[INFO] Insulineresistentie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal: Insulineresistentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:03

ja allang...doet niks.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:13

Dan Equimins, Clear Breather - verkrijgbaar bij Pardoes Aurora.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:16

Hij heeft al Pulmochron gehad,zelfde soort idee(kruidensiroop).
Doet ook niets.
Het slijm moet loskomen...hij blijft benauwd,je ziet dat hij zijn buikspier aanspant met ademen,dat is niet goed.
Ik ga toch de prednison(en weer ventipulmin)geven,houd hem natuurlijk heel goed in de gaten.
Hij is momenteel niet dik/vet,staat niet op vers gras ofzo,dus denk dat het nu iets veiliger is om te geven..

Was vooral benieuwd wat ik érna kan geven,misschien probiotica ofzo?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:47

Nou Pulmochron heeft wel een totaal andere samenstelling en qua ingrediënten heel wat minder effectief dan Equimins, lijkt in de verste verte niet op elkaar. Equimins bevat heperidine, een bioflavonoide die wel heel goed kan helpen. Daarnaast Vit C em MSM (ontstekingsremmend) . Maar goed, it's up to you.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:26

Ik snap je punt wel hoor,waardeer dat je meedenkt.
Maar omdat het nu al zolang duurt,denk ik gewoon dat het voor nu beter is deze reactie te stoppen zodat eea loskomt.
Vind het zelf ook lastig.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:18

Ik ben hier al maanden niet meer geweest, alles gaat goed behalve dat ze haar eten niet meer wil.
Ik geef safe&sound en ultimate balancer.

Nu heb ik de C4L al geprobeerd en dat wil ze ook niet, het probleem is dus dat de glucobalance eronder gemengd zit en ze deze dus niet meer binnenkrijgt.

Wat zou ik doen? Kan er iemand advies geven?
Ze staat goed, zeker niet te mager en lekker fit. Verder heb ik dus geen enkel probleem :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:38

Anoniem schreef:
Hij heeft al Pulmochron gehad,zelfde soort idee(kruidensiroop).
Doet ook niets.
Het slijm moet loskomen...hij blijft benauwd,je ziet dat hij zijn buikspier aanspant met ademen,dat is niet goed.
Ik ga toch de prednison(en weer ventipulmin)geven,houd hem natuurlijk heel goed in de gaten.
Hij is momenteel niet dik/vet,staat niet op vers gras ofzo,dus denk dat het nu iets veiliger is om te geven..

Was vooral benieuwd wat ik érna kan geven,misschien probiotica ofzo?

mijn dierenarts heeft ook een pony een keer prednison moeten geven,ook in verband met hoesten.
Hij raadde toch aan om geen krachtvoer te geven in die periode van behandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:13

Hij krijgt alleen wat c4l erbij,hij heeft ook weer ventipulmin en die moet wel ergens door.
de prednison zijn capsules.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 00:48

Help!!

Ik krijg net berichtje van stalgenoot dat er een baal kuilgras is geplaatst bij mijn merrie haar kudde.. Ze kunnen dus non-stop bij de baal.. Ze krijgt normaal graszaadhooi..

Het is voor haar momenteel best een kritiek moment want vorig jaar was ze rond deze tijd erg ziek geworden.. Is dit heel erg voor mijn IR-paard? Of moet ze daar direct weg? Of ? Help?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 07:57

Kuil of voordroog? Bij kuil zou ik direct weghalen. Voordroog ben ik minder bang voor, al geef ik dat ook niet onbeperkt.
Graszaadhooi is natuurlijk nog soberder, dus vanwaar op stal nu de overgang naar onbeperkt kuil?

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 09:14

Het is echt kuil.. Koeien krijgen het ook. Het is gegeven omdat 1 pony te dun wordt, op aandringen van die pensionklant.. Had toch liever iets van overleg gezien aangezien het ook niet de normale gang van zaken is.. Maar goed, dan moet ze nu denk ik uit de kudde en na deze baal weer terug.

