[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:28

Citaat:
op mijn vorige stek een weidegenootje die het gebruikte, werkte wel iets , maar op een gegeven moment had merrie wel hele lappen vellen aan haar hals hangen , alsof ze chemisch gepeeld was
dus die komt er hier niet in

Die 'vellen' zijn het laagje lotion was zich hecht op de huid. Niets geen paardenvel dus :D
Ik ben zelf erg tevreden maar ook wel opzoek naar andere ervaringen. Ik gebruik de lotion 1x per 3 dagen. Het hersteld de huid super snel en scheelt voor mijn fries enorm met de jeuk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:30

erhm, nee sorry, dit was geen laagje lotion, dit was echt paardenvel , heb er express nog goed naar gekeken en aan gefrobelt,
het laagje wat de lotion achterlaat ben ik idd ook wel mee bekent, en heb ik eerder gezien , dit was echt vel

het was helaas de combi lotion en zon die funest was toendertijd , eczeemdeken was stuk gegaan gedurende de middag
maar ja, het is ook ene lotion op basis van een pertoleum derivaat
die komt er bij mij soieso niet in,

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:23

ellepel schreef:
Annetje schreef:
Grrr... :( Net mijn S&K super de luxe vliegendeken met buikflap en hals gepast. Wat denk je?! Te klein! :roll:
Deken is wel super mooi, lekker zacht, mooie buikflap, genoeg sluitingen alles met klitteband erbij en stof is soepel maar heel fijnmazig. Dekenmaat 185, iemand interesse?

gewoon ruilen hoor,mag altijd binnen twee weken he? ;)
zijn inderdaad gave dekens en ze vallen wat kleiner,dat klopt
Tja, als ik de deken nu korter dan twee weken had, dan zou dat idd kunnen. In de winter waren de dekens spotgoedkoop omdat ze van de laatste maten af moesten, ik was zo stom om toen niet meteen te passen maar dat te bewaren voor nu :o
Ik denk dat ik gewoon een nieuwe koop en dan dus een maat groter. Zal de hals dan ook lang genoeg zijn?

Misschien mensen die nog een betere vliegendeken weten? Ik wilde de hoody aanschaffen, of een hele goede eczeemdeken, maar de goede vallen buiten mijn budget :o

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:25

femmie1996 schreef:
Amy77 schreef:
Femmie, ik had ook het echte spul, maar hier helaas ook niets gemerkt..mss te laat in seizoen ermee begonnen hier, maar was er stiekem wel ziek van, had het zo gehoopt.

Ik ben uitgenodigd via de mail om het nieuwe Hipo te proberen, deed jij toen ook mee?

worden er nog steeds proeven gedaan met Hipo gewoon de zlefde versie die nu te koop is via de dierenarts?

Ik heb voor vrij veel geld Hipo gekocht dat vind ik absoluut niet netjes van mijn dierenarts! dat had hij best wel even mogen vertellen
nou ja

@ annetje ik heb wel intresse!! hoe valt de 185 en heb je foto?

groetjes Nathalie

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:58

Ja zelfde versie ja :j

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:31

ik heb sinds gisteren de deken er weer opliggen, durfde niet langer te wachten met het mooie weer, wil de jeuk graag voor zijn. Ik heb trouwens 2 Pagony's, eentje gaat nu het derde seizoen in en eentje het tweede, ben er heel tevreden over. Mijn merrie staat in een gemengde kudde en er zijn wel vaker scheuren in gekomen, maar heb het tot nogtoe wel steeds kunnen oplappen :D En ze heeft het niet warm onder deze deken, vind ik ook belangrijk. verder smeer ik haar manen en staart in met shapleys, dat verzacht, beschermt, geneest en stimuleert de haargroei. helpt ook wel goed om de jeuk te verzachten. hopen dat we het seizoen goed doorkomen!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:32

Heb vandaag de deken ook weer op gedaan, had een nieuwe Rambo hoody gekocht, de enigste dag dat hij nog mooi wit is!
Mijn paard had al een stukje van zijn manen afgeschuurd helaas,
dus ik hoop dat het nu rustig blijft met de deken om.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:56

ik heb weer een mail gehad over dat onderzoek naar de hippo exzema. of ik weer mee wilde doen. heb een mail teruggestuurd dat ik mee wil doen, maar dat ik eerst wilde weten of er lactose in zit weer. ik kreeg vandaag mail terug, en dat zit er dus gewoon weer in (nog steeds is beter gezegd).

