[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chantal001

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:03

JoCo schreef:
Heb zelf ook een headshaker. Begin dit jaar, na onderzoeken, begonnen met de-sensibillisatie via inspuiten van serums. Sindsdien volledig schudvrij ... kan het éénieder onder ons alleen maar aanraden!!

Fijn dat het bij jouw paard wel helpt. Bij die van mij helaas niet.

amillia

Re: Headshaking Syndrome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:06

rina schreef:
ik heb er geen maar kwam wel dit artikel over headshaking tegen.
http://pferde-messe.de/Bericht/324?j=1

sorry het is wel in het duits Haha! , maar toch.

ff vertaalt:

De stijging van de Headshaking of Trigeminus neuralgie bij paarden van alle rassen en disciplines is beangstigend.

Ten slotte maakt de ronde dat deze dieren niet dwars, maar eigenlijk onder een ziekte, alsmede de noodlijdende bevolking. U ziet het, met sterke verschrikkelijke hoofdpijnen, die betrekking hebben op het gehele lichaam mechanisme en gedeeltelijk verlamd. " Veel mensen met deze aandoening kiezen zelfmoord - dat moet worden zinvolle genoeg hoeveel onze paarden lijden.

In termen van oorzaken zijn dierenartsen en dierenartsen vaak een mysterie. Voor de behandeling van paarden, waarvan de oorzaak onbekend is of de behandeling van de oorzaak niet bekend is, en er zijn bijna 90% van alle paarden, zoals drugs Cortisone, die verergeren de neuralgie, als het lichaam benadrukt een overmaat aan zijn eigen cortisone, cortisol, wordt geproduceerd.

Andere bekende drugs zoals Phenobarbitural belofte alleen slagen, als ze worden toegepast, zijn ook zeer kostbaar, abschwächend in feite, hoe langer ze worden toegepast en hebben ernstige bijwerkingen.

Er zijn verschillende anti-allergene stoffen getest omdat deze paarden vaak allergische reacties kunnen worden herkend. Maar drugs zoals e.g. Cyproheptadine, of homöop. Niet de oorzaak van de ziekte behandeld, maar alleen de symptomen te onderdrukken.

De inbreng van louter homeopathische preparaten bleek tot nu toe slechts een gedeeltelijke successen, zoals eigenaren verslag. Acupunctuur alleen, niet als ondersteunende behandeling, die slechts tijdelijk succes of geen resultaten. Kijk maar naar de vele andere meer of minder bekende methoden van de behandeling.

Een reeks Belg. Dierenarts een beschrijving van de behandeling is zeer treffend: "Je probeert geven en vooral, wat is bekend en maar een beetje hoop beloftes."

En toch is er een manier van genezing.

Frau Annabelle Knight, een "TCM (Traditional Chinese Medicine) Heilpraktikerin uit Engeland, met hun eigen zieke en nu gratis HS paarden, heeft een zelf ontwikkelde theorie, gebaseerd op de" Hyperadaptosis "(zie hieronder) is gebaseerd, en sinds de laatste Hoofd Shaker vele jaren en paarden met aanverwante ziekten zoals de ziekte van Cushing, met succes behandeld.

Vooraanstaande wetenschappers in de Headshaking het gebied, zoals Prof Dr Madigan, Verenigde Staten en Prof Dr Knottenbelt ondersteunen deze theorie. Dr Madigan heeft momenteel een klinische studie over de Adaptogenbehandlung.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 17:02

Jemig, in het Duits leest het een stuk beter Haha!

Ze gaan hier uit van paarden die last hebben van hun aangezichtszenuw. Paarden die last hebben van een allergie en daardoor hoofdschudden hebben dus de pijnen die de aangezichtszenuw veroorzaakt niet!

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:00

chantal001 schreef:
JoCo schreef:
Heb zelf ook een headshaker. Begin dit jaar, na onderzoeken, begonnen met de-sensibillisatie via inspuiten van serums. Sindsdien volledig schudvrij ... kan het éénieder onder ons alleen maar aanraden!!

Serums ook bij immunopharm in België laten maken? En niks verlichting?
Vind ik echt erg voor je! Hopelijk lukt het rijden toch wat?

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:28

JoCo schreef:
chantal001 schreef:

Serums ook bij immunopharm in België laten maken? En niks verlichting?
Vind ik echt erg voor je! Hopelijk lukt het rijden toch wat?

Helaas geen verlichting. We kwamen er na een jaar achter dat hij niet alleen pollenallergie heeft maar ook zonlichtallergie. Voor het laatste werken de spuiten niet.

Gelukkig kan ik rijden in een binnenbak en gaat dat goed.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:33

Niek heeft al heel lang geen last meer gehad, terwijl hij vorig jaar rond deze tijd behoorlijk schudde! Ik ga nu toch geloven dat hij baadt heeft gehad bij de behandeling Haha!

