[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:35

ik ben wel benieuwd naar de ingredienten?
Heb je een link?

Vorig jaar was je toch zo uber-favoriet van het spul dat je gebruikte, leek hast wel alsof je aandelen had bij ze ;)
Maar later is het dus niet meer goed bevallen?

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:53

Jawel hoor ben er nog steeds oer te spreken
probleem is dat hij op weide staat en elke 12 uur die olie in t voer moest krijgen dat lukte soms niet als er teeel tijd tussenzit werkt het niet optimaal en ik moest het door voer doen uiteindelijk was hij gevaarlijk dik ondanks dat ik hem maar weinig voer bijgaf voor die olie
voor mijn tinker die olop gras heeft dus niet goed
als Gaby niet met dit middel was gekomen had ik waarsch nog de cojosol gegeven maar dit is fijner en voordeel ik hoef het niet iedere dag in te sprayen aleen de eerste paar dagen erna niet meer
heb het spul nu 2 mnd niet gebruikt en heb hem bewust de afgelopen 2 weken niet ingespoten tengen liegen muggen e,d zodat hij volop gestoken zou worden wilde toch zeker weten dat het aan haar spul lag en niet aan mijn nieuwe eigengemaakte vliegenspray.

en idd ondans dat hij nu aan de bosrand staat met een waterpoel vlakbij en heel veel knutjes en dazen heeft hij geen jeuk

de spray heeft ze niet op de site staan omdat ze geen webshop heeft of zo
maar als je haar mailt kan ze je wel helpen
wel in duits uiteraard

zoals gezegd ze maakt die spray zelf

www.intuition-tier.de
groetjes indra

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:55

weet wel dat ze zei dat die allergische reactie op knutjes e.d ook te maken heeft met de energiebanen en
er zit daar een of ander middel voor in

weet wel ik ben heel sceptisch met bep dingen en dacht in t begin ( wat een flauwekul)
maar goed voor die geloof iets v 10 euro kun je geen buil allen heb het geprobeerd en echt heb zon super lief paard nu
geweldig zo lief en rustig was ie zelfs niet toen ik m kocht

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:56

heeft ze ook gezegd waar je paard zo op reageerde; wat zat er niet goed?

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:58

Heb ik haar niet laten testen maar was waasch toch de knutjes

die v een vriendin had echt exceem maar ze zei ook het kan zijn dat het niet bij ieder paard helpt
maar goed dat is met elk middel
hij heeft ook dit jaar nog geen deken opgehad vorrig jaar wel

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:04

opisop_shop schreef:
ja ligt ook aan het ras van je paard natuurlijk, bij mijn haf liet ik ze ook wel lang. Maar als ik ze bij Wisse laat groeien dan lijkt t straks net een tinker ipv een 'sportpaardje' dus zn manen moeten wel bij hem passen ;)

Heb geen foto's gemaakt vandaag, maar zo waren zijn manen vorig jaar qua lengte en nu dus ongeveer weer;

Afbeelding

Hihi, hoe zou dat nu kunnen dat hij dan op een tinker gaat lijken? :D
Wij hebben nu toevallig allemaal 'langharige' rassen, arab, shet en tink.
En idd, vooral als je wedstrijden rijdt en je wil vlechten is het leuk, daarom deed ik bij mijn vorige paard ook scheren, want anders leek het ook een shet, trekken was geen optie dat was dierenmishandeling bij dat beestje, zo'n dikke bos!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 22:01

Esther28 schreef:
Esther28 schreef:
Meiden hebben jullie enig idee of (extreme) hengstigheid en schuren met elkaar te maken hebben.
Het viel mij van de week op dat mn merrie een dag voor ze hengstig werd ineens dr manenkam stond te schuren en tijdens de hengstigheid ook nog een paar keer. Sinds gister niet meer hengstig en ook niet meer geschuurd.....

Bij mijn merrie dus wel. Haar hengstigheid is niet zozeer heftig te noemen (tenzij de hoefsmid komt, haha). Maar tegen de hengstigheid aan staat ze altijd ietsjes te schuren. Altijd 1 plekje op de manenkam en de staartwortel is dan vaak ook iets onrustig. Vroeger was het veel erger, maar inmiddels hebben we het steeds beter onder controle.
Vaak is het bij ons dus net voor de hengstigheid, niet zozeer tijdens.
Ze is ook geen pismerrie of een merrie die niet meer vooruit te branden is tijdens de hengstigheid (soms wil het wel iets langer aanhouden, maar ze blijft, behalve met wat plakken op been, vaak goed te rijden etc.).

