Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
OleJon schreef:die van mij werd niet hyper van de flixotide. puf jij met een paardeninhaler of van een baby? ik heb zelf de equine haler. ja we wachten verder af. in de zomer hoeste ze wel.niet extreem vaak en in de winter sporadsch. het hoesten vind ik niet zo erg maar die benauwdheid die van mij kreeg 1 keer per dag 6 pufjes. ik hoop dat jou paard goed opknapt
moonfish13 schreef:OleJon schreef:die van mij werd niet hyper van de flixotide. puf jij met een paardeninhaler of van een baby? ik heb zelf de equine haler. ja we wachten verder af. in de zomer hoeste ze wel.niet extreem vaak en in de winter sporadsch. het hoesten vind ik niet zo erg maar die benauwdheid die van mij kreeg 1 keer per dag 6 pufjes. ik hoop dat jou paard goed opknapt
Ik heb de aerochamber voor kinderen van 1 tot 4 jaar.
De baby tot 1 jaar is imo te klein voor een pony.
Mijn pony heb ik nu drie dagen gepuft, en hij heeft vandaag niet een keer gebriest, ook geen kuch gehoord.![]()
Nu komende dagen kijken hoe hij het zonder pufje doet, vandaag niet gepuft.
Mijne hoest in de winter ook sporadisch, een simpel viraal kuchje wat dan de halve stal heeft, eigenlijk staat dat los van zijn allergie.
Het enige is dat ik zodra ik hem 2 dagen op een rij hoor ik gelijk een weekje hoestkruiden geef, terwijl de rest op stal ze lekker laat hoesten.
Vaak hoor ik hem na 1 of 2 dagen kruiden dan al niet meer hoesten.
Bij hem zijn het echt de pollen.
Mijn ouders hebben vandaag weer een emmertje kruiden voor hem gekocht, hij doet het er gewoon erg goed op.
Zyffah schreef:Zijn paarden die alleen in de lente/zomer altijd allergisch voor pollen? Mijne hoest in de winter totaal niet, nu is hij ineens heel benauwd. Pollennetje houd hij niet op, verschrikkelijk veel jeuk aan zijn neus krijgt ie van dat ding.
Nandos schreef:Stofallergie is vaak een schimmelallergie. Het gaat om de stofdeeltjes die tussen ruwvoer en stalbedekking zitten en in de stallen hangen etc. Vaak zijn dit schimmelsporen, maar wij zien dit (letterlijk met onze ogen) als stofdeeltjes.
Stalmanegement met stofallergie is geen droog voer (hooi weken/brokken beetje nat) of voordroog (soms is de allergie zo erg dat je dit ook moet weken). Stofvrije stalbedekking (stro is echt een no go!), niet opstrooien in de buurt van je paard, niet vegen etc. Soms hebben ze ook last van het ruwvoer van andere/stalbedekking van andere. Buitenstal is het beste of stal met een luik. Tis best een gedoe moet ik zeggen, maar je ziet zo veel verbetering als je het goed doet!!