[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:47

_CS_ schreef:
Een kapotte deken beschermd toch meer als helemaal naakt.
Dan zou je een nieuwe aanschaffen en dan die als reserve houden.

Eenmaal kapot blijft het een zwakke plek.
Kwam toevallig shadow haar eerste deken tegen gister.
Manlief vroeg al waarom ik hem niet weg gooide, zo slecht is ie dus.
Maar het kan altijd van pas komen.

En anders moet je zelf leren naaien?

Ik heb er al 3 ^)
En geen gewone dekens, neen, die wat nu via eczeempaarden.nl te koop zijn (à la 200+ euro), zo heb ik er 2 en dan nog een goedkopere van 100 euro, maar dat is echt niks .. Dus ja, zelf naaien is allemaal fijn, maar als de winkels het al niet stevig genoeg krijgen met hun kennis & machines, dan vrees ik dat ik er ook weinig aan kan doen... -O-

M_hartje_M schreef:
Wie van de mensen hier heeft hun paarden de manen in vlechten zitten? Zodat de manen sneller groeien. of gaan ze hier alsmaar erger van schuren ?

Nog niet maar zit er wel aan te denken. Schijnt toch te helpen...
[PP] Lange manen kweken: wie doet er mee?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:43

M_hartje_M schreef:
Wie van de mensen hier heeft hun paarden de manen in vlechten zitten? Zodat de manen sneller groeien. of gaan ze hier alsmaar erger van schuren ?

De manen van Blacky had ik vorig jaar gevlochten, losjes en iedere x als ik ze eruit haalde voor nieuwe had ik hele plukken met wortel en al in mijn handen. Dit jaar vlecht ik niet, zitten best knopen in, maar 1x per week haal ik die eruit met veel staart en manen spray, nu heeft hij nog een volle bos. Voor ons geen vlechten meer.

intel_1x

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:08

Ik vlecht om dezelfde reden ook niet. Bij mijn paard gaat dit jaar voor eerst de deken op. De jeuk neemt ernstig toe ineens en de schuurplekken zitten er al. Eigenlijk zonde dat het dan ineens zo rap begint terwijl het zoveel maanden volledig goed is gegaan.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:18

Ik heb de afgelopen 2 jaar ook manen ingevlecht, maar als ze 1x een beetje schuren ben je onmiddellijk volledige vlechten kwijt.

Mijn paard heeft nu 4 weken losse manen en vind het véél gemakkelijker!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:22

Ik vlecht het ook, maar meer zodat het netter blijft zitten en minder warm is.
En hier meer schade zonder vlechten, dan met vlechten.

Nou, de ellende vandaag bekeken, maar het valt allemaal mee, had erger verwacht.
Maar alles is alweer tot rust gekomen, dus helaas pindakaas, nu weer herstellen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:34

Anoniem schreef:
ellepel,wat voor deken is dat?

dat is een pro horse vliegendeken.
wel mooi he?
als je hem kopen wilt dan graag!
dit is een maat 165 maar valt dus wat groter, voor appie net te ruim.
info staat hier wel
http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl& ... 8,s:0,i:97

voor die van mij wil ik 40 inclusief verzendkosten hebben :D

sabine heb je maar 3 dekens?
ik heb voor appie nu 3 vliegendekens en 3 eczeemdekens :))
Laatst bijgewerkt door ellepel op 02-08-12 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:35

die past de mijne niet,die hangt tussen 175 en 185 in en heeft een brede hals en boeg...wel leuk ding.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:38

ohw oke,nou hij is ook wel leuk,maar de mazen zijn wel vrij groot.
voor een paar dagen kan het wel,maar daarna gaat ap wel jeuken,

ap moet eigenlijk zijn eczeemdeken weer om,maar er staat een heel lief klein ponietje bij hem in de wei die dit doet:

Afbeelding
maar deze deken was vandaag nog heel dus morgen gaat de boett er weer op,die is ook sterk en hopenlijk kan die wat tandjes tegen houden :D

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 00:17

Helaas werkt t spul nog niet echt. Ik weet ook niet hoelang dat duurt. Hij heeft aardig wat plekken op zijn hoofd en rond zijn voorpluk. Dat jeukt m ook vrij veel. Dus dat smeer ik twee keer per dag. En bij zijn billen ook. Hoop dat het een beetje resultaat gaat hebben, vind t sneu dat ie zoon jeuk heeft.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 08:27

keona schreef:
iemand ervaring met deze dekens.mij lijkt deze eigenlijk het aller beste tot nu toe wat ik heb gezien.ze hebben een uier/koker beschermer aan de deken en de buikflap met 3 sluitingen deze kan niet verschuiven.maar ben benieud naar ervaringen,mijn volgende deken zal denk ik wel zo een gaan worden
http://www.fly-free.eu/paarden/men-vliegendeken.html

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 12:29

Ellen, smeer er anders wat smerigs op, dat leert dat krengetje het wel af. }>

Vliegendekens hoef ik bij die van mij echt niet aan te komen, die trekt dat 1 dag nog niet.

