[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MuzefeeJarig

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:06

Dan worden de manen van je Haf geel... Tenminste, iig bij de aanzet waar je het smeert. :j

Heb een vos en zie weinig van de kleur eigenlijk, misschien iets donkerder.

Vidoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:06

happytime schreef:
weet iemand hoe je derfen uit je witte broek kan krijgen?
had de staart wat te fanatiek gesmeerd maar ook spetters op mijn broek :(
weet dat je hertshoornolie er niet uitkrijgt

Ik heb de vraag even bij Animaderm neergelegd. Als producent zullen zij het ' t beste weten. Het probleem lijkt wel wat moeilijk te zijn, maar de beste resultaten worden gehaald door bij je kleding Vanish te gebruiken als je wast. In Derfen zit geen hertshoornolie dus misschien dat het er met Vanish inderdaad goed uit gaat.
Succes.

Martine de Koning
Vidoma.nl

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:01

Heeft hier iemand van jullie wel eens geprobeerd bij de dierenarts een injectie te laten geven tegen de jeuk? Hielp dat? Hoorde daar vandaag goede ervaringen mee, in het voorjaar en najaar een injectie en niet meer schuren... leek me een makkelijke oplossing ;)

MuzefeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:02

Mijn stalbaas wilde dit doen dit jaar, maar betreffende pony is toen een tijdje 'op vakantie' geweest en het is dus niet gebeurd. Wellicht volgend jaar wel. Kan dus niet vertellen of het z'n werking heeft.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:05

Heb er wel eens van gehoord *Jolanda*. Van diegene hoorde ik goeie ervaringen. Zelf zal ik dit nooit uitproberen omdat ik een koudbloed heb, en je dan grotere kans hebt op ziektes oid.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:05

*Jolanda* schreef:
Heeft hier iemand van jullie wel eens geprobeerd bij de dierenarts een injectie te laten geven tegen de jeuk? Hielp dat? Hoorde daar vandaag goede ervaringen mee, in het voorjaar en najaar een injectie en niet meer schuren... leek me een makkelijke oplossing ;)

paard van mijn werk heeft dit vorig jaar gehad. maar weinig resultaat. je moet de oorzaak weghalen, niet het probleem aanpakken. op dat mometn helpt het wel,maar zodra ze weer in aanraking kwamen van de vliegjes, begon het gedonder weer ;=
een combinatie met bv een deken en de spuit, zou denk ik wel erg goed werken, pak je biede problemen aan

Solis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:11

*Jolanda* schreef:

Ja, het hielp, maar het is tijdelijk. Je injecteert hormonen (cortisol was het geloof ik?) in je paard, wat ik gelijk weer een nadeel vind. Is wel troep hoor..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:42

zou ik ook nooit doen, hoogstens bij een hele erge eczemer die je net aanschat, icm een eczeemdeken. Dus alleen om de cirkel te doorbreken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:05

Er zijn 2 injecties die kunnen helpen, de al genoemde cortico's en dubbele injectie tegen schimmel. De eerste brengt flinke gezondheidsrisico's met zich mee en de 2e werkt maar in een beperkt aantal gevallen.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:14

Goed samengevat!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:30

Cortisone moet je mee uitkijken als je een dier hebt wat aanleg zou kunnen hebben voor hoefbevangenheid.
Als je dier dit niet heeft zou in ernstige gevallen cortisone wel kunnen helpen je de zomer door te komen.
Maar helaas legt het wel alles plat in het lichaam, wat ook weer de nodige reactie kan geven, al dan niet meteen ofwel langer termijn.

Ik ben ook van mening dat als een schimmelinjectie aanslaat, er een andere oorzaak is dan de daadwerkelijke mug.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 00:01

Vandaag voor het eerst Derfen gesmeerd, en een tip tegen geknoei , doe het in een klein spuit flesje ,ideaal!

verder stuur ik morgen een stukje haren op voor een Bioresonantie test. jullie horen het resultaat hiervan dan ook zo snel mogelijk.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:23

Uriah schreef:
Vandaag voor het eerst Derfen gesmeerd, en een tip tegen geknoei , doe het in een klein spuit flesje ,ideaal!

verder stuur ik morgen een stukje haren op voor een Bioresonantie test. jullie horen het resultaat hiervan dan ook zo snel mogelijk.

Zo'n bioresonantie test is toch niet wetenschappelijk in de zin van daadwerkelijk meetbaar? Ik ben er ook eens achteraan gegaan en vond het verschrikkelijk duur. Tenzij ik degene die de uitleg gaf niet helemaal begreep, dat kan natuurlijk ook. Kan jij er misschien meer over vertellen als je wil?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:39

Uriah schreef:

Via een tip hier op bokt trek ik iets van 30 cc op in een spuitje, en spuit dat zo op de staartwortel en smeer dat in, ook wel ideaal :)

yvonne64

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:02

Hoi allemaal,

Ik lees zoveel ervaringen op gebied van zomereczeem. Ik hoop dat jullie mij (als je dit nog niet gedaan hebt) willen helpen. Ik doe een onderzoekje op gebied van zomereczeem. Willen jullie die invullen en mailen aan mij? Resultaat zullen wij plaatsen op http://www.zomereczeem.info

- welk product gebruiken jullie
- in combinatie met of zonder deken
- waar staat het paard (bos, zee, open gebied, ...)
- heb je IJslander of ander ras paard?
- hoe vaak moet je smeren/ toe dienen
- hoe lang gebruik je het al
- is het resultaat wat je verwacht had
- heb je dit seizoen meer anders aangepakt? Denk bijvoorbeeld aan ander voer?

