[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:37

@opisopshop; met castreren niet, maar even geredeneerd (en ik kan het dus niet onderbouwen met feitelijke onderzoeken ofzo!)
castreren gebeurt onder verdoving = extra rotzooi in het lichaam, dus dat moet afgebroken/afgevoerd worden, extra belasting op de ''gezondheid'' en daardoor eerder openbaring van eczeem?

mijn pony heeft het gekregen na de inenting vorig jaar... als hij nou verdikke niet schuurt tot hij weer ingeent wordt dan ga ik echt vliegen.. dan komt die veearts in november maar weer en dan ent ik voortaan in de winter! := (bedenk me dit nu pas := )

eef_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:08

MSophie schreef:
eef_007 schreef:
hallo allemaal, wat vroeg allemaal die dekens ik heb nog nergens last van ik heb al wel vliegjes gezien daarom 2 keer per dag lekker in spuiten met veerust. en morgen even lekker wassen met tea tree om de beestjes op afstand te houden. ik ga dit jaar proberen mijn pony blood te houden al die rot dekens. en gewoon lekker kruiden erin en dan gaat alles goed komen. ps veerust werkt zeer goed! eigenlijk voor koeien mar is echt aan te raden zeker goedkoper als al die stomme vliegenspray! heb ook nooit last van vliegen in de bossen:P haha en het ruikt nog lekker ook. maar al paarden die last hebben van eczeem dan?

als je er niks van af weet reageer dan ook niet..
Onze paarden hebben geen last van gewone mugjes of dazen maar een ander soort mugje die is de boosdoener en onze paarden schuren zich helemaal naar de maan als we geen deken op doen !
als jou paard echt eczeem heeft hou je het niet zonder een deken !

MIJN paard heeft ook eczeem ik ben niet gek ofzo. bij mij is het ook eczeem zelfs geconstateerd door de dierenarts maar ik probeer het gewoon tegen te gaan met kruiden hoef al die zooi en prikken tegen eczeem neit van de arts. en met die kruiden helpt het zeer goed kijk maar op www.huppa.nl groetjes eef

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:27

houden we het even gezellig?
@eef; je komt hier binnenwalsen en prediken dat je ''het beste blabla'' hebt
zonder door te lezen waar het hier al tijden over gaat

wat meerdere keren gezegd wordt ''wat bij het ene paard werkt werkt bij het andere net zo goed niet''
zo is veerust hier de grootste geldklopperij, bovendien mag je dat spul niet voor niks niet op je hangen enz krijgen.. lekker goedje..

moraal van de post?
trek je tenen wat in!

overigens nogsteeds rust bij Dids :) geen gestaartzwiep en eigenlijk ook nog niet echt mugjes gezien :)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:07

Hier (nog) geen ervaring met castreren en eczeem...
Wel iets om te onthouden, voor t geval dat..mijn hengst moet nl gecastreerd staan, maar houd dit mooi op de planning voor het najaar..als het ergste van het seizoen voorbij is..hopelijk kan het dan ook wat vermijden.

De kruiden van huppa.nl Eefje, heb jij het pakket? Das een enorm duur pakket en ben erg benieuwd hoe je pony het erop gaat doen...in je ene post hoop je dat het gaat werken en je andere post werkt het al..ben erg benieuwd naar je bevindingen (ik ben ook een kruidentype, haha)..

Veerust is in feite niet bedoeld om je paard mee in te sprayen, maar omgevingsspray..tis gif, puur gif en werkt maar klein aantal uurtjes..en mijn paard is er enorm van verbrand (terwijl hij donker is) in de zon, ik gebruik die zooi dus niet meer..houd het dus goed in de gaten, mss had ik enorme pech hoor, maar wie weet..