Ik heb ook een hele zooi aan eczeemdekens hoor, van redelijk goed tot lappending, maar gooi niets weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 12:34

ellepel schreef:
[naam] heb je maar 3 dekens?
ik heb voor appie nu 3 vliegendekens en 3 eczeemdekens :))

Ik heb maar 3 dekens ja, zijn ook geen dekens van 50 euro :+ Ik vind het wel goed zo :=

Gisteren heeft hij de hele namiddag zonder deken gestaan, ging prima, maar als het dan zo'n 18-19u wordt merk je dat hij de deken toch nodig heeft (dan gaat hij schuren). Ik weet niet wat ik moet doen .. Eerst maar eens een winkel of iemand vinden die mijn dekens kan herstellen denk ik .. Vandaag maar mijn laatste deken erop, ookal vind ik dat een rotdeken, maar die andere is echt niet meer te doen, zit echt een mega-gat op de schoft, dus dat is niet handig...

Misschien toch nog maar ergens een wat goedkopere variant erbij halen... misschien dat die het wel een tijdje uithoudt ...
Wat voor dekens hebben jullie?

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:00

ik heb op dit moment 5 dekens :D
2x rsih 1 nieuwe ongebruikte en 1 ook nog goed voor t 2e seizoen op
2x Boett 1 nieuwe ongebruikt en 1 redelijk genaaide maar nog prima voor t 4e seizoen op
1x goedkoop ding (premiere) heeft ze 3 dagen opgehad en ligt ergens nog prima te zijn in een kast maar gaat nooit meer op wat een nare stof.......
de reden dat ik nog 2 nieuwe heb is omdat ze met zo'n mooie aanbieding te koop waren dat ik dat niet kon laten en ze uiteindelijk toch wel van pas komen :)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:03

Mijnes draagt de ivanhoe, ook €190,- per stuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:10

Hoeveel heb je er zo? En kom je daar mee rond?
Ik zit me echt af te vragen hoe ik het moet gaan doen :=

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 14:41

Ik heb 1 pagony 185, deze heeft Nandeau nu op (heb wel bij het schoft gedeelte een wollen neusbontje genaaid zodat dat gedeelte niet helemaal strak zit..).
1 RSIH mt 175, net even wat hals betreft aan de kleine kant en mag wat langer.
En 1 RSIH mt 183, deze moet ter controle naar de Divoza aangezien het klittenband van het hals stuk bij 2 sluitingen uit reepjes bestaat en los laten of al los zijn...
Ze gaan even kijken of dit een fabrieksfout is of dat ik gewoon pech heb...
(ok vooruit Nandeau heeft wel met zijn halsstuk geschuurd en dat heb ik ook verteld, en heb al een andere sluiting bij de schoenmaker later repareren, maar deze sluitingen zijn gewoon zwak in het klittenband gedeelte.. door de "rest" stukjes lijkt het wel)

Heb voor 320,- euro aan dekens waarvan geen enkele op het moment goed is....
Beetje wanhopig word je ervan..

Wil eventueel wel de RSIH 1.75 ruilen voor een 1.83...
Zitten wel wat stukjes bij die ik hem moeten maken (weide genoot heeft haar tanden erin gezet) maar verder in prima staat.
Heb er ook nog een regenliner maat 175 bij, welke gepast is en net wat te kort kwam bij Nandeau zijn dikke kont..
Mag ook compleet voor 125,- weg.
Meer info PB me maar..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:35

ellepel schreef:

ap moet eigenlijk zijn eczeemdeken weer om,maar er staat een heel lief klein ponietje bij hem in de wei die dit doet:

[ Afbeelding ]
maar deze deken was vandaag nog heel dus morgen gaat de boett er weer op,die is ook sterk en hopenlijk kan die wat tandjes tegen houden :D

Anti bijt, en helpt dat niet, mosterd. Vinden ze heel erg vies (goed, je deken wordt er ook niet schoner op maar oké) en dan blijven ze er wel af. Heb ik lang gedaan bij mijn waterkuipen, die werden ook elke keer omgemieterd door de oliebol bij ons op stal. Nu blijft alles staan. :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:41

Famke:
2x RSIH 215: 1 voor het 3e seizoen en 1 voor het 2e seizoen. Dit jaar nog niet opgehad, gaat nog goed met Derfen en TWM Horsemix.
1 Ivanhoe halsdeken, 4e seizoen, maar een rotding, blijft niet recht liggen in de wei, kan niet zonder toezicht dus nooit meer in gebruik.
Blacky:
2x RSIH 165: 1 voor het 3e seizoen en 1 voor het 2e seizoen. Intensief gebruikt maar zijn nog goed.
1x EJ 165: 1e seizoen, lijkt wel een goede deken.

