Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ellepel schreef:[MD] gezocht: mensen die bloeduitslagen van paarden hebben
en het gaat hier om:
Albumin 36 (33 - 38 ) g/l
alpha-1 globulin 2 (1 - 2 ) g/l
alpha-2 globulin 4 - (4 - 6 ) g/l
beta-1 globulin 4 -- (5 - 8 ) g/l
beta-2 globulin 8 + (3 - 6 ) g/l
ganuaa globulin 15 + (9 - 14 )g/l
je ziet wel waar de + en - staan
die waren dus niet goed
maar de DA heeft het toen ter plekke uitgelegd en verteld dat Niek wss een worminfectie had. Citaat:De aanwezigheid van hoge gehaltes (beta)globulines in het bloed van paarden, wordt verondersteld een indicatie te geven van de hoeveelheid kleine strongyliden.
Hier wordt een klinische studie beschreven met 38 paarden allen geïnfecteerd met kleine strongyliden waarbij ondermeer de hoeveelheid bètaglobulines in het bloed wordt vervolgd na behandeling met verschillende ontwormingsmiddelen. Het bleek dat er geen verschillen waren in de hoeveelheid bètaglobulines op de verschillende tijdstippen, voor en na behandeling. Ook in de groep van dieren welke behandeld werden met moxidectine, wat een afdodend effect heeft op de aanwezige ingekapselde larfjes bleek er geen verlaging van de bètaglobulines fractie na behandeling. Er wordt geconcludeerd dat de hoogte van de verschillende bloedeiwitten waaronder bètaglobuline geen indicatie geeft van de mogelijk kleine strongylide besmetting bij een paard.
. Hij heeft toen een hele zware prednison kuur gekregen en is er gelukkig weer bovenop gekomen. Inoterry schreef:Ik heb bij Ino ook eens een inhaler moeten gebruiken. Hij raakte er alleen dermate van in paniek dat het niet verantwoord was om er mee door te gaan. Nu moet ik er wel bij zeggen dat hij het toen zo erg benauwd had dat hij voortdurend een angstige blik in zijn ogen had. Hij heeft toen een hele zware prednison kuur gekregen en is er gelukkig weer bovenop gekomen.
Inoterry schreef:Het was niet omdat hij gevoelig was op zijn neus, hij was er ontzettend slecht aan toe en had al te weinig zuurstof in zijn bloed. OP sommige plekjes hadden zijn slijmvliezen ook al een blauwige waas. Je kan je denk ik wel voorstellen dat je bij een paard wat al constant het gevoel heeft dat hij stikt grotere kans hebt op paniek als er iets over de neusgaten word geschoven.
chantal001 schreef:Mijn paard heeft sinds een aantal weken een stevige luchtweginfectie. Zat zelfs in het begin tegen een longontsteking aan. Na cubarmix, ventipulmin afgelopen vrijdag een bronchscopie laten maken.
Het onderzoek was heel naar. Hij had volgens mij best pijn. Zijn luchtpijp is helemaal opgezet door de ontsteking en het is helemaal rood van binnen met slijm. De toekomst is nog onzeker. Hij krijgt nu andere slijmoplosser en er is een astma inhaler besteld. Indien dit niet werkt dan wordt het prednison en als dat niet werkt dan moet ik naar Utrecht.
Ik ga er zelf van uit dat hij een infectie heeft wat mede veroorzaakt wordt door zijn allergieën. Aan het stadium Utrecht denk ik liever nog niet.
Iemand ervaring met zo'n inhaler? Misschien is luchtwegcompositum ook wat.
chantal001 schreef:Inoterry schreef:Ik heb bij Ino ook eens een inhaler moeten gebruiken. Hij raakte er alleen dermate van in paniek dat het niet verantwoord was om er mee door te gaan. Nu moet ik er wel bij zeggen dat hij het toen zo erg benauwd had dat hij voortdurend een angstige blik in zijn ogen had. Hij heeft toen een hele zware prednison kuur gekregen en is er gelukkig weer bovenop gekomen.
Oeps, beloofd niet veel goeds voor die van mij. Hij is zo gevoelig op zijn neus.
.
singasong schreef:Waarom ga je niet naar de kliniek van Laarakker als je toch iets van homeopatie er bij wilt geven?
En die infectie wordt niet veroorzaakt door zijn allergie maar juist andersom!
Maris schreef:Paard van mijn vriendin is ook soms best moeilijk ( rustmaker nodig voor de hoefsmid b.v. ) , maar toen ze eenmaal doorhad dat die inhaler haar hielp ging het heel gemakkelijk.
Veel succes !
Inoterry schreef:Het was niet omdat hij gevoelig was op zijn neus, hij was er ontzettend slecht aan toe en had al te weinig zuurstof in zijn bloed. OP sommige plekjes hadden zijn slijmvliezen ook al een blauwige waas. Je kan je denk ik wel voorstellen dat je bij een paard wat al constant het gevoel heeft dat hij stikt grotere kans hebt op paniek als er iets over de neusgaten word geschoven.
.