[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:54

Als ze bij de hals nat zijn dam kan dat inderdaad komen doordat het water doortrekt.
Maar op rug en kont...dan is die deken gewoon niet bestand tegen langdurige regen.

Sappos

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:02

Ben hier nu iets van 19 dagen bezig met de Hippo-Ex-Cema en ik ben niet ontevreden. Feem heeft 3 dagen zonder deken gestaan, helaas 2 dagen achter elkaar uitgebroken en de hele dag op het hoge gras gestaan, dat is niet bevorderlijk voor zijn eczeem helaas. Laatste dag heeft ie gigantisch aan een houten paal staan schuren, daar baalde ik even van. Bulten op zn staartwortel en manenkam. Dat terwijl de plekken er net zo rustig uitzagen. Maargoed we gaan rustig verder, ik ben al ZOOOOO blij dat hij van de Prednison af is en dat hij niet meer met zijn buik op de grond schuurt. Wondjes heeft ie niet. Ik zal vanavond eventjes foto's proberen te maken. Hij eet het spul alleen niet super graag :+ Maar het is sowieso een zeikerd met supplementjes.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:00

ellepel schreef:
Als ze bij de hals nat zijn dam kan dat inderdaad komen doordat het water doortrekt.
Maar op rug en kont...dan is die deken gewoon niet bestand tegen langdurige regen.

Dat dacht ik ook al ja.. Echte langdurige regen snap ik nog wel maar dit gebeurt al bij een paar uur.. Jammer, weer op zoek naar een goede..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:06

Horseware aanschaffen, kost wat maar dan heb je ook wat.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:11

Die kunnen langdurige regen gewoon aan? Ik ben op dit punt wel van maar eens een keer een hele goede kopen ipv elk jaar een nieuwe :') vandaar ook al de RSIH gekocht dit jaar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:13

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:14

Die van mij staat 24/7 met een horseware buiten en geen druppel regen erdoor.Je moet er wel 1 nemen die uit 1 kleur bestaat van de 2 kleurige lekken wel op de naad van de ene naar de andere kleur.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:18

Wij hebben de amigo van horsewear, goedkoopste versie dus, zelfs onder deze staan ze 24/7 buiten. Hooguit wat regen aan de borst in gelopen door de manen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:34

Ik heb een regendeken van qhp,gaat al het derde jaar in en bevalt me ook prima :j

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:39

Ik heb nu bucas gekocht. Mijn overleden paard had deze. Beviel goed.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:48

Idefix heeft ook geen eczeem deken meer op, gaat tot nu toe prima! :D

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:24

Yvank_ schreef:
Ja zeker :) zijn hele fijne dekens.

Nu in aanbieding ook bij paardendrogist :j

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 223?v=True

Dit had ik ook gezien ja! Maakt het net weer aantrekkelijker haha :D
Vallen deze dekens klein of groot uit? één van die dekens is er niet meer in 185 maar wel in 190..

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:57

Robin_Rikkie schreef:
Yvank_ schreef:
Ja zeker :) zijn hele fijne dekens.

Nu in aanbieding ook bij paardendrogist :j

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 223?v=True

Vallen deze dekens klein of groot uit? één van die dekens is er niet meer in 185 maar wel in 190..

600D is geen sterke deken, als je paard in speelse kudde staat zou ik voor 1200D gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:22

Valt wel mee hoor :) die deken is sterker dan menig ander. Ze vallen normaal uit mijn paard is 1,67 ong en heeft maar 198 ervan.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 23:26

Die van mij heeft ook een amigo. Is een sterk deken hoor. Dit is het derde jaar dat hij hem op heeft. Heb hem nu onder mijn Rambo sweet itch.

Hebben jullie het eczeem deken al af? Ik zit nog erg te twijfelen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 23:28

Lees even de pagina terug,die vraag is al vaker gesteld.

Eczeemdeken kan pas af als het onder de 5 graden is.
November ofzo :j

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 08:20

Verschillende van jullie zullen vast bekend zijn met Derfen. Mijn merrie is een lichte eczemer en had veel baat bij Derfen, de donkere versie wel te verstaan :-)
Nu ben ik overgestapt op de Derfen Clear, maar heb sterk de indruk dat deze veel minder werkzaam is dan de originele. Met de Clear krijgt zij enorm veel schilfers in haar staart en mag ik niet eens meer in de buurt daarvan komen. Met de oude derfen had ik daar totaal geen last van en was zij ook veel sneller jeukvrij dan de Clear.

