[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Everest

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:08

Even een vraagje tussendoor.. Misschien dat het al gezegd is hoor.. Maarre ik vroeg me dus af of er hier al veel paarden nu al last hebben van de zomereczeem? Die nu al aan het schuren zijn, jeuk hebben etc.
De mijne heeft er tot nu toe dus nog helemaal gewen last van.. Wel als je hem kriebelt bij zn schoft of in zn staart.. dat hij het al wel erg fijn vind, terwijl dat in de winter meestal niet zo overduidelijk is... Dus dat kan erop wijzen dat het iets of wat begonnen is.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:08

Nu al 2 dagen niet geschuurd door de Silverlinde spray! Mocht iemand het willen uitproberen, als het niet werkt heb je gewoon een goede wondspray.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:09

Het seizoen is al begonnen!

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:52

gijsje59

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:58

Franka_V ik heb gereageerd !

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:19

Dank!
Overigens ben ik ook een van de bokkers die bezig is met desensibiliseren.
Als je meer info wilt pb me maar.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:39

wat is dat? of is dat van die proef die gaande is ofzo? ik onthoud al die namen niet:s

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:47

Mijn pony schuurt nog als zo goed niet Lachen , heb m nog maar 3 uurtjes per dag op het land. Ik vind het heel sneu voor hem maar t lijkt wel te helpen. Merrie uit zn kudde op het land heeft r staart al kaal... Verder komt mn homeopaathe vandaag en ga haar nog even vanalles vragen over afvalstoffen, medicijnen etc.
Ook spuit ik m voor dat hij op stal gaat in met vliegenspray, en heb zn stal zwaar ingespoten met vlieg-vrij-stal spray. Hij wil als de mugjes er zijn toch het liefst op stal, want daar zijn ze dan niet. Zit dus ook heel erg te twijfelen of ik hem op stal zal laten (eind vd middag en 's nachts) deze zomer. Maar das weer zo heet. Hij gaat normaal gesproken vanaf 30 april 24/7 naar buiten. Vrees ook voor warmte van komend weekend... Lekker voor ons, maar minder fijn voor onze paardjes...
Paardenmama zijn valt niet mee... Huilen

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:58

Ik zou jullie op de hoogte houden over het onderzoek naar eczeem waar ik met melody en nyma aan mee doe.

Ik heb contact gehad met het onderzoekteam en die komen maandag avond het een en ander uitleggen en het voedingssupplement afleveren.

Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben...melody is deze week begonnen met schuren nog niet erg maar zie wel dat haar manenkam wat dikker aan het worden is...

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:45

ikenindi schreef:
wat is dat? of is dat van die proef die gaande is ofzo? ik onthoud al die namen niet:s

Zie vorige pagina, citaat van Trisca.

Die proef die gaande is, is heel wat anders. Dat wordt gedaan door holistische dA'en en gaat met een voedingssupplement, of homeopatische middelen, dat weet ik niet zeker.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:23

oke srry;)

ik vroeg mij af he... indiana heeft nu die eczeemdeken dit jaar voor t eerst op, en ze heeft nog manen en staart:) maarrr... en nu komt t: HAAR MANENKAM IS ZELFS NOG NIET EENS HARD OF DIK!!!:) niet te vroeg juichen, maar volgens mij helpt hij toch wel... haar weidemaaltje heeft alweer een kale staart. die heb ik vandaag maar even ingesmeerd met teatreagoedje (na goedkeuring eigenaar) dat arme dier heeft nu meer last dan indi gewoon. en dat terwijl het me daar voor nooit echt was opgevallen dat zij het ook heeft. gewoon omdat indi altijd nog 10 keer zo erg had...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:29

maar heeft ie al in het gras gestaan dan?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:35

AngelsDitch schreef:
Zo die van mij staat sinds vandaag in een Ivanhoe halsdeken... maar ik heb het idee dat hij wat draait... wie heeft hier ervaring mee?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:41

ellepel schreef:
maar heeft ie al in het gras gestaan dan?

die van mij staat niet anders dan op gras. 24/7 weidegang;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:41

ohw okee,ik zat nl te denken dat ap die dikke manenkam pas krijgt nadat hij al een tijd op gras staat.
maar dat is bij de jouwe dus niet het geval

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:42

jawel, maar ze staat altijd op t gras... dus t kan er best mee te maken hebben. pfff ik hoop zo dat het zo blijft he!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:43

Ik hou jullie wel een beetje op de hoogte van de pony van mijn zusje (armanda op bokt). Deze pony krijgt een desensibilisatiekuur. Hij schuurt nog niet.

Zal af en toe wel even melden hoe het met de pony gaat. Vorig jaar was het schuren in deze periode al begonnen, dus er is hoop.. Knipoog

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:28

Mickyl schreef:
Vorig jaar had ik 's op Bokt iets gelezen over Traumeel (dacht ik) injecties. Heeft iemand hier ervaring mee?

Klopt, oa ik ben hiermee bezig. Volgens mij is het door de dierenarts van Sherwood uitgevonden. Bij Carina lijkt het wel te werken, ze staat nu ook gewoon nog zonder deken of iets, en vorig jaar heeft ze ook zonder deken nauwelijks geschuurd.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:37

Ok! Ik geloof dat dit ook niet zo heel duur was toch? Want ik zit er ook aan te denken om dit te proberen..En hoe kom je aan die kuur? En is er al op de langere termijn iets over bekend?

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:44

zijn jullie er al een beetje uit? wat nou hét middeltje is? heb van een oude boer gehoord dat hij altijd puur azijn erop spoot...scheen erg goed te werken...iemand ervaring?

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:45

nikita_love schreef:
zijn jullie er al een beetje uit? wat nou hét middeltje is? heb van een oude boer gehoord dat hij altijd puur azijn erop spoot...scheen erg goed te werken...iemand ervaring?

ik spuit ook wel is azijn erop .
.maar weet niet of ik het nou zo goed vind werken ,,

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:47

ja ben er dus ook net mee begonnen...maar heb ook nog geen idee of het nou ook daadwerkelijk helpt...

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 00:04

Mijn pony is gelukkig nog niet begonnen met schuren, nek niet dik nog helemaal niks.
Vorig jaar begon het toen ze op de wei kwam te staan (weide zat vol met sappig gras). Nu staat ze op een schrale wei. Die van de buren zit onder de wonden weer helaas.

Edit: we staan trouwens tussen enorm veel bomen. Midden gelderland bij de veluwe. Vliegen overal, pony geen jeuk nog.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 08:10

wil niet te negatief doen...maar de eczeemklachten bouwen zich op gedurende het kriebelseizoen. Dat er nu nog niks aan de hand is zegt helemaal niks, in september zal de situatie heel anders zijn Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 08:26

ja helaas heb je daar gelijk in kinke, maar normaalgesproken was die van mij nu al lang begonnen met schuren... zie der manen nu:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=CKI6RK7Y
http://www.mijnalbum.nl/Foto=CQRNKBQF
dat azijn er op spuiten he, hoe vaak doen jullie dat? ik smeer haar hele lichaam er mee in als ik de deken er af haal en naar het bos ga. maar dan gewoon om haar niet aantrekkelijk te laten ruiken voor vliegen... nu hoorde ik dat het ook jeukstillend werkt? en anderen doen het weer ook door het voer heen? wat is waar nou wel en niet goed voor?
Laatst bijgewerkt door ikenindi op 14-04-07 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt