Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dookia schreef:Wij zijn terug naar af. Vandaag terug spuitende diarree. Hij mag vanmiddag terug naar de kliniek en zal daar heel de middag verzorgd worden. Vanavond komt hij terug
Maris schreef:Dookia, ik zat nog steeds te denken.... ACTH was te hoog, maar cortisol dus heel erg laag. Dat is al een vreemde combinatie toch ? Alleen scheelt het misschien wanneer dat cortisol is gemeten omdat dat nogal over de dag heen veranderd. ( bij mensen in ieder geval ).
Maarre wat ik dacht, zou het niet net zoals bij mensen zo kunnen zijn dat paarden heel lang met een hoog cortisol rondlopen totdat de bijnieren helemaal uitgeput raken en dus veel te weinig cortisol gaan aanmaken ??? Bij mensen heet dat dus bijnieruitputting ( adrenal fatique ).
Even opgezocht : Verschijnselen die bij een tekort aan cortisol kunnen optreden zijn ernstige vermoeidheid, zwakte, duizeligheid, misselijkheid, braken, buikpijn, diarree, koorts en gewichtsverlies
Zie http://www.amc.nl/web/Zorg/Patient/Zoek ... ientie.htm
maar dat wist je vast al.....
Maris schreef:Dookia, ik zat nog steeds te denken.... ACTH was te hoog, maar cortisol dus heel erg laag. Dat is al een vreemde combinatie toch ? Alleen scheelt het misschien wanneer dat cortisol is gemeten omdat dat nogal over de dag heen veranderd. ( bij mensen in ieder geval ).
Maarre wat ik dacht, zou het niet net zoals bij mensen zo kunnen zijn dat paarden heel lang met een hoog cortisol rondlopen totdat de bijnieren helemaal uitgeput raken en dus veel te weinig cortisol gaan aanmaken ??? Bij mensen heet dat dus bijnieruitputting ( adrenal fatique ).
Even opgezocht : Verschijnselen die bij een tekort aan cortisol kunnen optreden zijn ernstige vermoeidheid, zwakte, duizeligheid, misselijkheid, braken, buikpijn, diarree, koorts en gewichtsverlies
Jannepauli schreef:Maris schreef:Dookia, ik zat nog steeds te denken.... ACTH was te hoog, maar cortisol dus heel erg laag. Dat is al een vreemde combinatie toch ? Alleen scheelt het misschien wanneer dat cortisol is gemeten omdat dat nogal over de dag heen veranderd. ( bij mensen in ieder geval ).
Dat er mogelijk iets aan de hand is met de bijnieren/bijnierschors heb ik al wat eerder terug aangegeven. Een tumor op die plek kan nl ook een verhoogd ACTH geven, maar wellicht door de aandoening ter plekke de cortisolafgifte (sterk) verminderen.
maura schreef:In het kader van het uitwisselen van cijfers en ervaringen hier dan toch weer even een berichtje over mijn merrie (is van 2000 en weegt ongeveer 500 kg)
DameBlanche schreef:@Nammie: Melanomen, ze zit van haar mond tot haar staat zo een beetje vol zeg maar. En nu is op een plek waarvan ik dacht dat er geen zat, een soort van gaten gevallen waar zwarte troep uit komt. Het vervelende is zodra er 1 dicht is de volgende spontaan ontstaat. Bedankt voor je tips ik ga eens kijken wat mogelijk is.
ohjajoh6 schreef:Sorry dookia, maar ik zou ook stoppen met de voordroog . Om exact dezelfde redenen als Pandora al meldde. En heb jij al kurkuma geprobeerd eigenlijk?