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:03

Wij hebben ook een paar paarden met zomerexceem, hebben ook al hippo exzema geprobeerd, heeft bij ons geen baat gehad..
Er is nu wel iets nieuws, weet het nog niet precies, maar dan moet je bloedje tappen, en dan maken ze antilichamen voor het paard, moet je hem een paar keer spuiten en moeten ze eigenlijk geen last meer hebben van zomereczeem. dit gaan we waarschijnlijk proberen. Ik zal het iig melden als we het geprobeerd hebben en of het werkt ;).. Misschien wel de uitkomt voor de eeuwige jeukers :)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:10

ikenindi schreef:
ik heb weer een mail gehad over dat onderzoek naar de hippo exzema. of ik weer mee wilde doen. heb een mail teruggestuurd dat ik mee wil doen, maar dat ik eerst wilde weten of er lactose in zit weer. ik kreeg vandaag mail terug, en dat zit er dus gewoon weer in (nog steeds is beter gezegd).

ik had teruggestuurd in welke percentages ik moest denken. ik kreeg als antwoord dat het poeder op basis van lactose is. dat betekend dat je dus gewoon puur lactose voert weer. en lactose is suiker. en suiker is slecht voor eczeempaarden. ik snap er niks meer van...

tug of madam X, waar zijn jullie? ;)

marietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:11

Meld zich eindelijk ook eens, naar lang mee lezen
Ik heb een bijna 5 jarige haflinger met zomer eczeem, een lees dus al een tijdje mee in dit topic.

Nu had ik een klein vraagje... Hoe spreek je Culicoides eigenlijk uit (A) en het liefst dan in het egenels. Ik blijf het maar een lastige naam vinden. Dit is voor een presentatie op school.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:31

Hier is tot mijn 'grote' verbazing nog steeds alles heeeeeeel rustig
:D :D :D :D

(niet te hard roepen, want dan is ze morgen aan het schuren haha)

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:35

ik heb de deken ook nog niet op! het gaat og steeds goed en ze heeft nog nergens last van! ook niet zwaaien met staart of iets dergelijks!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:36

ik ga vanvond ook weer kijken :) ben heel erg benieuwd :)

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:55

er beginnen steeds meer pagina's te komen! En het was nog zo lekker rustig, ik hoop dat ik het volgende week red met mijn deken, dan pas wil ik hem doen. Ik hoop dat ze dan van de meeste haren af is anders gaat ze die er af schuren.
Wat me wel op valt is dat mijn pony in eens veel sneller verhaart dan normaal, normaal begint ze pas in april en nu is ze 2 weken geleden al begonnen. Misschien hebben de celzouten dan toch hun werk gedaan!
Vanaf volgende week ga ik ook weer beginnen met celzouten te gelijk met de deken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:15

ikenindi schreef:
ikenindi schreef:

ik had teruggestuurd in welke percentages ik moest denken. ik kreeg als antwoord dat het poeder op basis van lactose is. dat betekend dat je dus gewoon puur lactose voert weer. en lactose is suiker. en suiker is slecht voor eczeempaarden. ik snap er niks meer van...

tug of madam X, waar zijn jullie? ;)

lactose is natuurlijk niet hetzelfde als fructaan in het gras en melasse in voer he?
lactose moet op zich wel verteerbaar zijn voor een paard.
maar hoe ouder een dier hoe minder goed het lactose verteren kan,omdat dat met de lactase enzymen te maken heeft die in de dunne darm zittendie zetten lactose om in glucose en in galactose

tug en madamx hebben het druk in andere topics weet ik. ;)

als jouw paard die verteringgsenzymen niet heeft dan zal de lactose dus ook niet verteerd worden en kan en dier daar ook nog es ziek van worden.

