Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:22

tientjeh schreef:
besmette in abortus variant neem ik dan aan.

ja, klopt.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:22

Yelly schreef:
Op Facebook zijn ook al de nodige geruchten te lezen..

Een aantal stallen hier in de omgeving (Noord-Holland) hebben geloof ik ook al maatregelen genomen :)

Waar op facebook?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:23

Marjoow schreef:
_San87_ schreef:

En Twente :).

Ik benoemde de provincies, volgens mij is Twente geen provincie ;)

Overijssel wel. En die noemde je niet.

Science90

Marga schreef:
demo_love schreef:
dat is toch belachelijk. Waarom moet een bedrijf toestemming geven als het totaal duidelijk is dat het er heerst??? Dat is echt ontzettend egoïstisch en bovendien kunnen ze niks doen als het gepubliceerd wordt zónder toestemming als het echt waar is! Het gaat wel om de veiligheid van honderden/duizenden paarden en de gemoedsrust van hun baasjes.

Er moet toestemming gegeven worden omdat er voor Rhino geen meldingsplicht is.

waarom is er dan geen meldingsplicht??? En wie kan dat invoeren?

miranda_x

youngster schreef:
miranda_x schreef:

Oke! Meld je dat dan in dit topic of mag dat niet?
Wij hebben namelijk een drachtige merrie op stal staan.
(in Houten)

Als het niet zo is dan meld ik dat zeker. Als het wel zo is dan zal dat op de voorpagina komen als het van de eigenaren mag. Daar zit je natuurlijk ook nog mee.

Oke!
Die stalgenoot zou in ieder geval de DA bellen maandag, om te vragen wat verstandig is, of ze al naar de kliniek moet komen voor de bevalling. (dat moest sowieso, staleigenaar wilt geen bevallingen meer op stal.)

NathalietjeB

arabesk wat dat te gaan ga ik er helemaal in mee ze zouden idd op een zwarte lijst moeten komen vind het maar een enge boel die rhino en vooral om t zo doodgezwegen lijkt te wezen door een aantal stallen want bokt maar ook geen plaats namen bekend enz dus zit je als eigenaar zeinde toch maar te hopen dat t niet bij je in de buurt is

en marga dat bedoel ik nou die stal moet goedkeuring gevenvind dat echt klinkt klaren onzin wil gewoon weten waar wij als paarden eigenaren aan toe zijn met deze vreselijke ziekte...

paardjes123 zou je mij kunnen pben waar dat is?
ik denk dat ik morgen maar gewoon eens mijn DA ga bellen om te vragen of er hier in nh al uitbraken zijn geconstateerd want hier word ik niet wijzer van aangezien alles stil gezwegen word door bokt omdat stallen goedkeuring moeten geven wat ik dus ook klink klare onzin vind

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:24

Sprintje schreef:
Waarom wil iedereen zo graag de precieze stalnamen / plaatsen weten. Ik denk dat de booschap nu toch wel duidelijk is dat het niet zoveel uit maakt waar je in Nederland zit, maar dat je sowieso voorzichtig moet zijn en je paard niet onnodig moet verplaatsen.
Er zullen vast nog meer verdachten stallen komen en helaas ook bevestigde. Maar voor nu maakt het in mijn ogen niet zo gek veel uit waat deze zich bevinden. Voor iedereen dezelfde maatregelen

nou ik zou het toch wel fijn vinden als ik zeker weer dat onze stal besmet is!

_MG

Limburg schijnt ook getroffen te zijn. Heb me even geinformeerd en krijg bevestiging van verschillende steden.

Kahawa

Misschien kan bokt.nl een soort petitie maken? En die dan overhandigen aan een organisatie die kan zorgen dat er meldingsplicht komt?

Elsskippy

Geruchten of niet ik neem ze wel serieus en neem geen risico,s meer..

youngster

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:26

Ik ben van mening, waar rook is, is vuur. Zeker als uit een bepaalde hoek diverse meldingen komen..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:27

Moderatoropmerking:
Hierbij nogmaals het verzoek om het te melden bij de nieuwsredactie of ondergetekende als jullie vermoedens hebben van een besmetting.
Indien mogelijk graag met stalnaam.
Graag geen berichten in dit topic waarin staat dat je "hebt gehoord dat" of "het schijnt dat", dit soort berichten zorgen alleen voor onnodige paniek.
Bedankt alvast.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:28

Het noemen van plaatsnamen snap ik wel waarom dat niet wordt gedaan, want het gaat echt snel met de geruchten. Ik zit vlakbij een besmette stal (die in Woubrugge) en ik heb al tig andere plaatsnamen hier in de omgeving gehoord met 'mogelijk rhino'. Maar ik heb nog niets gehoord van zieke paarden of bevestiging. Ik hoop dat het gewoon speculaties zijn. En ondertussen kan je niet meer doen dan je paarden thuis, geen mensen bij je paarden, en afwachten. Hopelijk wordt het snel wat rustiger in de paardenwereld, en kunnen ze de 'haarden' localiseren en isoleren, zodat het niet op meerdere plekken in NL komt.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:30

Het is niet overdraagbaar via mensen toch? Dus waarom mogen er dan geen mensen bij je paard?

