tientjeh schreef:besmette in abortus variant neem ik dan aan.
ja, klopt.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marga schreef:demo_love schreef:dat is toch belachelijk. Waarom moet een bedrijf toestemming geven als het totaal duidelijk is dat het er heerst??? Dat is echt ontzettend egoïstisch en bovendien kunnen ze niks doen als het gepubliceerd wordt zónder toestemming als het echt waar is! Het gaat wel om de veiligheid van honderden/duizenden paarden en de gemoedsrust van hun baasjes.
Er moet toestemming gegeven worden omdat er voor Rhino geen meldingsplicht is.
youngster schreef:miranda_x schreef:
Oke! Meld je dat dan in dit topic of mag dat niet?
Wij hebben namelijk een drachtige merrie op stal staan.
(in Houten)
Als het niet zo is dan meld ik dat zeker. Als het wel zo is dan zal dat op de voorpagina komen als het van de eigenaren mag. Daar zit je natuurlijk ook nog mee.
Sprintje schreef:Waarom wil iedereen zo graag de precieze stalnamen / plaatsen weten. Ik denk dat de booschap nu toch wel duidelijk is dat het niet zoveel uit maakt waar je in Nederland zit, maar dat je sowieso voorzichtig moet zijn en je paard niet onnodig moet verplaatsen.
Er zullen vast nog meer verdachten stallen komen en helaas ook bevestigde. Maar voor nu maakt het in mijn ogen niet zo gek veel uit waat deze zich bevinden. Voor iedereen dezelfde maatregelen
paardjes123 schreef:Bij mij op stal in Den Helder zijn ook voorzorgmaatregelen genomen, paarden gaan niet het erf op/af en alleen eigenaren worden toe gelaten op het erf. De stal eigenaar had het er over dat een km of 30 hier vandaan ook Rhino was geconstateerd(zal geen namen noem). Of dit waar is weet ik natuurlijk niet, maar hier geen risico...
Sprintje schreef:Waarom wil iedereen zo graag de precieze stalnamen / plaatsen weten. Ik denk dat de booschap nu toch wel duidelijk is dat het niet zoveel uit maakt waar je in Nederland zit, maar dat je sowieso voorzichtig moet zijn en je paard niet onnodig moet verplaatsen.
Er zullen vast nog meer verdachten stallen komen en helaas ook bevestigde. Maar voor nu maakt het in mijn ogen niet zo gek veel uit waat deze zich bevinden. Voor iedereen dezelfde maatregelen
Loetie84 schreef:Sprintje schreef:Waarom wil iedereen zo graag de precieze stalnamen / plaatsen weten. Ik denk dat de booschap nu toch wel duidelijk is dat het niet zoveel uit maakt waar je in Nederland zit, maar dat je sowieso voorzichtig moet zijn en je paard niet onnodig moet verplaatsen.
Waarom je het wilt weten? Omdat het.nu lijkt alsof er niks aan de hand is!!!
Er zijn 3 gevallen en de KNHS legt de wedstrijden in een straal van 20 km stil. Vervolgens komt er 'slechts' 1 stal bij en alles wordt afgelast?! Dat gaat er bij mij dus niet in... Stalnamen hoeft niet, maar plaatsen (of iig aantallen in een bepaald gebied) zou heeeeel fijn zijn.
marjolein_el schreef:Het is niet overdraagbaar via mensen toch? Dus waarom mogen er dan geen mensen bij je paard?
Faya__ schreef:Loetie84 schreef:
Er zijn 3 gevallen en de KNHS legt de wedstrijden in een straal van 20 km stil. Vervolgens komt er 'slechts' 1 stal bij en alles wordt afgelast?! Dat gaat er bij mij dus niet in... Stalnamen hoeft niet, maar plaatsen (of iig aantallen in een bepaald gebied) zou heeeeel fijn zijn.
Helemaal mee eens!! Er klopt iets niet.
Pascha schreef:Gisteren is nog wel gewoon de GMB competitie (finale) in Bathmen (overijssel) verreden. Uit alle regio's kwamen ze daar springen.
Dus als daar een besmet paard liep, gaat deze zich als een olievlek verspreiden hier in het oosten. Ik snap niet waarom die finale niet afgelast is!
Loetie84 schreef:Sprintje schreef:Waarom wil iedereen zo graag de precieze stalnamen / plaatsen weten. Ik denk dat de booschap nu toch wel duidelijk is dat het niet zoveel uit maakt waar je in Nederland zit, maar dat je sowieso voorzichtig moet zijn en je paard niet onnodig moet verplaatsen.