Thanks voor je snelle antwoord!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 09:57

Anoniem schreef:
Hij krijgt alleen wat c4l erbij,hij heeft ook weer ventipulmin en die moet wel ergens door.
de prednison zijn capsules.

Ik heb zelf altijd goede ervaringen gehad met Luchtweg compositum van Groene Os. Mijn huidige pony hoest gelukkig nooit, maar daarvoor had ik een paard dat na een stevige bronchitis altijd gevoelig bleef op de luchtwegen. Ik denk dat je er nu niet aan ontkomt om een "paardenmiddel" te gebruiken om e.e.a. los te maken, maar vooral de prednison is natuurlijk een risico. De luchtweg compositum gaat ontstekingen in de luchtwegen tegen en werkt weerstandsverhogend.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:26

@ merell123: Wel raar dat ze dat zomaar doen, en hoewel kuil in principe minder suikers bevat dan hooi is deze overgang veel te groot. En dan ook nog onbeperkt.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:25

dankje babootje.
ik snap écht de 'anti'van pretnison en ben er zeker geen voorstander van.
maar na inmiddels 6 weken benauwdheid ben ik het zat en ga ik het proberen.
daarna zie ik wel,dan pak ik ook liever iets wat meer natuurlijk is...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:42

Darkchrystal, die luchtwegcompostium kun je gewoon naast de andere medicatie geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:28

Zou dat niet teveel zijn....hij krijgt ook ventipulmin poeder,en dus de prednison(capsules).
Dat door klein handje c4l...als het teveel poeder wordt,vrees ik dat hij stopt met eten namelijk.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:39

Nee, Het zijn druppels, kun je gewoon door t water geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:52

Ik keek bij het verkeerde groene os product.
ik zie het,druppels.
Goede ervaringen mee?Ook door drinkwater?
Of beter op brood oid..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:35

Anoniem schreef:
Ik keek bij het verkeerde groene os product.
ik zie het,druppels.
Goede ervaringen mee?Ook door drinkwater?
Of beter op brood oid..

heeft je paard neusuitvloeing?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:08

nee,niets...
sowieso niet ziek verder.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:13

Anoniem schreef:
nee,niets...
sowieso niet ziek verder.

als ze allergisch(waar ze dus de prednison voor zou krijgen) zou zijn, had er toch een waterige neusuitvloeing moeten zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:38

Zit bij hem in de longen(vast.)soms komt er met hoesten iets uit.
(wit slijm).

Ik heb zelf allergie en astma,bij mij ook nooit echt reactie via de neus,wel op de longen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:38

Prednison wordt niet,alleen bij allergieen gegeven maar ook bij ontsteking die niet door bacterie of virus veroorzaakt worden.

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:17

Mijn paard heeft ondanks aangepaste voeding (hooi, klein beetje senior priores met magnesium en 50gr 369mix) toch weer vet pockets op de schouders gekregen, ook zijn koker is weer erg dik geworden zag ik vandaag. Hij is absoluut niet te dik, eerder wat aan de schrale kant. Heeft wel een iets wat opgeblazenbuik (geen wormen) en laat veel scheten. Mest ziet er gewoon goed uit. Hij krijgt dagelijks beweging en staat 24/7 buiten

En toch lijkt hij weer afvalstoffen in zijn lichaam op te hopen (schouders en koker) snap er niks meer van?
Is er iets wat ik kan doen?
Bier/biergist schijnt ook te helpen om afvalstoffen kwijt te raken, reinigings kuur is een optie maar is meer bedoeld als een kuur en niet voor langere tijd.

Iemand die dit herkend of tips heeft?

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:27

op de omega 369 mix reageerde die van mij ook heel sterk. ik ben er accuut mee gestopt. die van mij staat nu op de marstall je hebt de fraser light en de vito maar die van mij krijgt de condicion vanwege het feit dat ie veel te schraal bleef en dat gaat nu een stuk beter, glimt de pan uit en hij is fit en happy!