[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:09

ik was nooit,maar als ik het doe dan met babyshampo of inderdaad teershampo.
maar dat moet je zo lang laten inwerken.

hier alles nog zonder kriebels.

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:17

Tea tree gebruik ik hier.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:18

Hier ook nog geen kriebels maar ook nog niet op het gras.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:20

Nog geen kriebels hier bij Ember, wel bij Pinto, het oudje van mijn moeder. Zelf werd ik gek van de muggen, dus we hebben ze beide hun deken op gedaan

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:33

Als ik was is het idd met parabeen en sylicone vrij teatree shampoo.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:45

Mijn paard is gelukkig maar een milde eczemer met enkel wat schuren aan manen en staart, zelden tot bloedens toe (tenzij ik hem echt zonder deken altijd buiten zou gooien) dus die staat gewoon met deken buiten en krijgt enkel de puur Apis druppels.
Op een zandpaddock houden is geen doen met die van mij want die moet met een klep op naar buiten omdat ie zand gaat eten. Bloed wordt elk half jaar getrokken en komt nooit wat uit, het is echt een beetje een tik geworden denk ik. Kan hem ook niet met springschoenen ofzo buiten zetten want die vreet ie ook van zijn voeten af.

Als ik was is het met isobetadine shampoo of de rosewater shampoo van Cowboy Magic. Andere producten triggeren ook regelmatig jeuk bij hem.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:58

Zijn er al mensen die ervaring hebben met het nieuwe product van greenvalley?
Happy Skin Zomereczeem Spray: https://greenvalleyhealthproducts.nl/pr ... product-1/ ?
Vorig jaar werd in dit topic gevraagd voor testpaarden, ik had een pb gestuurd maar had daar verder inhoudelijk niet echt reactie op gekregen.
Ik ben benieuwd of er hier mensen zitten die wel hebben getest en wat jullie ervaring is met het product.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:19

opisop_shop schreef:
Zijn er al mensen die ervaring hebben met het nieuwe product van greenvalley?
Happy Skin Zomereczeem Spray: https://greenvalleyhealthproducts.nl/pr ... product-1/ ?
Vorig jaar werd in dit topic gevraagd voor testpaarden, ik had een pb gestuurd maar had daar verder inhoudelijk niet echt reactie op gekregen.
Ik ben benieuwd of er hier mensen zitten die wel hebben getest en wat jullie ervaring is met het product.

Sorry, excuses ik heb iedereen alsnog een bericht gestuurd later. De testfase was toch eerder klaar dan wij van te voren dachten. De testresultaten waren eerder goedgekeurd door ons laboratorium. Dit kwam goed uit, omdat het product dan precies voor het eczeemseizoen op de markt kon komen. :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:08

Opisop hier geen ervaring, ook een PB beantwoord maar nooit meer wat gehoord.

Wel bijzonder dat je dan hier gelijk een post er onder krijgt >;)

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:31

MarliesV schreef:

Excuses, dat je nooit meer iets hebt gehoord, dat is zeker niet de bedoeling. Ik heb iedereen die mij benaderd heeft toen der tijd een bericht gestuurd. Het kan zijn dat ik daarbij iemand over het hoofd hebt gezien. Excuses.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:58

Geen idee of ik hier in het juiste topic ben, mocht iemand een beter topic weten voor deze vraag dan hoor ik het graag.

Iemand bekend met zulke plekjes?

Het lijkt dat het begint met een korstje, daar gaat hij aan staan jeuken en vervolgens wordt het een kaal plekje. En dat op meerdere plekken op zijn lichaam... Hij jeukt niet constant maar wil wel graag dat wij eraan gaan kriebelen. Het gaat om een klein haarballetje met veel pech, die nogal moeilijk in goede conditie te houden/krijgen is.

Afbeelding

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:02

Ja ik kreeg afgelopen najaar een berichtje van je Bommeltje maar vorige maand ook, dat er een nieuwe testronde is?
Ik heb daar opnieuw op gereageerd maar ook geen mailtje terug gehad dat jullie al genoeg testers hebben of dat wij niet in de geschikte groep vallen. Een berichtje terug zou ik persoonlijk wel zo netjes vinden.

-
Ik ga maar gewoon weer teershampoo halen dan :') het werkt beter dan normale shampoo en ken verder idd ook geen andere shampoo's voor eczemers.
Pony blijft nog netjes van z'n staart en manen af, wel alweer jeuk aan de buik.. |( ik heb het zo geleerd dat dat waarschijnlijk door suikers komt, heel irritant want hij krijgt hetzelfde als vorig jaar.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:10

Lys_PPA schreef:
Geen idee of ik hier in het juiste topic ben, mocht iemand een beter topic weten voor deze vraag dan hoor ik het graag.

