ellepel schreef:tja weet je..grond heeft toch wel wat nodig he.
misschien toch es een bodemonderzoek laten doen?
Ik kan wel bodemonderzoek laten doen maar ik wil absoluut niet bemesten. Daar kan Niek niet tegen!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:tja weet je..grond heeft toch wel wat nodig he.
misschien toch es een bodemonderzoek laten doen?
Citaat:bodem optimaal moeten zijn. Dat kan door te bekalken met landbouwkalk of zeeschelpenkalk. Het grote voordeel van zeeschelpenkalk ten opzichte van landbouwkalk is de samenstelling. In zeeschelpenkalk zitten alle essentiële sporenelementen, zoals koper, ijzer, mangaan, magnesium, zink, natrium, selenium, jodium, fluor, chloor, sulfaat en het zeer belangrijke element cobalt. Cobalt is noodzakelijk voor de vorming van vitamine B12. Deze vitamine is van levensbelang voor de luchtstikstofbindende bacteriën Lactis acidophiles (melkzuurbacteriën) en de Azotobacter (knolletjesbacteriën). Uit Deens onderzoek blijkt zeeschelpenkalk bovendien twaalf keer langer te werken dan landbouwkalk. In combinatie met kleimineralen en goed gecomposteerde compost zorgt zeeschelpenkalk voor een weelderige gewasgroei.
ellepel schreef:ligt er natuurlijk wel aan waarmee je bemest he.
er zijn zo veel evrschillende soorten mest.
hoe weet je dat niek daar niet tegen kan en waar kan hij dan niet tegen??
er is bijvoorbeeld ook zeeschelpenkalk,.Citaat:bodem optimaal moeten zijn. Dat kan door te bekalken met landbouwkalk of zeeschelpenkalk. Het grote voordeel van zeeschelpenkalk ten opzichte van landbouwkalk is de samenstelling. In zeeschelpenkalk zitten alle essentiële sporenelementen, zoals koper, ijzer, mangaan, magnesium, zink, natrium, selenium, jodium, fluor, chloor, sulfaat en het zeer belangrijke element cobalt. Cobalt is noodzakelijk voor de vorming van vitamine B12. Deze vitamine is van levensbelang voor de luchtstikstofbindende bacteriën Lactis acidophiles (melkzuurbacteriën) en de Azotobacter (knolletjesbacteriën). Uit Deens onderzoek blijkt zeeschelpenkalk bovendien twaalf keer langer te werken dan landbouwkalk. In combinatie met kleimineralen en goed gecomposteerde compost zorgt zeeschelpenkalk voor een weelderige gewasgroei.
volgens mij gebruikt henny_w die,anders stuur je haar een berichtje?
Viper03 schreef:Ben benieuwd hoe het met jullie paardjes gaat!
Bij mijn paard lijkt het allemaal minder te worden (geen idee of het door de medicijnen of de tijd vh jaar komt)......
ellepel schreef:ja met ap ook, ben alleen gestopt met die luchtwegcompositum en nu heeft hij na arbeid toch weer een dikke witte neus