Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vanmiddag hebben we de pony's even binnen gehaald i.v.m. raar weer op komst, ze staan momenteel 24/7 buiten, maar madam heeft gelijk even lopen schuren.
Verwacht niet eens dat het zozeer eczeemjeuk was, andere pony uit de kudde had ook kleine pleeborstel. Zal wel komen van die overgang naar de benauwde stal en de dazen waren vlak voor binnenkomst ook hyperactief.
Morgen even weer smeren in elk geval, had nu gerekend op doorweekte pony's.
opisop_shop schreef:Waar halen jullie die proefflesjes Derfen nou, zie nu door de bomen het bos niet meer...

opisop_shop schreef:muzefee wat een verandering zeg!
Komt dat door Derfen?
Vorig jaar had ze nog een maatje die ook wel graag kriebelde, hoewel ze die nu ook wel heeft, maar die heeft geen eczeem en die gaat dus niet door tot bloedens toe, gelukkig. Beetje kriebelen mag van mij wel. Ik denk er wel aan om het volgend jaar ook van binnenuit te 'bestrijden' met iets als Hippo Ex-cema. Voor dit jaar denk ik dat Derfen wel voldoet. 
Een halsstuk overweeg ik misschien nog wel. 

opisop_shop schreef:bedankt
En hoe lang doe je met 1 proefflesje; is het aan te raden om er 3 te bestellen?
TJolieke schreef:Isapaardje: Kan best zomereczeem zijn, zeker op een open vlakte zal ze er wellicht minder snel last van hebben gehad. Hou toch ook rekening met bijvoorbeeld luis of mijten. Luis kun je wel zien, mijten zijn moeilijk te ontdekken.
).
).
Isabella, de niet schurende, heeft ook wel jeuk, maar die is met wat lavendelolie te 'helpen'. Beauty niet; die blijft krabben met de hoeven. Ik zal eens meer Bremsen bremse erop smeren tegen de muggen. Kijken wat dat doet.
Lunatic schreef:En ik begrijp je hoor, hoop dat het niet beschuldigend over kwam.

Mijn shetlander heeft dus ook zomerexzeem, al moet ik zeggen dat het nu best goed gaat! *klopt af* hier geen mogelijkheid tot een deken, word meteen kapotgemaakt door z'n grotere weidemaatjes en apart zetten omdat hij een deken is vind ik ook niet paardwaardig...
Ik gebruik nu uierzalf voor ontstoken uiers, is vliegwerend-ontstekingsremmend-en wondverzorgend, m'n shet had laatst bloed in de staart maar nu is het gelukkig wat minder. Manen gaan redelijk, 1 kant is er al compleet afgeschuurt maar hopelijk blijft er nog iets zitten.. Daarbij gebruik ik veerust (op grote afstand gesprayed) en fly-X-it gel om erop te smeren