Het lijkt dat het begint met een korstje, daar gaat hij aan staan jeuken en vervolgens wordt het een kaal plekje. En dat op meerdere plekken op zijn lichaam... Hij jeukt niet constant maar wil wel graag dat wij eraan gaan kriebelen. Het gaat om een klein haarballetje met veel pech, die nogal moeilijk in goede conditie te houden/krijgen is.

[ [url=m/dDeIXm.jpg]Afbeelding[/url] ]
dat zou rainrot kunnen zijn

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:23

__Suzanne__ schreef:
Lys_PPA schreef:

[ [url=m/dDeIXm.jpg]Afbeelding[/url] ]
dat zou rainrot kunnen zijn

Bedankt voor je reactie. Nu ik erover lees lijkt het er wel een beetje op:
Citaat:
Het begint met plukjes haar die samenklitten, met het typisch uitzicht van kleine grijs-witte penseeltjes. Daarna vormen zich dikke korsten, die spontaan met haar en al loskomen. Onder de korsten is in eerste instantie geel-groene etter te zien. Eén keer de korsten verdwenen zijn blijft alleen nog de kale huid over. Naarmate de bacterie de huid verder koloniseert raken meer en meer plekken aangetast.

Alleen die etter kan ik niet echt plaatsen, maar wellicht zie ik alleen de opgedroogde versie ervan. Ook laten de korsten volgens mij niet uit zichzelf los. Het aparte is dat hij nooit helemaal nat wordt. Ze staan wel 24/7 buiten, maar deze staat bij het minste geringste in de schuilstal en tref ik zelden nat aan, laat staat dat hij tot op de huid nat wordt.. :')

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:41

Ringworm (schimmel) zou ook kunnen, dat kan er ook zo uit zien. Pas daarbij op, dat kunnen mensen ook krijgen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 12:42

Bommeltje_ schreef:
MarliesV schreef:

Excuses, dat je nooit meer iets hebt gehoord, dat is zeker niet de bedoeling. Ik heb iedereen die mij benaderd heeft toen der tijd een bericht gestuurd. Het kan zijn dat ik daarbij iemand over het hoofd hebt gezien. Excuses.

nou bedankt dan.want ik heb ook niks meer gehoord.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 12:45

lyss.ppa
wanneer is de pony voor het laatst ontwormd en waarmee?
kan plekjes zijn van irritatie van luizen.
denk dat je moet gaan kijken of dat het geval kan zijn.
kijk ook even goed naar je voeding, en dan ook belangrijk of he genoeg vitamines geeft, maar ook eiwit.en bijvoorbeeld vitamine E

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 13:24

__Suzanne__ schreef:
Ringworm (schimmel) zou ook kunnen, dat kan er ook zo uit zien. Pas daarbij op, dat kunnen mensen ook krijgen

Ringworm is het niet, daar heb ik ervaring mee dus zou ik wel herkennen.

ellepel schreef:
lyss.ppa
wanneer is de pony voor het laatst ontwormd en waarmee?
kan plekjes zijn van irritatie van luizen.
denk dat je moet gaan kijken of dat het geval kan zijn.
kijk ook even goed naar je voeding, en dan ook belangrijk of he genoeg vitamines geeft, maar ook eiwit.en bijvoorbeeld vitamine E

Ontwormen is alweer een tijdje geleden (najaar) omdat ik dat voornamelijk op basis van onderzoek doe en hij al een hele tijd vrij van wormen is. Ik zal snel eens de mest voor het voorjaarsonderzoek wegbrengen.
Luizen zou je moeten zien toch? Die zie ik niet...
En voeding ben ik me inderdaad bewust van, dit is sws een pech pony met een slechte weerstand. Hij is helaas geen onbekende van de dierenartsenpraktijk :(

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 17:28

Hier bij mijn paard bijna elk voorjaar dezelfde plekjes. Nooit een diagnose voor gevonden, maar met goed schoonhouden en eraf kriebelen is het altijd weer beter geworden. Dus ik zou me niet teveel zorgen maken.

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 01:54

Wat doen jullie deze week met de dekens? Twijfel of ik hem bij mijn shet even tm woensdag af doe

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:02

Die van mij staat nog steeds naakt zonder jeuk.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:42

Jets schreef:
Die van mij staat nog steeds naakt zonder jeuk.

Ember ook

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:50

hier ook.
maar ze staan ook nog niet op het gras.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:11

Hier gewoon op sinds die erop gegaan is. Wel weer deken erover, maar dat had ik alweer vanwege de kou haha

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:30

ellepel schreef:
hier ook.
maar ze staan ook nog niet op het gras.

Ik hou Ember dit voorjaar van het gras af als test. Als geen gras geen jeuk betekent, blijft hij op de paddock