Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Femke_Tweety schreef:Een ervaring delen is in principe prima.
Maar jouw ervaring: "paard veel buiten is beter"
is in dit topic in feite een gepasseerd station.
Ja, dat is bekend. Dat weet iedereen hier prima. Ik denk dat hier onderhand meer kennis bij elkaar is dan dat de gemiddelde dierenarts over dit onderwerp heeft.
Hier wordt geprobeerd op een prettige! manier met elkaar mee te denken.
Dat meedenken lees ik wel in jouw post. De prettige, niet veroordelende manier, niet.
Dus voel je welkom in dit topic, praat op een open manier mee: graag zelfs.
Maar denk niet dat jij, op jouw manier, de enige bent die goed bezig is. Dát is namelijk niet prettig.
Ik zou het erg waarderen als dit topic een open, informatief topic blijft, waarin rekening wordt gehouden met het feit dat de ideale wereld helaas soms niet haalbaar is.
Ik zou het erg jammer vinden als mensen door het type reactie dat jij plaatst, hier hun struggles en zoektocht niet meer durven te bespreken in de angst dat ze veroordeeld worden.
Een ieder in dit topic doet zijn of haar uiterste best om het binnen zijn of haar mogelijkheden zo goed mogelijk te doen voor zijn of haar paard.
En die mogelijkheden zijn bij de een nu eenmaal anders dan bij de ander.
Mijn ideaal beeld, huis met weiland erbij, schuilstal, mijn eigen paard met een paar rustige lieve soortgenoten en alles zelf in de hand houden, is voor mij helaas niet haalbaar.
Ik heb een parttime mbo baan, en ben net gescheiden.
Geloof me, dat vrijstaande huis met ruimte voor paarden is in mijn geval geen haalbare kaart.
En toch doe ik aan alle kanten mijn best om het mijn senior-maagpatient een zo goed mogelijk leven te geven.
En daar slaag ik op mijn manier aardig in.
En dat geldt dus echt voor de meeste mensen hier.
Yvank_ schreef:Vacht eraf? Mijn haflinger vertoonde destijd zelfde gedrag.. Vacht eraf en ik had mijn oude paard weer terug. Door het zweten ging veel zou verloren daardoor meer liksteen en gapen kan heel veel oorzaken hebben.