ik vind het dus een no-go :n

dan:
er zitten vitamines in de hippo, dat zijn B,C en E.
nou ja die kun je zelf wel toevoegen met een supplementje toch? :P

in de hippo zit polypeptiden
,maar die kun je ook los kopen,er is een product dat heet "LifeCare© Horses Polypeptide T"en bevat dus polypeptiden.
dat zou je dus ook kunnen gaan geven en wie weet werkt het?
ap jeukt in elk geval nog niet,loopt nog onder zijn regendeken en ik zit echt te twijfelen of ik die verwisselen ga voor de boett of dat ik de gok neem en hem kaal laat staan

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:25

[quote="Annetje"]Grrr... :( Net mijn S&K super de luxe vliegendeken met buikflap en hals gepast. Wat denk je?! Te klein! :roll:
Deken is wel super mooi, lekker zacht, mooie buikflap, genoeg sluitingen alles met klitteband erbij en stof is soepel maar heel fijnmazig. Dekenmaat 185, iemand interesse?

Annetje, zat net ook te kijken naar de S&K, maar valt de deken kleiner? Ik heb namelijk nu een 165 Pagony, maar vind hem op de borst toch wel strak zitten, dus zit aan een nieuwe deken te denken en kwam ik de S&K tegen, maar heb geen idee hoe de maten daar vallen?

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:27

Grr kom net bij het weiland zie ik al die staarten zwiepen! Geen goed teken helaas

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:48

Mienemuis, mijn paard heeft dekenmaat 185/195 en de deken is echt te klein. Met een ruime 175 of een gewone 185 zal dekenmaat 185 van de S&K goed passen denk ik.
Ik heb nog eens goed rond gekeken en er zijn toch wel heel erg veel vliegendekens mét vaste hals en buikflap op de markt zeg! Nu even de beste eruit filteren en die mag met mij mee naar huis.

Vanmiddag ook met paard gewandeld en ik kwam zwermen met muggen tegen ;)

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:10

Dank je voor je antwoord! Dan zal voor mij de 175 geschikt zijn.
Hier ook al zwermen met muggen en de pony's waren ook goed aan het zwaaien, ben blij dat ik gisteren de deken erop heb gedaan, hoop het zo erg voor te zijn..
Ik heb zelf de Pagony, heb er 2, niet duur en ben er heel tevreden mee, ze gaan sowieso al 2 jaar mee en afgezien van 1 klein winkelhaakje niks aan de hand, kan je zo weer naaien.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:02

Kom net van stal. Nog geen mugje te bekennen. Er wordt ook nog niet gezwiept. De deken kan nog even afblijven dus.

En heb verder de staleigenaar zover niet met kunstmest te bemesten, dus daar ben ik wel heel blij mee.

Hoe doen jullie dat trouwens met paarden met een dikke wintervacht die onder een eczeemdeken gaan?

Mijn pony begint al wel met verharen, maar voordat die berenvacht eraf is zal nog wel even duren. Lijkt me niet zo fijn om met zo'n dikke vacht onder een deken te staan?!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:09

goed poetsen :D

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:13

ik heb er toch voor gekozen het grote risico factor voor te zijn en heb de deken dus opgedaan
Ze heeft hem sinds gisteren op

Vandaag helemaal gepoetst en manen gedaan;) nog een mooi voor de foto
Afbeelding

Met deken op hoofdkap ook, had ze gisteren nog niet op..
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:21

GuusHinnik schreef:
Kom net van stal. Nog geen mugje te bekennen. Er wordt ook nog niet gezwiept. De deken kan nog even afblijven dus.

En heb verder de staleigenaar zover niet met kunstmest te bemesten, dus daar ben ik wel heel blij mee.

Hoe doen jullie dat trouwens met paarden met een dikke wintervacht die onder een eczeemdeken gaan?

Mijn pony begint al wel met verharen, maar voordat die berenvacht eraf is zal nog wel even duren. Lijkt me niet zo fijn om met zo'n dikke vacht onder een deken te staan?!

Paard in de winter laten scheren :))

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:24

Ja goed poetsen doe ik al, maar hij heeft zo ontzettend veel vacht.
En ja scheren, hij staat zomer en winter 24/7 buiten. Dan vind ik scheren weer geen goed idee, omdat hij dan ook weer met een deken moet staan.
Het blijft lastig