Helaas werkt elk middel weer anders bij elk paard en kost het je een vermogen voor je hebt uitgevonden wat het beste bij je paard past..en met heeeeel veel pech past het volgend jaar niet meer bij je paard en begint het reideltje weer opnieuw. (heb hier een krat met aangeschafte spullen staan tegen eczeem, nergens baat bij gehad, kon er de castatie van mn klophengst van betalen bijwijze van, haha).

eef_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:28

Naaltje schreef:
houden we het even gezellig?
@eef; je komt hier binnenwalsen en prediken dat je ''het beste blabla'' hebt
zonder door te lezen waar het hier al tijden over gaat

wat meerdere keren gezegd wordt ''wat bij het ene paard werkt werkt bij het andere net zo goed niet''
zo is veerust hier de grootste geldklopperij, bovendien mag je dat spul niet voor niks niet op je hangen enz krijgen.. lekker goedje..

moraal van de post?
trek je tenen wat in!

overigens nogsteeds rust bij Dids :) geen gestaartzwiep en eigenlijk ook nog niet echt mugjes gezien :)

maar zo bedoel ik het ook niet. Maar bij mijn pony werkt het gewoon super ik heb zo de eczeem weg kunnen krijgen. en hoop op zegen dat het dit jaar weer lukt. groetjes eef

eef_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:31

Amy77 schreef:
Hier (nog) geen ervaring met castreren en eczeem...
Wel iets om te onthouden, voor t geval dat..mijn hengst moet nl gecastreerd staan, maar houd dit mooi op de planning voor het najaar..als het ergste van het seizoen voorbij is..hopelijk kan het dan ook wat vermijden.

De kruiden van huppa.nl Eefje, heb jij het pakket? Das een enorm duur pakket en ben erg benieuwd hoe je pony het erop gaat doen...in je ene post hoop je dat het gaat werken en je andere post werkt het al..ben erg benieuwd naar je bevindingen (ik ben ook een kruidentype, haha)..

Veerust is in feite niet bedoeld om je paard mee in te sprayen, maar omgevingsspray..tis gif, puur gif en werkt maar klein aantal uurtjes..en mijn paard is er enorm van verbrand (terwijl hij donker is) in de zon, ik gebruik die zooi dus niet meer..houd het dus goed in de gaten, mss had ik enorme pech hoor, maar wie weet..

Helaas werkt elk middel weer anders bij elk paard en kost het je een vermogen voor je hebt uitgevonden wat het beste bij je paard past..en met heeeeel veel pech past het volgend jaar niet meer bij je paard en begint het reideltje weer opnieuw. (heb hier een krat met aangeschafte spullen staan tegen eczeem, nergens baat bij gehad, kon er de castatie van mn klophengst van betalen bijwijze van, haha).

hee hee ja je kunt de huppa kruiden ook per zak bestellen alleen de kruiden zelf kun je even naar die mevrouw mailen kost 12 euro plus verzendkosten ofzo groetjs eef

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 07:34

Gisteren stonden onze paardjes in de wei al af en toe met de staarten te zwiepen en met het hoofd te gooien :=
Je ziet hier ook al bijen en vliegjes op het heetst van de dag.

Ik heb gisteren ook deze http://www.libella.nl/ruitersport/produ ... 244bec1c97 deken besteld. Duurt wel even voordat hij komt, want het betalen via internet deed het niet. Krijg dus eerst acceptgiro en dan moeten zij het nog opsturen.
Heb ook zitten twijfelen over deze http://www.libella.nl/ruitersport/produ ... 244bec1c97 en ik zag die hier ook al langskomen. Het is een beetje hetzelfde idee als een sleezy, paard heeft er geen last van, maar ik vond het vrij rpijzig en vraag me af of er echt geen vliegen doorheen kunnen prikken omdat het zo strak zit.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 07:40

Afbeelding
Als iemand een goede kap zoekt dan is de Ivanhoe echt een aanrader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 07:42

Veerust werk bij mijn pony ook niet. En bovendien gaat eczeem niet wegdoor een vliegenspray :n

