

beauisvancie schreef:

Kan vanalles zijn... maar wat dacht je van nu meteen ff temperaturen?

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:28

CharlotteMae schreef:
Ik word er zo moe van dat we allemaal achter de feiten aanlopen. Ik snap dat we er op korte termijn niet veel aan kunnen doen, maar hier moet echt een beter systeem voor worden bedacht...

inderdaad....

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:30

pearlie schreef:
beauisvancie schreef:

Kan vanalles zijn... maar wat dacht je van nu meteen ff temperaturen?

Gaat een beetje moeilijk ik mag niet meer naar stal aangezien het al laat is en stal 3 kwartier fietsen is voor mij helaas..

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:31

ik had het denk ik al meteen gedaan toen ik daar was ik zou nu niet eens rustig slapen !!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:31

dan morgen ochtend meteen ff doen. misschien stal eigenaar nog ff inlichten?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:32

Ankie2011 schreef:
Ik vind dat er onmiddelijk een vervoersverbod moet komen en dat alle wedstrijden voor minimaal een paar maanden moeten worden afgelast. Rhino verspreidt zich ontzettend snel. Anders houdt niemand zich aan de richtlijn. Moet er niet aandenken dat mijn pony het rhino krijgt.

Jaaa laten we voor eeuwig op eigen terrein blijven, dát is de oplossing :+

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:32

WenMLove schreef:

Ik ken dit middel niet voor paarden. Wel staat het voedingssuplement Lysine voor mensen bekend als werend voor verschillende virussen, waaronder herpes (koortslip) Lijkt me een grote kans dat dit ook tegen dit virus KAN helpen. Of in ieder geval de weerstand van je pony kan verhogen. Bevestigen kan ik het helaas niet.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:33

ikga zo ff het meeste bijlezen, ben super nieuwsgierig! Ikga ook meelezen!
Weet iemand of het in *** nou wel of niet is?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 03-03-12 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd.

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:33

Ja ik denk er nou pas aan omdat ik net las dat een van de symptomen ook is dat ze niet goed eten..
Stal eigenaar heeft een smsje :j

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:34

mooi, dan heb je in ieder geval een beetje rust

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

kun je niet vragen of de stal eigenaar temperatuur op wil nemen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

WenMLove schreef:
Oke, bedankt voor de reactie! Ik denk dat, als het daadwerkelijk dichterbij komt, ik het ga bestellen. :)

Waarom niet nu? Het is prima spul en heel goed preventief te gebruiken :). Al geeft dat natuurlijk nog steeds geen garantie.