Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Uriah schreef:ik heb bij vidoma de derfen besteld, snelle service! en web winkel werkt!![]()
Esther28 schreef:Esther28 schreef:Meiden hebben jullie enig idee of (extreme) hengstigheid en schuren met elkaar te maken hebben.
Het viel mij van de week op dat mn merrie een dag voor ze hengstig werd ineens dr manenkam stond te schuren en tijdens de hengstigheid ook nog een paar keer. Sinds gister niet meer hengstig en ook niet meer geschuurd.....
ellepel schreef:tegen de oogproblemen zou je oogzalf van de veearts moeten hebben,dat helpt dan denk ik toch het beste.
probeer om je paard niet te dik te laten worden van het gras,dat verergerd de jeuk vaak.
eventueel op een kaal weiland met wat hooi of overdag op een stuk niet al te dik gras en snachts in een paddock kan ook helpen
wat ik zelf toch wel belangrijk vind is om paarden met eczeem wel hoog genoeg in de vitamines te houden,dus zorg voor een liksteen in de wei, en eventueel een krachtvoer erbij wat laag in eiwit en suiker zit of geef een vitaminekorrel.
mijn pony heeft alleen wat plekjes op zijn voorhoofd zitten en dat smeer ik nu in met eczemabalm en dat lijtk goed te gaan.
er staat nog een andere eczemer op stal die met een deken op wel flink jeuk blijft houden,maar die smeer ik nu ook in met eczemabalm en bij haar lijtk dat ook te helpen.
je hebt wel een goede vliegendeken met een buikflap er aan?
en smeer je ook ergens mee tegen de jeuk?
er zijn veel zalven te koop tegen de jeuk,moet je even kijken wat er bij jou in de buurt zoal te koop is
Esther28 schreef:Esther28 schreef:Meiden hebben jullie enig idee of (extreme) hengstigheid en schuren met elkaar te maken hebben.
Het viel mij van de week op dat mn merrie een dag voor ze hengstig werd ineens dr manenkam stond te schuren en tijdens de hengstigheid ook nog een paar keer. Sinds gister niet meer hengstig en ook niet meer geschuurd.....
Zammie schreef:Elfenor, het kan best ZE zijn hoor. De mijne begon het 1e jaar pas in aug/sept. te schuren. Kun je niet een ander middel uitproberen? Die je wat vaker op kunt smeren? En natuurlijk af en toe even wassen met een speciale shampoo.
Tips van ellepel lijken mij ook goed en zou ik in jouw geval ook proberen voor elkaar te krijgen...
deedee19 schreef:Met haar borst heeft ze dus tegen de draad aan staan duwen. Blijkbaar is de sluiting losgesprongen en om de draad heen gekomen en weer dicht geklikt (ja vraag mijn niet hoe het kan!) en daar stond ze dan.

), omdat die echt verschrikkelijk dikke manen had!
Elfenor schreef:_CS_ schreef:zoals ik het dus allemaal zo lees, weer niet echt een denderend product.
Heb het ook niet bestelt, omdat er heel veel olie in zit, en wil absoluut geen olie op de huid hebben.
Waarom niet dan?Houd de huid toch vettig en 'dikker' zodat de mugjes minder kunnen steken?