UMayDream"
[quote="vuurneon schreef:Alleen paarden kunnen het aan elkaar overdragen, via direct contact (snuffelen, niezen waarbij besmet snot bij de ander terecht komt) Niet via de lucht, niet via mensen. Dus de hoefsmid kan het niet meebrengen, behalve als hij een besmet paard daadwerkelijk mee gaat nemen.
Lees AUB de eerder geplaatste posts, we vallen elke x in herhaling..
Als een paard hoest, kwijlt, of mest van een besmet paard op je kleding komt ben je ook besmettelijk voor een ander paard
het blijft 20 uur op je kleding en schoenen zitten..Dus ja jij bent dan ook besmettelijk voor andere paarden..[/quote]
Dus als ik maandag naar mijn wekelijkse manegeles ga hoef ik me geen zorgen te maken als ik afgelopen week in Markelo (Overijssel) op ponykamp ben geweest? Of moet ik andere schoenen/cap/jas oid gaan gebruiken? Ik neem aan dat er op de stal waar ik op kamp was geen besmette paarden zijn, maar toch vraag ik het even voor de zekerheid..[/quote]
Manege de barlo bedoel je? Daar heerst nog niks. Alleen is er laatst wel een pony geweest van buitenaf die flink hoeste, maar dat lag aan het droge hooi.
Doe toch maar even andere spullen aan, en ook de spullen die je daar hebt gebruikt daarna goed reinigen. Misschien is het een idee om je cap in de diepvries te doen, dat dood bacterien.