Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
No_No schreef:Pascha schreef:Gisteren is nog wel gewoon de GMB competitie (finale) in Bathmen (overijssel) verreden. Uit alle regio's kwamen ze daar springen.
Dus als daar een besmet paard liep, gaat deze zich als een olievlek verspreiden hier in het oosten. Ik snap niet waarom die finale niet afgelast is!
Btp is afgelast
Ier schreef:Wellicht is deze vraag hier al 100x beantwoord: maandag zou de hoefsmid bij ons op stal komen, maar is dit wel verstandig om 'door te laten gaan'? Wij zitten relatief dicht bij besmet gebied (Woubrugge) en gezien een hoefsmid meerdere paarden op een dag ziet, ben ik er eigenlijk niet zo happig op........
Pascha schreef:Tja, maar als het vanaf woensdag t/m vrijdagavond gewoon doorgaat, is het kwaad al geschied!
vuurneon schreef:Het kan niet via lucht over gedragen worden dus ook niet via mensen
vuurneon schreef:Ier schreef:Wellicht is deze vraag hier al 100x beantwoord: maandag zou de hoefsmid bij ons op stal komen, maar is dit wel verstandig om 'door te laten gaan'? Wij zitten relatief dicht bij besmet gebied (Woubrugge) en gezien een hoefsmid meerdere paarden op een dag ziet, ben ik er eigenlijk niet zo happig op........
Alleen paarden kunnen het aan elkaar overdragen, via direct contact (snuffelen, niezen waarbij besmet snot bij de ander terecht komt) Niet via de lucht, niet via mensen. Dus de hoefsmid kan het niet meebrengen, behalve als hij een besmet paard daadwerkelijk mee gaat nemen.
vuurneon schreef:Ier schreef:Wellicht is deze vraag hier al 100x beantwoord: maandag zou de hoefsmid bij ons op stal komen, maar is dit wel verstandig om 'door te laten gaan'? Wij zitten relatief dicht bij besmet gebied (Woubrugge) en gezien een hoefsmid meerdere paarden op een dag ziet, ben ik er eigenlijk niet zo happig op........
Alleen paarden kunnen het aan elkaar overdragen, via direct contact (snuffelen, niezen waarbij besmet snot bij de ander terecht komt) Niet via de lucht, niet via mensen. Dus de hoefsmid kan het niet meebrengen, behalve als hij een besmet paard daadwerkelijk mee gaat nemen.
Ernie061111 schreef:Chicalover schreef:Weet iemand misschien ook hoe lang het ongeveer zal heersen?
Hoe lang moet ik er rekening mee houden?
Ja dat wil ik ook eigenlijk wel eens weten.