Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MirandaFuego schreef:Bij onze tink valt de rsi hetzelfde als haar gewone maat.
Zij heeft ook een beetje 'rare' boeg, ze is breed maar heeft nogal een puntborst.
De rsi ligt wel goed, ze heeft er geen schuurplekken van en hij ligt nooit scheef, dat is echt super!
De pagony is nogal rekbaar dus als hij daardoor naar achter zakt zou ik niet kleiner nemen.
Kytha schreef:Die Rambo Sweet itch Hoody ziet er wel goed uit zeg..
Mijn deken (sectolin) zakt steeds vanaf de hals half naar beneden en na een keertje rollen hangt die deken helemaal scheef..die RSIH is volgens mij superstevig, en als ze dan idd ook niet zo zweten misschien niet zo slechte koop.
Probleem is dus dat mijn pony klein is, maar wel een behoorlijke boeg heeft (tinker), waardoor die aan de voorkant te strak zit, en van achter weer te ruim..
Heb het met mijn veearts over Insol gehad;Citaat:Een andere mogelijkheid van behandeling is om het paard een dubbele dosis enting tegen schimmel te geven. Deze enting wordt gegeven in 2 keer. Tussen beide entingen zit ongeveer 10 dagen. De enting bestaat uit het middel Insol Dermatophyton. Een bijwerking van deze enting is dat de eczeemklachten minder worden of zelfs verdwijnen. 95% van de paarden die deze entingen krijgen heeft baat bij deze behandeling
Zij gaf aan dat hier echter weinig resultaat op te behalen valt, zijn schijnbaar toch weinig paarden die er baat bij hebben. Ze had het wel over zogenaamde "cavaless" (weet niet of ik het goed schrijf?). Ingevoerd door 'Jansen' Dit is een behandeling van 3 maanden waarbij je elke morgen een stof via de mond toedient, en dit leverde wel erg goede resultaten op. Was rond de 80,- voor 3 maanden. Echter kun je daar beter aan het begin van het seizoen mee starten. Wij willen dus volgend voorjaar met deze methode beginnen.
edit; om hem van de jeuk te verlossen zou ik hem eventueel ook op de prednisolon kunnen zetten, dan heeft hij sowieso geen jeuk meer, maar dat lost verder het probleem niet op, en langdurig prednisolon geven schijnt ook niet goed te zijn.
wuswa schreef:Dat middel heet Cavalesse. Als je dat intypt bij de zoekfunctie vind je er zat info over. Die Insol enting heb ik dit voorjaar laten geven: geen verschil met vorig jaar. Cavalesse geef ik ook als twee jaar: geen idee hoe ze er aan toe zou zijn als ik het niet geef (durf er niet mee te stoppen). Wat merkbaar werkt (in ieder geval bij mijn 2 ZE-ers): Derfen. Ook daarover is via de zoekfunctie zat te vinden. Vanwege een andere aandoening heeft mijn merrie vorig jaar en cortico-injectie gehad. Dat heeft haar 4-6 weken van de jeuk verlost. Ik zou zo'n injectie echter nooit puur en alleen vanwege ZE geven.....
suuszzzz schreef:Ik heb al een advertentie geplaatst maar nog weinig reacties gehad. Heeft hier iemand misschien een hoofdkap voor me te koop? (moet op een haflinger met best groot hoofd passen)
I_Moondance schreef:Ik heb meegedaan met een onderzoek van de universiteit van Utrecht met het Cavalesse middel. Deze week krijg ik te horen of ik 3 maanden het echte of neppe supplement heb gevoerd.
Heb het idee dat het wel geholpen heeft dus ik ben benieuwd!
I_Moondance schreef:Ik heb meegedaan met een onderzoek van de universiteit van Utrecht met het Cavalesse middel. Deze week krijg ik te horen of ik 3 maanden het echte of neppe supplement heb gevoerd.
Heb het idee dat het wel geholpen heeft dus ik ben benieuwd!
Eva___ schreef:Okozon
Vorig jaar voor het eerst gebruikt, nu heeft ze het veel minder erg...
Het bestaat uit een creme voor elke dag, een supplement om te drinken (die je geeft met een spuit) en een blauwe lotion die je moet gebruiken na het wassen met een speciale shampoo
opisop_shop schreef:was het toen ook zo zonnig als nu?
Heb je het ook afgebouwd naar minder vaak smeren?
Waarop had je paard zo'n hoge score trouwens?!?!
wuswa schreef:PerfectSol schreef:Wij adviseren om Derfen niet in de volle zon op te brengen/te gebruiken, aangezien het hoofdbestanddeel olie is, en dat brandt met felle zon in, en dat geeft waarschijnlijk brandplekken
Esther28 schreef:Meiden hebben jullie enig idee of (extreme) hengstigheid en schuren met elkaar te maken hebben.
Het viel mij van de week op dat mn merrie een dag voor ze hengstig werd ineens dr manenkam stond te schuren en tijdens de hengstigheid ook nog een paar keer. Sinds gister niet meer hengstig en ook niet meer geschuurd.....