Een herkenbaar verhaal voor sommigen van jullie? Of heb ik nu zo'n apart geval op stal -O-

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:44

Icrack schreef:
Verschillende van jullie zullen vast bekend zijn met Derfen. Mijn merrie is een lichte eczemer en had veel baat bij Derfen, de donkere versie wel te verstaan :-)
Nu ben ik overgestapt op de Derfen Clear, maar heb sterk de indruk dat deze veel minder werkzaam is dan de originele. Met de Clear krijgt zij enorm veel schilfers in haar staart en mag ik niet eens meer in de buurt daarvan komen. Met de oude derfen had ik daar totaal geen last van en was zij ook veel sneller jeukvrij dan de Clear.

Een herkenbaar verhaal voor sommigen van jullie? Of heb ik nu zo'n apart geval op stal -O-

Hier juist andersom. Paard kan niet tegen de gewone derfen, maar de clear gaat juist wel goed.

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:48

Misschien een domme vraag, maar het is het eerste jaar dat mijn paard onder de RSIH staat. Ik vroeg me af: als de deken pas in november af kan, maakt het paard dan genoeg wintervacht aan? Ik heb altijd gehoord dat dekens opleggen de productie van de wintervacht tegengaat, maar weet niet of dit een feit of een fabeltje is? Ik zou hem in de winter namelijk graag zonder deken willen zetten, maar dan moet hij wel genoeg vacht hebben...
Iemand die hier ervaringen over kan delen? :-)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 12:33

Wij doen hem eind september al af, maar we sprayen haar wel nog in tot begin november. (Wij hebben product van onze veearts wat de mugjes en vliegen weert en gelijk ook werkt tegen de jeuk). Dan maken ze nog genoeg wintervacht aan. Als wij hem oplieten tot november maakte ze inderdaad wat weinig vacht aan. Ze had wel wintervacht, maar niet zoals andere winters.

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:18

een vraagje.. mijn paard staat 24/7 buiten met d'r RSIH, maar nou wil ik hem inderdaad af doen wanneer de temperatuur rond de 5 graden ligt maar dan is het 's nachts al wel een heel stuk kouder... dan krijgt ze het toch aardig koud... Moet ik er dan een dikkere deken overheen doen? Of hebben jullie een ander idee?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:02

Hoe doen jullie dat dan met al die regen? dan lopen ze toch een groot gedeelte van de dag met een natte lap op????

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:18

Met de regen gaat ze in d'r blote kont buiten .
Maar ze staat op mijn werk ... Mazzelaar dat ik ben .
Dus kan zelf zien smorgens of t zonder kan of niet . En gaat ze bloot en ik zie haar schudden . Dan of hup mee naar binnen of jas aan

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:19

esmee1233 schreef:
een vraagje.. mijn paard staat 24/7 buiten met d'r RSIH, maar nou wil ik hem inderdaad af doen wanneer de temperatuur rond de 5 graden ligt maar dan is het 's nachts al wel een heel stuk kouder... dan krijgt ze het toch aardig koud... Moet ik er dan een dikkere deken overheen doen? Of hebben jullie een ander idee?

Eczeemdeken vervangen door winterdeken :j
Zo doe ik het dan, de een af en de ander op.

En ja wintervacht word gewoon gemaakt, appie loopt al tien jaar met dekens op en krijgt gewoon een dikke wintervacht en staat ook nog es 24/7buiten...

Margee, lees even 2 paginas terug.
We hebben het daar al constant over.
Bij veel regen regendeken over de eczeemdeken !

Vanaf morgen nazomer, dus de regendeken af en de eczeemdeken weer op haha *\o/*
En door al dat water vast een explosie aan vliegjes

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:14

Marjo89 schreef:
Robin_Rikkie schreef:

600D is geen sterke deken, als je paard in speelse kudde staat zou ik voor 1200D gaan.

600D is geen probleem hier, paard is verre van een sloper (hooguit een sluiting die keer kapot gaat) en staat met een shetlander die ook totaal niet aan dekens etc gaat hangen :) maar toch bedankt voor het zeggen!

Hebben jullie een regendeken met hals voor op de regenachtige dagen? Die ik graag wil hebben, is er niet meer in 185.. deze had een afneembare hals en dat is wel handig voor dagen dat het heel veel regent lijkt mij maar ik durf het niet aan om hem in 190 te bestellen..