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 07:57

:wave:
Ik kom me ook weer melden in dit topic....
Ecxzeemdeken ligt al tijdje klaar, maar heeft ze nog niet op.
Ze is al wel vanaf eind januari aan de drainage & culico puur.
Het is maar weer afwachten... :(:)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 07:59

Yvank_ schreef:
Veerust werk bij mijn pony ook niet. En bovendien gaat eczeem niet wegdoor een vliegenspray :n

Misschien een hele gekke vraag. Maar waarom eigenlijk niet? Het zijn toch kleine vliegjes die de jeuk veroorzaken, waarom zullen die dan niet (een tijdje) wegblijven met een bepaald soort vliegenspray?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 08:03

Ik denk ook wel dat als je de veerust elke uur spuit je al een heel eind komt hoor ;) maar bij eczemers is er meer aan de hand dan alleen de mugjes.
Een tijdje wegblijven van de mugjes óf eczeem weggaan erdoor, dat is een groot verschil ;) een erg groot verschil.
Ik heb klappenb met geld uitgegeven aan bv Atex spray, de complete versie..op de moeilijke tijden naar de weide om dr in te sprayen (das trouwen sniet te doen) maar het hielp niet..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 08:06

ja ik had wel goede ervaring met veerust .
ik verzorgde vroeger een dravertje en die spoten we vol met dat spul.
dan kon ze lekker rustig staan eten.
appie is er heel bang voor,maar zeker tijdens buitenritjes enzo is het heel goed spul

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 08:20

Pff de deken is hier weer op maar nu het volgende probleem

Een statische deken?? wat doen jullie hieraan als ik hem dus afhaal gaat hij knetteren en dat doet natuurlijk zeer zelfs bij mezelf..
verder vind sophie de deken prima en is ze volgens mij blij dat ze hem omheeft

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 08:22

de deken oprollen ;)

als je de deken afhaalt ,maak je je handen een beetje nat en rol je de deken op.
vanaf de kont rol je hem naar voren toe zo naar het hoofd toe.
dan knettert hij niet.

tenminste...bij mij niet.
natte handen zorgen dan ervoor dat je wat minder wrijving hebt

tug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 08:30

zelfs als er een middel komt dat de echte ZE oorzaak aanpakt, blijf je nog zitten met een restgroep paarden, omdat daar bijvoorbeeld technisch de toepassing van zo'n middel niet uitvoerbaar kan zijn.

soms zijn beperkingen die het werkzaam zijn van zo'n middel voor de een geen enkel bezwaar en voor een ander gewoon niet te realiseren.

stel dat HET middel, 1x per maand per injectie gegeven moet worden, hoeveel paarden vallen dan af omdat ze dit niet willen laten uitvoeren, kun jij 1x per maand de DA betalen.dat zijn dan pas twee tegenvallers

moet het over het voer, kunnen alle paarden tegen de extra stoffen in het product dat het makkelijker maakt om het te geven, wil hij zijn voer wel opeten, kan het wel samen met jouw voersoort.

dit zijn al een paar dingetjes waarom een heel geschikt middel al last heeft en dan blijven er ook nog kwakzalvers (raar woord, soms helpen zalven best aardig)die je dan van namaak voorzien, in een prijsklasse die wel bij je eigen portomonee past.

ik heb al lang geen echte voorkeur meer voor een middel, ik bekijk en lees graag wat jullie al getest hebben en wat in onderzoeken getest is en wat de resultaten daarvan zijn, ik probeer die informatie dan te vergelijken met een paard waar ik mee te maken heeft en probeer dan te bedenken of het past bij hem en mij, ook ik moet rekening houden met financieele beperkingen, dus dat moet ook kunnen.
dan valt veel af en het rijtje dat ik dan nog heb mag ook nog even langs de persoonlijke voorkeuren om het nog iets uit te dunnen, wat je dan aan middeltjes overhoud krijgt vaak een kans.
ik probeer dat dan wel zo mogelijk volgens voorschrift te doen, perfectioneren kan later ook nog, ik probeer het ook nog 2 maanden vol te houden.
resultaat is waar we vaak in teleurgesteld raken is dat het vaak toch niet doet wat je hoopte.
doorzetten van je zoektocht levert vaak wel weer een beetje resultaat, en soms lukt het uit een eigen samenraapsel van middeltjes en maatregelen een zelfs goed resultaat, maar je blijft toch streven naar meer, je wilt op een dag toch als beloning een jeukvrij paard.

