Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hij is een aantal jaren terug verkocht omdat alle dingen wat hier ook genoemd werd, omeprazole, supplementen etc etc niet meer afdoende werkten zelfs dus de omeprazole niet. In overleg met de DA toen dus gaan zoeken naar een plek waar het paard wel veel naar buiten kon die heeft hij gevonden bij een vriendin die al jaren plezier van hem heeft en waar hij helemaal opgeknapt is. Dat is toch geweldig dat dat kan? Mijn paard had klachten die zeer sterkt met die van Chess overeen komen dus dan mag ik ook best mijn ervaring delen. Komt dat soms veroordelend over? Ja misschien wel... maar ik krijg eerder de indruk dat dat hier niet gezegd mag worden...
? Van mijn huidige paard vond ik niet zo spannend en dat waren ook geen drastische maatregelen. Van mijn oude paard wel , ik heb hem niet verkocht omdat ik het dat zo leuk vond maar omdat het voor hem écht beter was. 
ik zeg nergens dat verkopen het beste is. Maar dat dat in mijn geval goed uitgepakt heeft.
Femke_Tweety schreef:Een ervaring delen is in principe prima.
Maar jouw ervaring: "paard veel buiten is beter"
is in dit topic in feite een gepasseerd station.
Ja, dat is bekend. Dat weet iedereen hier prima. Ik denk dat hier onderhand meer kennis bij elkaar is dan dat de gemiddelde dierenarts over dit onderwerp heeft.
Hier wordt geprobeerd op een prettige! manier met elkaar mee te denken.
Dat meedenken lees ik wel in jouw post. De prettige, niet veroordelende manier, niet.
Dus voel je welkom in dit topic, praat op een open manier mee: graag zelfs.
Maar denk niet dat jij, op jouw manier, de enige bent die goed bezig is. Dát is namelijk niet prettig.
Ik zou het erg waarderen als dit topic een open, informatief topic blijft, waarin rekening wordt gehouden met het feit dat de ideale wereld helaas soms niet haalbaar is.
Ik zou het erg jammer vinden als mensen door het type reactie dat jij plaatst, hier hun struggles en zoektocht niet meer durven te bespreken in de angst dat ze veroordeeld worden.
Een ieder in dit topic doet zijn of haar uiterste best om het binnen zijn of haar mogelijkheden zo goed mogelijk te doen voor zijn of haar paard.
En die mogelijkheden zijn bij de een nu eenmaal anders dan bij de ander.
Mijn ideaal beeld, huis met weiland erbij, schuilstal, mijn eigen paard met een paar rustige lieve soortgenoten en alles zelf in de hand houden, is voor mij helaas niet haalbaar.
Ik heb een parttime mbo baan, en ben net gescheiden.
Geloof me, dat vrijstaande huis met ruimte voor paarden is in mijn geval geen haalbare kaart.
En toch doe ik aan alle kanten mijn best om het mijn senior-maagpatient een zo goed mogelijk leven te geven.
En daar slaag ik op mijn manier aardig in.
En dat geldt dus echt voor de meeste mensen hier.
iedereen wil het beste!
, ben alleen wel heel benieuwd hoe alle stallen in de randstad het gaan doen als over een aantal jaar de welzijnsregels voor paarden daadwerkelijk van kracht gaan! Die kunnen volgensmij nooit alle paarden minimaal 4 uur per dag buiten zetten
. Zo zie je maar weer hoe het soms ook anders kan zijn. Ik hoop voor Chess (of van wie dat paard op stal ook alweer was, want dat ben ik inmiddels kwijt), dat ze binnen haar mogelijkheden toch een oplossing vindt, in mss een andere box, ander strooisel, andere buurman of weet ik het wat. Als dat allemaal niet lukt en het wordt steeds slechter, tja, mss moet je dan toch dingen gan overwegen.Yvank_ schreef:Vacht eraf? Mijn haflinger vertoonde destijd zelfde gedrag.. Vacht eraf en ik had mijn oude paard weer terug. Door het zweten ging veel zou verloren daardoor meer liksteen en gapen kan heel veel oorzaken hebben.