Verder heb ik een aan flarden gescheurde RSIH op zolder, fijn extra stof voor reparaties. De hals daarvan zit aan een Amigo XL regendeken, voor Famke in de herfst.
Blacky heeft voor de herfst een QHP regendeken met een hals van een oude Bucas vliegendeken, helaas niet goed waterdicht. Die wordt dit jaar ook door een Amigo regendeken vervangen, waarschijnlijk 1 met originele hals erbij.

Bij droog weer in de herfst gaat trouwens de RSIH weer op.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:53

/3 wij hebben 2 epj en 1 rsih prima dekens

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:21

Breghje schreef:
ellepel schreef:

[ Afbeelding ]

Anti bijt, en helpt dat niet, mosterd. Vinden ze heel erg vies (goed, je deken wordt er ook niet schoner op maar oké) en dan blijven ze er wel af. Heb ik lang gedaan bij mijn waterkuipen, die werden ook elke keer omgemieterd door de oliebol bij ons op stal. Nu blijft alles staan. :)

hij stond er gewoon op te sabbelen,deken is nog steeds heel,dus smeer ik er ook niks op.
bovendien heb ik wel cribox staan en dat werkt wel goed :j

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:08

Ik heb een aan flarden gescheurde RSI, heeft een dik seizoen overleefd. Twee maanden geleden ong. een nieuwe gekocht en die ziet er ook al gehavend uit. Die zal het toch echt moeten houden dit seizoen... := De hals van de andere is nog wel ok, mssn kan ik dat op één of andere manier bricoleren als het te erg wordt met de huidige. Die zit echt al vol gaatjes...

Ben ondertussen overgeschakeld op Befix voor de ogen en navel. Derfen voor de manen. Ben benieuwd. Daarstraks stond ze weer te schuren toen de deken er af was (na het rijden)...

Ze staat nu overdag op een kale wei, 's nachts op stal met hooi.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:53

Ik heb een pagony die ik veel gebruik en sinds dit jaar dus de EJ "nep-RSIH".
Twee halsdekens die ik van oude pagony's heb gemaakt en een zelfgemaakte lycrahals.
Deze gebruik ik in het voor/najaar of de dag voor een wedstrijd.
Twee vliegendekens met hals, maar die gebruik ik eigenlijk niet.
Verder nog heel veel onderdelen van oude dekens, ook ik gooi nooit iets weg.

Vandaag het grijze premiere masker ontvangen en meteen met de hand aan de EJ-deken gezet.
Ik kijk morgen even hoe ik het aantref en zet het dan beter vast.
Ik denk dat het heel mooi gaat staan bij elkaar zodra het masker wat viezer is, nu steekt het erg af tegen het vieze grijze van de deken zelf.
Heb vlechtjes gemaakt in de frutsels voor de ogen want Wisse zag echt bijna niets :+ (wou de kap ook eigenlijk niet omdoen, terwijl hij de oude kap zelf omdoet) maar ik wou ze er ook niet meteen afknippen want ze worden vanzelf vies en dan worden ze een stuk smaller.
Ik zal even een foto maken komende week om aan jullie te laten zien, zou voor meer mensen met een RSIH-model best wel eens een uitkomst kunnen zijn ivm de uitfloepende oortjes.

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:26

Die van mij had de oren weer open geschuurd, dus heb nu de Imperial Riding vliegenkap gecustomised...
deze: http://www.google.nl/imgres?hl=nl&sa=X& ... x=51&ty=63

Daar heb ik het vliegengaas afgehaald zodat de oren beschermd zijn en de ogen gewoon vrij zijn. Ze heeft toch een halster om om de deken mee vast te zetten en daar zitten van die sliertjes aan, vind e fijner en ik ook na al die horrorverhalen hier over dichte vliegenmaskers...
Het is nu net een ridderpaard :')

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:34

@pony33: ik had die ook voor mijn paard, maar die kreeg het altijd zo gefikst dat de stof van het masker over haar oog zat ;( Resultaat: dikke ogen.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:33

Sabine: ik heb er 3, waarvan de 1ste vanmiddag de prullenbak in gaat.

1 heeft ze op, de ander is dan klaar.
Gewassen en gerepareerd.
Na tijdje gaat die op, en dan is volgende aan de beurt.e