Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
karuna schreef:Equifyt zupa bevat erg weinig suiker, de hoeveelheid eiwit is een fractie hoger dan van gemiddelde slobbers geloof ik, maar onze tinker doet het er in minmale hoeveelheden goed op. Zitten ook mooie hoeveelheden vitamines en mineralen in.
Jannepauli schreef:Ik was ook al op zoek naar een vervanger maar dan vooral omdat de Kwikbeet ontzettend veel zand bevat. Ik spoel het sowieso goed vóór het weken ( aanvankelijk voornamelijk om ijzer weg te spoelen) en ikspoel het ook goed na, ná het weken.
Onvoorstelbaar wat een zan er uit komt.. ik ga 's klagen bij D&H, dit is niet gezond voor paarden!
singasong schreef:Zeker wel! 'Grunmasch' van Agrobs. Speciaal voor IR-paarden en paarden die HB-gevoelig zijn.
http://www.rwdh.nl/agrobs-gruen-mash.html
Dit is de 5 kilo variant maar hij is er ook in een grote zak (=goedkoper).
Jannepauli schreef:Dat is natuurlijk wel een slobber, maar niet te vergelijken met bietenpulp.
Er zitten allerlei toevoegingen in die ik niet wil voor mijn paarden.
Als je meer 'basis' wil dan is de wiesenflakes een betere optie.
Citaat:Inhaltsstoffe:
Rohprotein 12,50 %
Magnesium 0,22%
verd. Rohprotien 9,90 %
Natrium 0,20 %
Rohfett 7,50 %
Kalium 1,20 %
Rohfaser 21,60 %
Vitamin E 58 mg / kg
Rohasche 7,40 %
Eisen 751 mg / kg
Wasser 9,00 %
Mangan 82 mg / kg
Fruktan <0,20 %
Zink 34 mg / kg
Stärke 4,90 %
Kupfer 9 mg / kg
Calcium 0,60 %
Selen 0,11 mg / kg
Phosphor 0,30 %
verd. Energie 11,38 MJ / kg
Jannepauli schreef:-Citaat:Welke zijn de toevoegingen die je negatief vindt?
- Lijnzaadgranulaat en psyllium .
- Gedroogde rode biet, wortel, appel en pastinaak
- Vitaminen en mineralen .
- Venkel en Karwij
- Prebiotica
Jannepauli schreef:Ik heb aan de stoffen die in deze slobber zitten geen behoefte!
Mijn hooi is geanalyseerd en op basis van die analyse heb ik een supplement samengesteld dat precies voldoet aan wat mijn paard(en) nodig hebben.
Babootje schreef:Jannepauli schreef:Ik heb aan de stoffen die in deze slobber zitten geen behoefte!
Mijn hooi is geanalyseerd en op basis van die analyse heb ik een supplement samengesteld dat precies voldoet aan wat mijn paard(en) nodig hebben.
Ah, ok, maar kan dat dan kwaad als er vit/mineralen inzitten? Kunnen ze dan een overschot krijgen van het een of ander? Ik heb de indruk dat er vaak juist een tekort ontstaat bij IR paarden. Daar is een vriendinnetje van mij laatst op pijnlijke wijze achter gekomen doordat haar IR paard spierbevangen van het strand is gehaald door een tekort aan magnesium. Hij kreeg te weinig voer/wel veel hooi maar ja je weet niet altijd wat daarin zit. Daarom (zekere voor het onzekere) geef ik mijn pony Marstal Vito vitaminekorrel bij.