Ik weet van bijvoorbeeld Hippo Ex-Cema dat ze daarvan bij merries soms ook aanraden om de dosis poeder tijdens de hengstigheid te verdubbelen.
En er wordt ook gezegd dat bij drachtige merries en met merries met veulens aan de voet de jeuk ook "anders" is...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:07

Hier alleen heel af en toe een geschuurde staart. verder wel kale plekken op het hoofd (was geen bacterie, geen schimmel, dus ik gooi het op eczeem). Haar manen blijven mooi, en blijven groeien. Ik ga binnenkort eens meten. Kijken hoeveel ze gegroeid zijn t.o.v. vorige keer. Moet even in mijn berichtengeschiedenis gaan zoeken hoe lang ze vorige keer waren en wanneer dat was ;)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:10

ikenindi schreef:
de langste manen zijn 73 cm (en dat is gekruld omdat er een maand vlechten in hadden gezeten!) en de kortste 15 cm... ik ga eens bijhouden elke maand om te zien hoe snel het groeit!

dat was in februari... dat elke maand bijhouden is niet gelukt, maar ik zal (Als ik het niet vergeet) vandaag eens meten... ben heel benieuwd...

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:13

Meld me hier ook maar even. Sinds een jaar of drie heeft mijn 15 jarige tinker last van SM eczeem...Ze krijgt in maart twee maal een injectie waar ze redelijk goed op reageert.... Omdat ze toch vorige week weer erg aan haar hoofd zat te schuren heb ik Derfen aangeschaft... en ik moet zeggen... ze schuurt stukken en stukken minder... fantastisch.. ben er echt heel blij mee (stinkt wel ontzettend)......

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:53

staat ze daarnaast verder ook nog onder een deken?

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:58

Die van mij staat onder een eczeem/vliegendeken (ze lijkt wel zo'n ridder-paardje)......

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:12

PerfectSol: wellicht handig om eerst de regels van bokt te lezen voordat je hier als nieuweling lompweg reclame komt maken
(heb getemd)

Ik heb Colonel al een paar dagen onder alleen een vliegendeken staan en het gaat wonderwel erg goed. Afgelopen dagen vond ik de eczeemdeken erg warm voor hem, hij stond enorm te zweten, en onder een gewone vliegendeken heeft hij iets meer lucht. Zelfs onder de buik zie ik (nog) geen verandering. Heb inmiddels na alle goede berichten hier ook Derfen besteld (nee niet bij PerfectSol maar via de correcte commerciele advertentie hier op bokt die deze in de aanbieding heeft voor ca. 30 euro.)

yvonne64

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:19

Derfen Lotion kan uitwendig gebruikt worden om paarden in te smeren, direct op de plek waar het paard jeuk heeft of waar mok zich uit. Neem een kleine hoeveelheid die direct op de plek kan worden gespoten of met de hand kan worden aangebracht. Het gebruik van handschoenen is dan aanbevolen.

In een dunne laag aanbrengen en licht inmasseren alleen op de plekken waar de irritatie zich bevindt. In het begin om de dag herhalen. Zodra er verbetering is waar te nemen kan de tijd tussen het insmeren verlengd worden. Doe dit niet te snel en bouw desnoods weer op. Het mag eventueel vermengd worden met vaseline voor het verhogen van de bescherming op gevoelige delen (bv. Voor gebruik tegen Mok in de Kootholte) of bij eventuele gevoeligheid van het paard.

Derfen is een natuurlijk product gebaseerd op plantenextracten en bevat absoluut geen medicinale stoffen of corticosteroïden. Derfen bevat geen water en zal daarom ook niet vervliegen of afspoelen.

Wat betreft 'verbranden' in de zon, breng Derfen (of welk product dan ook) nooit aan vlak voor je je paard in de felle zon zet. Beter is het om Derfen ergens aan het eind van de middag of in de avond in te masseren, dan kan het intrekken en zijn werk doen alvorens de zon fel gaat schijnen. Dit geldt niet alleen voor Derfen, pas ook op met vliegensprays ed. Hier heb ik de winkel vaak over gehoord dat dit een "verbrandende" reactie kan geven.

Op deze link http://www.zomereczeem.info/middelen-smeerseltjes-reacties-derfen.htm lees je de eerste reacties die wij krijgen van klanten uit Nederland en Belgie. Ook staat er een filmpje op waarop je kunt zien hoe Derfen te gebruiken.