Marijn80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 07:03

Nou mijn shaker wordt op dit moment alleen nog maar erger dan beter, hij wordt nu getest door een holistisch DA, maar omdat het voor het paard nu echt heel vervelend wordt, hij shaket ook op stal gaan we ook een CT scan doen :-s bij de Lingehoeve in Lienden. Zijn er meer mensen die ook een CT scan hebben laten doen om alles uit te sluiten?!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:01

En wat kwam er uit die test Marijn? Welk hol. DA heb je?

Marijn80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:35

@singasong: uitslag van de test nog niet bekend. We hebben nog even prednison geprobeerd maar zelfs dat paardenmiddel biedt geen verlichting :-(

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 06:55

Een holistisch arts die Prednison voorschrijft? Dat zal toch niet?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 07:43

hmmmm CT scan... Nou ben benieuwd... Lijkt mij meer dat men het in een allergische reactie moet zoeken, maar misschien helpt het wel.

Marijn80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:54

Nee de prednison was van de reguliere DA Lachen Ben daar nu even uitbehandeld en ga nu dus verder met holistische DA en wellicht CT scan..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 15:14

Als je naar Laarakker gaat wordt je paard 'doorgemeten' en dan kan hij je precies vertellen wat je paard heeft. Daar heb je dan geen CT-scan meer voor nodig!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:40

Hoe maakt de Da een diagnose van headshacking syndrome. Twijfel bestaat namelijk bij een nieuwe pony bij ons op stal die een aantal van de symptomen vertoond, zoals: moeite hebben met plassen, briesen/hoesten, symptomen zijn erger in het bos, meer in draf en galop en natuurlijk schudt hij ook met z'n hoofd.
Maar hoe weet je het nou zeker? Zou een bloedonderzoek uitsluitsel kunnen geven?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:58

je weet het nooit zeker volgens mij.
wat mij wel geholpen heeft is om een soort dagboekje bij te gaan houden.
wanneer schud hij,wat voor weer was het toen, welke arbeid deed ik?
etc..etc..

ap schud niet meer,straks in oktober denk ik nog even dan gaan er wat bomen in de bloei.

je kunt rijtechnische veranderingen gaan proberen,het komt nl echt vaak voor dat daar het hele probleem ligt.
alles medisch laten nakijken, oormijt kan ook hoofdschudden geven of oorontsteking, vastzittende nekwervels,of ruggen, scheve heupen etc....
zadels die niet goed passen, hoofdstellen,bitten en mondproblemen allemaal uit gaan sluiten.
voeding kritisch nakijken,en wat groeit er op het land??

ik heb ap zijn bloed eens laten testen en alles was goed op een infectie met kleine strongyliden na

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:42

ellepel schreef:
ik heb ap zijn bloed eens laten testen en alles was goed op een infectie met kleine strongyliden na

Ja, dat heb ik bij Niek ook laten doen. Kwam hetzelfde uit als bij jou!
Alleen later bleek dat dus helemaal geen worminfectie te zijn maar die bacterie op de slijmvliezen (darmen, longen) die het schudden veroorzaakt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:53

hie konden ze dan zien dat het geen wormen waren?
bij ap waren toen die beta-globulines niet goed en daaruit leidden ze af dat het een worminfectie was.
nadat hij toen goed ontwormd is met equest en na mestonderzoek de mest ook schoon bleek was zijn schudden wel een heel stuk minder heb ik het idee

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:49

ellepel schreef:
hie konden ze dan zien dat het geen wormen waren?
bij ap waren toen die beta-globulines niet goed en daaruit leidden ze af dat het een worminfectie was.
nadat hij toen goed ontwormd is met equest en na mestonderzoek de mest ook schoon bleek was zijn schudden wel een heel stuk minder heb ik het idee

Idd de beta-globulines!
Ik heb Niek met Equest en met Equimax ontwormd, maar er kwamen helemaal geen wormen af!

Dat het geen worminfectie was heeft mijn holis. therapeute toen bevestigd.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:36

ja weet je, ik heb ook es een holistisch arts bij appie gehad,maar op een of andere manier vind ik het soms wel wat zweverig Bloos
wat zij bij ap kon "zien" was dat hij dus darmproblemen had en probiotica nodig had.

heb jij nog ergens een bloeduitslag waar die waarden op staan?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:09

Ja, heb ik. Effe zoeken......

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:11

Heb hem,
weet alleen niet meer naar wat ik precies moet kijken Bloos

Ik zie zo in de gauwigheid dat de 'alkalische fosfatase' heel laag is.
Laatst bijgewerkt door singasong op 16-08-08 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:12

whaha, de beta-globuline waardes.
wat zijn die??

kan ik ff vergelijken met hoe die van ap waren.

volgens mij had ik het jou ook al es gevraagd maar dat weet ik zo niet meer Bloos Tong uitsteken

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:15

Dat woord kan ik dus nergens terugvinden Bloos

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:17

hmmm..nou ja maakt niet uit.
gaat nu in elk geval wel goed en daar gaat het om

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:18