Pff, wat een hoop vliegen vandaag!

Morgen 15 graden!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GuusHinnik schreef:Ja goed poetsen doe ik al, maar hij heeft zo ontzettend veel vacht.
En ja scheren, hij staat zomer en winter 24/7 buiten. Dan vind ik scheren weer geen goed idee, omdat hij dan ook weer met een deken moet staan.
Het blijft lastig
eef_007 schreef:hallo allemaal, wat vroeg allemaal die dekens ik heb nog nergens last van ik heb al wel vliegjes gezien daarom 2 keer per dag lekker in spuiten met veerust. en morgen even lekker wassen met tea tree om de beestjes op afstand te houden. ik ga dit jaar proberen mijn pony blood te houden al die rot dekens. en gewoon lekker kruiden erin en dan gaat alles goed komen. ps veerust werkt zeer goed! eigenlijk voor koeien mar is echt aan te raden zeker goedkoper als al die stomme vliegenspray! heb ook nooit last van vliegen in de bossen:P haha en het ruikt nog lekker ook. maar al paarden die last hebben van eczeem dan?
Amy77 schreef:Hier overigens ook nog geen jeuk of zwiepen met de straat.althans mn eczemer niet, de anderen wel?!
eef_007 schreef:hallo allemaal, wat vroeg allemaal die dekens ik heb nog nergens last van ik heb al wel vliegjes gezien daarom 2 keer per dag lekker in spuiten met veerust. en morgen even lekker wassen met tea tree om de beestjes op afstand te houden. ik ga dit jaar proberen mijn pony blood te houden al die rot dekens. en gewoon lekker kruiden erin en dan gaat alles goed komen. ps veerust werkt zeer goed! eigenlijk voor koeien mar is echt aan te raden zeker goedkoper als al die stomme vliegenspray! heb ook nooit last van vliegen in de bossen:P haha en het ruikt nog lekker ook. maar al paarden die last hebben van eczeem dan?
Amy77 schreef:Hier de deken even gepast vanmiddag..arm paard, ben nog geen 15 minuten bezig geweest met paqssen, op maat maken en verstellen etcetc en toen ik hem afdeed liepen de straaltjes over dr borst..
Ik borstel me rot, 2 maal daags, drainage compositum, trias omega, en het verharen begint nu pas..en die deken moet echt vd week om vermoed ik/
Hier overigens ook nog geen jeuk of zwiepen met de straat.althans mn eczemer niet, de anderen wel?!
koetjeboe schreef:eef_007 schreef:hallo allemaal, wat vroeg allemaal die dekens ik heb nog nergens last van ik heb al wel vliegjes gezien daarom 2 keer per dag lekker in spuiten met veerust. en morgen even lekker wassen met tea tree om de beestjes op afstand te houden. ik ga dit jaar proberen mijn pony blood te houden al die rot dekens. en gewoon lekker kruiden erin en dan gaat alles goed komen. ps veerust werkt zeer goed! eigenlijk voor koeien mar is echt aan te raden zeker goedkoper als al die stomme vliegenspray! heb ook nooit last van vliegen in de bossen:P haha en het ruikt nog lekker ook. maar al paarden die last hebben van eczeem dan?
Maar heeft je paard eczeem of niet, want ik denk dat er wel verschil in zit, in last van vliegen hebben of zomer eczeem.
Ik kan wel wachen met de deken maar als ze eenmaal echt jeuk hebben hoef je bijna geen deken meer op te doen want dan is hij zo kapot.
Verder zal het ook wel schelen per gebied in nederland , het ene gebied moet mischien eerder de deken op dan de andere.
Mischa4ever schreef:Mischa staat (weer) kaal
Even iets anders, is zomereczeem erfelijk?
ikenindi schreef:ik heb weer een mail gehad over dat onderzoek naar de hippo exzema. of ik weer mee wilde doen. heb een mail teruggestuurd dat ik mee wil doen, maar dat ik eerst wilde weten of er lactose in zit weer. ik kreeg vandaag mail terug, en dat zit er dus gewoon weer in (nog steeds is beter gezegd).