sabrina85 schreef:@tijnieJjJ: Wat ziet je paardje er goed uit!
Ik had bij paarden met cushing meteen een ziek beeld in mijn hoofd, maar dat hoeft dus echt niet.
Dus als ik het zo lees, hoeft het rijden dan ook niet meteen over te zijn...athans wanneer de cushing onder controlle is?
In ieder geval geeft deze foto me wel een wat geruster gevoel, weet nu dat het niet meteen over hoeft te zijn als de diagnose gesteld wordt!
Nee zeker niet.
Probeer altijd positief te blijven. Mijn paardje is ook erg ziek geweest.
Hij was enorm in zich zelf getrokken, sachrijnig en gewoon helemaal somber. Vooral toen de hoefbevangenheid er ook nog bij kwam kijken wist ik ook even niet meer wat ik er mee aan moest.
Ik herkende mijn eigen pony niet eens meer in zijn karakter. Elke dag als ik op stal kwam stond hij maar weer een in hoekje van zijn stal te suffen. Ik heb heel wat maanden niet kunnen rijden maar de pergolide sloeg goed aan en we zijn toen weer rustig aan wat aan de slag gegaan. Hij heeft daarna ook geen terugval meer gehad en eigenlijk merk ik nu helemaal niets meer van zijn ziek zijn. Ook de hoefsmid zegt dat er niks meer te zien is van zijn bevangenheid, hij staat nog wel altijd op speciaal beslag maar dat zal ook altijd zo blijven. Maar goed, als dat het ergste is!? Ik ben blij dat hij er goed op loopt. Maar het hoeft echt niet meteen te betekenen dat je niet meer kan rijden hoor. Ik ga juist vanaf januari weer met hem starten!