en de mazelaars die dit eerder lukt, zorgen voor de motivatie om niet op te geven!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 08:37

zal inderdaad wel een kostenplaatje worden als je je dier elke mand moet laten enten.
voorrijkosten van mijn veearts zijn al 33 euro :+
als er dan ook nog een prik in moet...

oke dan zou ik naar de dierenarts toe kunnen gaan,die zitten 2 km verderop dan betaal ik geen voorrijkosten,alleen consult aan huis
en omdat ik in de zomer natuurlijk de helft betaal van wat ik in de winter betaal zou het ongeveer op hetzelfde uitkomen.
zou wel iets zijn om over na te denken vind ik :j

neem tenminste aan dat het dan alleen in de zomer hoeft ;)

die kruiden van huppa....ik hoor al hele goede berichten over de mok kruiden die ze hebben.
dus iets tegen de eczeem is misschien ook de moeite waard?

ik ga nog even verder hoe ik het nu doe, toch kijken of een ander voerbeleid werkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 09:41

@ellepel; ik mocht hier bij de dierenarts niet naar hém toe want dat scheelde toch geen geld... 46 euro voorrijkosten.. ( :( )
ik ga volgende week ergens een keer wassen, met de ivanhoe shampoo :)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 09:57

hier de deken al een tijdje om, maar met wandelen en rijden niet. zolang we in beweging zijn gaat het wel, maar als ik haar even aan de hand laat grazen ofzo staat ze als een gek te zwiepen met haar staart. ik ben dan ook hele fanatiek gister alle muggen dood gaan slaan die op haar gingen zitten. zijn er toch weer een stuk of 10 minder die zich weer kunnen voortplanten :P

waren overigens geen culicoïden maar gewone muggen vooral ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:09

ik zit wel heel erg in dubio nu...
wij gaan dit weekend weg,dus van vrijdag tot maandag.

ik zit er op te gokken om ap die dagen zonder deken te zetten.
of zal ik hem toch maar omdoen...arghhh wat onzeker weer allemaal zeg! |o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:13

heb je niet iemand die zaterdag ff kan gaan kijken en evt omdoen ellepel?

@ikenindi; ik heb hier écht nog geen/héél weinig muggen gezien :oo

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:18

ja iedereen op stal wil wel opletten hoor,dat gelukkig wel.
zal vanmiddag wel es vragen wie er voor me wil kijken of het goed gaat.
ik zie wel vliegjes bij ons,maar dat is op het erf,achetr op de weide is zo open dat ik daar nog niks zie

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:39

Heeft iemand hier dat eczeemvoer van Subli in gebruik?
Ik ben benieuwd naar ervaringen. Ik weet het zo ff niet uit mijn hoofd, het heet iets van Eczemit.

Ik ben begin maart begonnen en Jewel doet het beter dan ooit.
Deken ligt stand-by, maar tot nu gaat het prima zonder.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:44

Wat ik nu altijd vergeet is, kan m'n eczemer beter op lang vers gras staan of op kort afgevreten gras of moet ik misschien de andere paarden het eerste laagje laten eten voor de haf erop gaat maar toch voor het korte gras terug van de weide halen?

Zyta staat al even onder de eczeemdeken en haar manen krijgen echt een groeischeut zeg!

Spijtig genoeg krijgt ze wel een schuurplekje van het slotje van de deken aan haar schouder. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:47

een stukje fleece ofzo aan de binnenkant erover zetten chipieke?