[VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 14:22

Yes ze woog eergisteren 437 kilo :D

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 14:24

Respect voor hoe je hier blijft verslag uitbrengen ;) Ik blijf volgen, leerrijk topic ook verder!

Ze ziet er goed uit! Echt blinken idd, en goed verharen, zegt wel iets over haar gezondheid!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 19:15

We zijn al week voorzichtig het hooi aan het uitbreiden. Het lijkt tot nu toe goed te gaan.
Hopelijk kan ze in de toekomst dan weer gewoon mee eten met de rest en ook 's-avonds/in de winter in de groep staan.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 21:02

Vandaag niet zo'n beste foto van buikje. Morgenavond nog een poging doen.
Die smalle rand is minder dan vinher breedte nu. :D
Afbeelding

(Eigenlijk wel jammer dat de artsen niets over deze wond gezegd hebben, zij hadden verteld dat de genezing zeker een half jaar ging duren. := )

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:25

Wat fijn! En ik sta elke keer weer versteld van hoe snel die wond geneest... Dit is absoluut geen half jaar inderdaad +:)+ :))
Op naar een mooi dicht buikje!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:27

Ja die wond is echt debiel snel aan het genezen! Mijn 4jaar sukkelt al even lang met iets debiels :') dus ze doet het qua interne huishouding en fysiek en gestel echt goed volgens mij!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 22:49

Hannanas schreef:
Je lasert natuurlijk niet dicht als in lassen :D , laser stimuleert oa de doorbloeding en stimuleert oa energie in de cel -> genezing. Denk dat het erg interessant kan zijn om laser op stoma en buikwond te gebruiken.

Daarom had ik het al tussen haakjes gezet ;) .

Monique, als die onderkant van het stoma dicht zou zitten ( waar die hechtingen loslieten), zou die fistel dan nog "nut" hebben? Zou die dan niet vanzelf genezen omdat hij niet meer met verkeerde bacteriën gevoed wordt? Misschien wel heel stom en simpel gedacht hoor, maar ik vraag het me wel af...

Ze ziet er trouwens super uit, en zoals anderen ook al zeggen: verharen geeft aan dat ze zich goed voelt en het verharen aan kan! Probeer wel haar weerstand hoog te houden, verharen verlaagt de weerstand wel vaak wat.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 08:08

Ze ziet er fantastisch uit vind ik. Die buikwond gaat volgens mij inderdaad geen 6 maanden duren eer dat dicht is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 08:58

Jet schreef:
Monique, als die onderkant van het stoma dicht zou zitten ( waar die hechtingen loslieten), zou die fistel dan nog "nut" hebben? Zou die dan niet vanzelf genezen omdat hij niet meer met verkeerde bacteriën gevoed wordt? Misschien wel heel stom en simpel gedacht hoor, maar ik vraag het me wel af...
Ik heb me buiten de fistel discussie gehouden omdat ik er te weinig van weet. Wel zag ik op google dat een fistel ook spontaan kan genezen, maar dat is zeker (helaas) niet altijd het geval en we spreken daarbij over mensen verhalen.

De buikwond genezing vind ik ook indrukwekkend.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 09:24

Probleem fistel is dat er contineu mestwater in loopt, dit houd hrt dus inderdaad open. Door de bacterien erin weer ontstekingen (als wij niet zouden spoelen).
Als we begin gaatje dicht zouden krijgen kan het fistel de kans krijgen uit zichzelf te genezen.

Ik heb van de week 2 verschillende stoma gel besteld. Eens kijken of we daar wat mee kunnen.

En ja dat ze ook energie stopt in bet verharen is voor mij ook erg goed teken. :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:12

pien_2010 schreef:
Jet schreef:
Ik heb me buiten de fistel discussie gehouden omdat ik er te weinig van weet. Wel zag ik op google dat een fistel ook spontaan kan genezen, maar dat is zeker (helaas) niet altijd het geval en we spreken daarbij over mensen verhalen.

Oeps, ik schreef Monique, maar ik bedoelde Mirjam.

Ik snap denk ik het probleem met deze fistel wel. Ik vermoed dus zelf, dat als het stoma rondom aan de huid vast zou zitten, dat fistelgeval ook aan die kant dicht is/ dicht kan gaan en dan van daaruit zou kunnen gaan genezen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:23

Voorlopig is het erg 'fijn' dat het fistel er zit anders zou die zooi in haar buik / buikvlies terecht komen en dan is het snel einde oefening zelfs voor dit keiharde paard ...

Goed spoelen kan ervoor zorgen dat het fistel toch langzamerhand gaat sluiten. Immers, als er geen zooi zit kan het weefsel herstellen...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:36

Zou er niets iets gevonden kunnen worden voor die fistel? Iets van een beschermkapje oid. Een soort zonnescherm? Dat het mestwater wel kan weglopen, maar niet langs de fistel komt?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 20:37

We gaan stoma gel proberen om het gaatje op te vullen.

Ze krijgt al sinds vrijdagmorgen geen macrogol meer en het blijft top gaan!
Ook het hooi lijkt ze goed te verwerken.

Buikje vanavond, iets betere foto dan gisteren. Het is lastig foto's maken nu met daglicht.
Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:50

Zo zeg, wat gaat die buikwond goed!!! Hopen dat die gel goed werk gaat verrichten!

VanHuisUit, ik snap je gedachte, daarom zou het dus het beste zijn denk ik als het stoma goed rondom vast zit, dan kan er niets meer lekken naar de buik/fistel.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:54

Kunnen ze dan niet de fistel aan de stoma dichtmaken en aan de andere kant open maken met een drain of iets dergelijks, zodat er geen vuil meer inkomt maar dat ie nog wel een uitgang heeft....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 00:42

pien_2010 schreef:
Jet schreef:

Bij mij is hij zeker gewoon netjes genezen. Zat onder de stoma en was ontlasting in gelopen.

Voor mensen bestaan er fistelzakjes. Dat is zoiets als een stoma zakje, maar kan de fistel gewoon leeglopen en er komt van buitenaf niks in. Maar goed, dat zal bij een behaard paard niet snel lukken. Hoewel het wel echt een mooie oplossing zou zijn.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:43

Bizar die buikwond echt bizar!!! <3

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:51

Jeetje wat geneest die buikwond goed zeg! Ziet er goed uit.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 15:57

Kyara voelt zich nu weer zo goed dat ze weer richting kuddeleider op aan het klimmen is. :=
Vandaag knallende ruzie met pony, geen van beide gewond hoor. :D
Nu staat alleen nog moeders boven haar.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:19

Pittige tante... :') :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:29

Die voelt zich goed dus!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 17:32

Jep. :D

Hoiiii ben ik weer!
Afbeelding

Wacht ff ik kom wel naar je toe
Afbeelding

Zoooo beter he, mooi hoofd erop. Toppiieee

Afbeelding

Pffff hoezo te dicht bij, nou bekijk het dan maar. Ik ga weer verder met grazen. :evaw:
Afbeelding

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:28

Ze voelt zich in elk geval goed.

Dit is een sterk paardje wat niet snel opgeeft.

Die buikwond geneest wel heel erg mooi en snel.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 20:42

Ik blijf schrikken als ik zie hoe buikwond begonnen is. :oo

Vandaag 9 april / 24 februari
Spoiler:
Afbeelding

Moderatoropmerking:
Ik heb bovenstaand foto in spoiler gezet omdat mensen ervan kunnen schrikken, denk er goed over na of je het wilt zien voordat je erop klikt.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 10-04-19 16:22, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Foto's in spoiler gezet