Ik ben zeer benieuwd, heb je nog vragen? Mail mij dan info@zomereczeem.info

Iedereen die de moeite neemt om mijn vragen te beantwoorden, ontvangt een kleine attentie.

Groetjes, Yvonne van Dijk

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:05

Ik heb mijn paard nu een week of 3 alweer zonder deken dag en nacht buiten met Derfen. Echt heerlijk om te zien hoe al dat haar weer aangroeit. Ik smeer het nog wel om de dag of om de 2 dagen. Als het weer anders zou zijn als nu kan ik waarschijnlijk wel wat minder vaak smeren. Dazen blijven er niet mee weg helaas. Ik vind het een aanrader!

Ik zal je even mailen Yvonne.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:51

Breghje schreef:
Uriah schreef:

Zo'n bioresonantie test is toch niet wetenschappelijk in de zin van daadwerkelijk meetbaar? Ik ben er ook eens achteraan gegaan en vond het verschrikkelijk duur. Tenzij ik degene die de uitleg gaf niet helemaal begreep, dat kan natuurlijk ook. Kan jij er misschien meer over vertellen als je wil?

Het is een alternatieve geneeswijze natuurlijk en het ligt aan jezelf of je er in gelooft of niet, ik iig wel heb het al eens eerder laten doen voor een paard met stofwisselings problemen en spier verzuring. bij dit paard kwamen de organen en met name de lever niet goed door de test, er was veel belasting door bacterieen en schimmels en tevens parasieten, ook was de zuur base te hoog en had hij een ijzer overschot ,hij sloeg het gewoon op. Dit paard had spat en er kwam zelfs uit de test dat hij een blokkade aan 1 been had!!!!!!!! en nee de bioresonantie therapeut wist daar niks van af.

Het paard had ook altijd water dunne mest, na de behandeling werd het paard soepeler ,vrolijker , en zn slape mest verdween en kwam eindelijk wat kilo's aan!

ik betaal 60 euro voor een volledige test vind ik best mee vallen.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:13

*Jolanda* schreef:

nadeel is dat deze injecties cortizon bevatten en voor koudbloed rassen uit den boze zijn

kunt ook allergietesten laten doen er wordt dan een middel gemaakt naar behoefte van je paard moet je zelf ged de zomer injecteren
alleen garantie dat t werkt is er niet
Heb bij een paardenarts geinform alergie test 1e test 150 euro daarna concreet ( naar idividu allergie) nog eens c.a 100 tot 150
medicatie tussen 100 en 150 per jaar en hij zegt kan zijn dat het na een week werk maar kan ook pas oer 10 jaar of nooit zijn duur grapje dus

renal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:59

is er al iemand die bij huppa naar dat eczeem pakket heeft gekeken?joep heeft ondertussen nog maar 2kleine ribbeltjes op zn hals en hij krijgt weer manen.en lekker zonder deken naar buiten

Only_Gold
Woonplaats: Ik woon in een huis (wil je weten waar? Vraag gerust zou ik zeggen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:27

Breghje schreef:
Uriah schreef:

Het is een alternatieve geneeswijze natuurlijk en het ligt aan jezelf of je er in gelooft of niet, ik iig wel heb het al eens eerder laten doen voor een paard met stofwisselings problemen en spier verzuring. bij dit paard kwamen de organen en met name de lever niet goed door de test, er was veel belasting door bacterieen en schimmels en tevens parasieten, ook was de zuur base te hoog en had hij een ijzer overschot ,hij sloeg het gewoon op. Dit paard had spat en er kwam zelfs uit de test dat hij een blokkade aan 1 been had!!!!!!!! en nee de bioresonantie therapeut wist daar niks van af.

Het paard had ook altijd water dunne mest, na de behandeling werd het paard soepeler ,vrolijker , en zn slape mest verdween en kwam eindelijk wat kilo's aan!

ik betaal 60 euro voor een volledige test vind ik best mee vallen.[/quote]

Eigenlijk vreemd dat een dierenarst hier niet achter kan komen. Het paard was verder wel gezond Uriah?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:27

Uriah schreef:
Breghje schreef:

ik betaal 60 euro voor een volledige test vind ik best mee vallen.