Hebben jullie nog vragen? Ik geef graag antwoord op al jullie vragen en hoop dat hiermede de raadsels rondom gebruik Derfen zijn opgelost.

groetjes, Yvonne van Dijk
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 12-07-10 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Commerciële deel van het bericht verwijderd.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:26

Dat filmpje, mijn pony heeft echt een pesthekel aan smeren. :+ Die blijft niet staan he.

Overigens gaat het hier altijd nog goed. Staart heb ik de laatste keer niet gedaan, manen blijf ik nog wel doen. :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:32

TJolieke schreef:
Ik heb Colonel al een paar dagen onder alleen een vliegendeken staan en het gaat wonderwel erg goed. Afgelopen dagen vond ik de eczeemdeken erg warm voor hem, hij stond enorm te zweten, en onder een gewone vliegendeken heeft hij iets meer lucht. Zelfs onder de buik zie ik (nog) geen verandering. Heb inmiddels na alle goede berichten hier ook Derfen besteld (nee niet bij PerfectSol maar via de correcte commerciele advertentie hier op bokt die deze in de aanbieding heeft voor ca. 30 euro.)

ik heb appie nu de laatste tijd ook alleen maar onder een vliegendeken lopen, en dat gaat ook goed.

ik vind dat derfen trouwens belachelijk duur!

ben wel benieuwd of de mensen die met derfen smeren een verandering ten opo zichte van vorig jaar merken toen ze dit product nog niet gebruikten?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:38

Toevallig upload ik net een foto van vorig jaar en dit jaar ter vergelijking. :D

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:44

Overigens ik maak zelf een middel werkt perfect tegen dazen vliegen knutjes teken en andere beestjes
750 ml water ( ongeveer) 70 druppels pure hertshoornolie
30 druppels teatree en 30 drup pure citronella niet van de drogist maar van een echte kruidenwinkel oid.( ivm toeoegingen)
doe een beetje afwasmiddel in t water want anders mengt het zich niet ivm de olie
wel schudden voor elk gebruik echt werk super en in verhouding goedkoop
kost me per liter die ik aanmaak hooguit iets van 2 euro
hertshoorn tegen dazen e vliegen
citronella tegen muggen knutjes
en teatree tegen teken mijn paard staat aan de bosrand

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:46

hertshoorn werkt idd perfect tegen vliegen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:54

Eerst foto van 2009 en daarnaast of onder een foto van 2010. :)

Geheel;
Afbeelding
Afbeelding

Staart;
Afbeelding
Afbeelding

Manen; (zie ook eerste foto)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu dus behoorlijk meer behang! Smeer nu ongeveer een maandje Derfen. Paar foto's van iets eerder en later vorig jaar.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:55

groot verschil zo he :D

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:56

Aanzienlijk! Met Befix, wat ik eerst had, had ik het niet gered... :n

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:56

wat is ie mooi
maak binnenkort foto`s van mijn tinker laat ik t verschil zien

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 19:25

Wauw, wat een resultaten met Derfen he... ongelofelijk!
Ik ben nu een halve week bezig met Derfen bij mijn tinker, en de haren op de staart groeien echt in rap tempo terug. Nu staat hij ook onder een deken, maar ik heb eindelijk weer een vrolijk paard in de wei staan. Hij loopt nu een week of 3 met deken op (diagnose is pas vastgesteld zo'n 3 weken terug) .
Maar ga absoluut door met Derfen :j las dat het ook voor mok erg goed werkt, komt prima uit met mijn tinker welke regelmatig terugkerende mok heeft (gelukkig niet extreem, en blijft het beperkt tot in de kootholtes).

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:05

Onze bestelling (proefverpakking Derfen)is ook onderweg!
Als het bij Helly gaat werken, dán geloof ik het pas!
We hebben 3 proefverpakkingen voor 7.75 euro in totaal, ik ga dat dus smeren zodra het binnen is, dan horen jullie het!
Als het niet werkt, hebben we er niet onder geleden iig qua kosten, werkt het goed, dan heb ik er wel wat voor over, bovendien hoef je niet 2x per dag te smeren ofzo, dus je doet er best lang mee als het zo'n 2x in de week zou moeten.
Ze heeft erge zomereczeem, ze staat bijna helemaal ingepakt maar de achterbenen zijn nu open dus......afwachten!
Het zou al heerlijk zijn als haar buik, hoofd en die benen dan niet meer ingepakt hoefden, ze heeft het zo warm met dit weer ;(