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:30

Het is overdraagbaar via kleding enzo!

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:31

Het kan wel via slijm/snot/kwijl van een paard op bijvoorbeeld iemand zijn jas, of mest op iemand zijn schoenen de stal binnenkomen

Bonny_CT

paardjes123 schreef:
Bij mij op stal in Den Helder zijn ook voorzorgmaatregelen genomen, paarden gaan niet het erf op/af en alleen eigenaren worden toe gelaten op het erf. De stal eigenaar had het er over dat een km of 30 hier vandaan ook Rhino was geconstateerd(zal geen namen noem). Of dit waar is weet ik natuurlijk niet, maar hier geen risico...

Ben wel benieuwd waar dan? Ik zit in westfriesland dus da's dan vlak bij

Loetie84

Sprintje schreef:
Waarom wil iedereen zo graag de precieze stalnamen / plaatsen weten. Ik denk dat de booschap nu toch wel duidelijk is dat het niet zoveel uit maakt waar je in Nederland zit, maar dat je sowieso voorzichtig moet zijn en je paard niet onnodig moet verplaatsen.
Er zullen vast nog meer verdachten stallen komen en helaas ook bevestigde. Maar voor nu maakt het in mijn ogen niet zo gek veel uit waat deze zich bevinden. Voor iedereen dezelfde maatregelen

Waarom je het wilt weten? Omdat het.nu lijkt alsof er niks aan de hand is!!!
Er zijn 3 gevallen en de KNHS legt de wedstrijden in een straal van 20 km stil. Vervolgens komt er 'slechts' 1 stal bij en alles wordt afgelast?! Dat gaat er bij mij dus niet in... Stalnamen hoeft niet, maar plaatsen (of iig aantallen in een bepaald gebied) zou heeeeel fijn zijn.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:32

Loetie84 schreef:
Sprintje schreef:

Er zijn 3 gevallen en de KNHS legt de wedstrijden in een straal van 20 km stil. Vervolgens komt er 'slechts' 1 stal bij en alles wordt afgelast?! Dat gaat er bij mij dus niet in... Stalnamen hoeft niet, maar plaatsen (of iig aantallen in een bepaald gebied) zou heeeeel fijn zijn.

Helemaal mee eens!! Er klopt iets niet.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:32

marjolein_el schreef:
Het is niet overdraagbaar via mensen toch? Dus waarom mogen er dan geen mensen bij je paard?

jawel het is overdraagbaar door mensen, of nou. als een paard met rhino op jou niest en het snot spettert op jou trui en jij gaan dan naar een ander paard en die raakt dan die snot van dat andere paard aan dan krijgt hij ook rhino

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:33

Faya__ schreef:
Loetie84 schreef:

Helemaal mee eens!! Er klopt iets niet.

Vind ik ook vreemd, wedstrijden in mijn buurt zijn afgelast terwijl ik in limburg woon, en in 20 km ligt er geen stal waar het bevestigd is.

BullyCotton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:34

Bij ons in de streek zijn alle ponyclubs gesloten, alle wedstrijden hier in de buurt zijn afgelast, en paardeneigenaren komen niet meer weg bij de stal met hun paarden. Ik ben bang dat wij midden in het gebied zitten waar het heerst..

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:34

Pascha schreef:
Gisteren is nog wel gewoon de GMB competitie (finale) in Bathmen (overijssel) verreden. Uit alle regio's kwamen ze daar springen.
Dus als daar een besmet paard liep, gaat deze zich als een olievlek verspreiden hier in het oosten. Ik snap niet waarom die finale niet afgelast is!

Btp is afgelast ;)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:35

Loetie84 schreef:
Sprintje schreef:

Hier ben ik het ook mee eens... Lijkt me stug dat om een paar uitbraken het NK afgelast wordt... Wat speelt er nog meer

redbulllover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:35

ik hoop dat snel weer alle wedstrijden enzo door gaan en dat rhino snel weer over is!