Ik geloof absoluuuut in alternatief (heb zelf Reiki II, sta overal voor open, maar gezien het vele kaf dat tussen het koren gevonden wordt ook behoorlijk sceptisch geworden) maar ik kreeg toen een vage uitleg en ik zou iets van 95 euro kwijt zijn, dat vond ik nogal van de pittige voor iets vaags ;) . Dus vandaar mijn vragen. Maar je kan toch ook bloedonderzoek laten doen bij de da op lever ed? Wat doet de resonantie therapeut dan nog meer, komt ie aan huis, stuur je het plukje haar op, krijg je medicijnen/ supplementen ed? En bij wie laat je het doen? (Mag ook via pb als je dat niet hier wil)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:49

mag ik even melden dat ik helemaal enthousiast ben over eczema balm?
*\o/* *\o/*

dat is dit:
Afbeelding
ik heb er drie paarden mee behandeld en ze knappen er alle drie van op.
paard 1 is appie, met die plekken op zijn hoofd.
die zijn nu weg. :D

paard twee had ondanks de deken nog flink eczeem in de nek..da's nu ook weg
en bij paard 3 heb ik het in de staart gesmeerd want die had daar vreselijke jeuk aan.
moet wel er bij zeggen dat de laatste ook gewassen is met teershampoo,en dat helpt natuurlijk ook.

dan ben ik ook heel tevreden over de nieuwe deken voor ap.
de hals is uiteraard te kort,maar gelukkig heeft hij daar geen last van,gaat er bij ap om dat hij vanaf de helft van zijn hals beschermd is.

ik heb bij ap ook bioresonantie laten doen via natuurlijkinbalans.
ik had ap al een volledig bloedonderzoek laten afnemen om te kijken of er organen waren die niet helemaal goed werkten.
daar kwam toen licht de alvleesklier uit en een parasietenbesmetting en zijn seleniumgehalte was te laag.
door dat tekort kwamen de dierenarts en ik er achetr dat appie zijn maag/darmstelsel waarschijnlijk niet goed de voedingsstoffen uit het voer opneemt
en zijn cholesterol was te laag,nou kan dat dus betekenen dat de lever niet helemaal goed werkt.

maar appie heeft ook hooikoorts en was via josefien benieuwd hoe dat zat met zo'n test en dat heb ik laten doen.
wat betreft de hooikoorts klopte het helemaal en ze kon ook meten dat ap zijn maag niet in orde was en hij kwa gevoeligheid ook niet helemaal goed zat.
ik vind het allemaal precies kloppen. :j

appie heeft 2 jaar geleden de bioresonantiedruppels gehad en voor ons was dat een jaar waarin hij bijna geen last had van zijn hooikoorts, hij super in zijn vel zat en ook het eerste jaar dat hij (wel met deken) bijna jeukvrij was :D

ik heb ze nu weer staan,maar heb net dat hele gedoe met die bronchitis gehad met appie dat ik de druppen even heb laten staan.
zijn lichaam mag zonder hulp van buitenaf ook wel weer zelf wat gaan doen

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:01

ezema balsem heb ik ook gebruikt, bij mijn merrie sloeg het niet echt aan, bleef jeuk houden, misschien in combinatie met een eczeemdeken wel, maar die van mij staat bloot. Dit i.v.m. een slopende ruin die erbij loopt en ik verleden jaar bijna dagelijks dekens kon repareren. Toen het op een gegeven moment gevaarlijk werd, deken was om haar benen een gedraaid nadat ie gescheurd was, ben ik gestopt met dekens. Nu staan ze in een kudde van 8, met o.a. een shet erbij, dus ik durf het eigenlijk niet meer aan om een deken op te doen.
Ga zaterdag weer "mijn" smeerseltje uit België halen, dat heeft tot nu toe prima gewerkt

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:22

*Jolanda* schreef:

Heb ik helaas in het verleden eens laten doen .. ja leek een makkelijke oplossing.
Helaas 5 dagen later was mijn shetlander hoefbevangen !!
Dus nee, geen aanrader.

Wat de alternatieve onderzoeken betreft heb ik zelf goede ervaringen mee (lecherantenne en biosensor).
Kosten waren 2 jaar geleden 45 euro voor een consult (met voorrijkosten).

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:28

ik stuur het haar op naar http://www.meridiaan.nu

Een schoon plukje haar met wortel en al in een schoon boterham zakje , haar wordt getest en na ongv een week de volledige uitslag plus advies en de BRE druppels die volledig op jouwn paard zijn gemaakt en naar aanleiding van het geteste haar.

Bij de DA was telkens zn cpk te hoog en zn lever was te hoog en de andere organen ook iets, ik kreeg neutradex wat het melkzuur neutraliseerd, hielp niks , paard bleef stijf chagerijnig en had slappe mest en presteerde slecht . bij de DA kwam ik geen stap verder, uitbehandeld was hij in hun ogen.

Met bloed prikken krijg je een uitslag van DAT moment, met Bioresonantie veel breder en dieper omdat de groei van het haar door 'storingen' beinvloed werd, dus krijg je een veel breder beeld en er komen zoveel meer dingen naar boven wat je met bloed niet vind.