Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rowenaduke schreef:Hebben jullie een idee dat zo een vernevelaar helpt?
Mijn pony is ook echt al jaren aan het kwakkelen..
Heb volgens mij de hele lijn van phytonics, puur, groene os al gebruikt..
Ook is die onder behandeling geweest bij kliniek den hoek en noem maar op..
Ik weet het soms niet meer zo goed.
Soms hoor je hem ook een hele dag niet, en de andere dag kucht die dan weer meer.
Hij loopt 24/7 buiten en het hooi wordt nat gemaakt.
Weten jullie of je ergens zo een vernevelaar kan bestellen om te proberen?
superpony schreef:Rowenaduke, als ik nu terug kijk, zal ik voortaan meteen gaan vernevelen en niet meer zo snel voor medicijnen kiezen. De medicijnen hebben niks gedaan en eigenlijk wel schade aan gebracht in de darmen.
Maar je moet wel op tijd zijn, alles inrichten zodat ze niet in stof en schimmels staan/eten en trouw vernevelen.
Een vernevelaar lijkt duur, maar is uiteindelijk zelfs goedkoper dan alle medicijnen. ( wel voor 2 paarden )
MDJ schreef:Misschien dat iemand er hier belang bij heeft: Ik heb een zelfgemaakte hooi stomer. Ton inclusief behangstomer en een thermometer. Kunnen ongeveer 3 plakken tegelijk in. Binnen 45 minuten is de temp 90 graden. Werkte hier prima maar wegens verkopen van de pony komt de stomer ook te koop. Ik wil er graag 40 euro voor hebben. Is af te halen in de Knipe (Heerenveen, Friesland)
Tancreda4 schreef:Had begrepen, of iemand heeft het in iig gezegd, dat langdurig flixotide voor een schimmel ofzo kon zorgen? Omdat je als mens mond moet spoelen na gebruik en een paard dat niet kan? Maar weet ik ook het fijne niet van hoor , heb het vorig jaar steeds 3 weken wel en 1 week niet gebruikt maar dat was ook ivm controle DA tussendoor. En als mens heb ik er geen verstand of ervaring mee. Ik zou het gewoon proberen als de DA ook gewoon positief is.
Mijn vernevelaar heeft het begeven dus moet even een nieuw onderdeel kopen. Ik heb nu ruim een week niet verneveld. Maar vind haar niet zo best gaan. Opzich kan ze best lang achter elkaar draven en niet benauwd ofzo, maar ze is wel wat gehoriger, kucht met draf, en vind haar meer een 'roggel' geluidje maken met ademen. Alsof ze voller zit, of het iig wat meer in de weg zit. Ze draaft ook met haar neus over de grond en lamgeslagen hals aandere de longe, dat kan natuurlijk gewoon ontspanning en los zijn maar ik twijfel of het niet is om meer adem vrijheid ofzo te krijgen? Vind dat lastig. Ze staat nu ook wat stil omdat ze erg gestrest blijft en het zadel niet goed ligt, warme week erbij. Dus weinig gedaan. Misschien dat dat ok juist niet positief is. Vind het lastig. 9 juni is ze geënt en zijn de longe ook beluisterd. Uiteraard niets op te horen.maar ik weet dat ze vol slijm zit en dat dat dus niets zegt.
Als ze weer wat meer rust in haar hoofd krijgt weer wat meer naar buiten, lange stapritten. Maar hou haar nu even zoveel mogelijk op het erf
Nandos schreef:Hee daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht! Dat zou best nog eens kunnen werken. Bedankt voor het meedenken!!!![]()
Ik zit nu waarschijnlijk met een pony met stofallergie en eventueel hoefbevangen.. Dus dat gaat wat worden met huisvestiging.. Maar ik twijfel nog en mijn dierenarts en verschillende bekappers ook. Omdat het elke keer optreed na het bekappen.
Problemen zijn 8 weken geleden begonnen na de voorlaatste bekapping. Dag na de bekapping erg gevoelig, maar na een week weer over. Wij dachten dat het misschien aan het bekappen lag. Verder gewoon prima gelopen op verschillende ondergronden en gewoon op het gras gestaan (dag en nacht). Dinsdag weer bekapt, smid zag een kneuzing in de witte lijn van de linker voorhoef en gaf dus aan eventueel bevangen (geweest). Maarja wij konden dit niet plaatsen, behalve dan te koppelen aan die gevoeligheid na het bekappen de voorlaatste keer. Toch maar zekere voor het onzekere genomen en van het gras afgehaald en hoeven gekoeld. Toen zag ik ook een kneuzing in de witte lijn van de rechter voorhoef en kneuzingen in de achterhoeven (o.a witte lijn). Dinsdagavond nog ff gaan kijken en ja hoor, hartstikke gevoelig, zelfs erger dan de voorlaatste keer.... Ze staat nu op Bute voor 8 dagen. Hopelijk loopt ze daarna weer goed..