[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:17

Ik heb al spuiten bij de veearts gebruikt, alle zalfjes die er zijn op mok gebied, dus ook zwafel/zink, droogzetters, sebacil, mok pillen ect..
Voer geen wortels, appels, kuilkras...(van zijn menu lijst geschrapt)
Riccardo krijgt 1 kilo brok 1/2 s'morgens 1/2 s'avonds en verder alleen hooi en hij gaat een paar uur de wei in overdag.

Het is even rustig geweest, maar er komen nu toch weer plekjes, die ik meteen met droogzetters behandel..
Dan is het wel weer even rustig maar begint het weer op een ander plekje...
Dus het zit er gewoon, vandaar dat ik ook mokthee wil gebruiken om van binnen uit te werken..

Maar waarom zou ik 100 euro betalen als er mokthee is 1500 gram voor +/- 30 euro is???
Als dat toch hetzelfde werkt??

http://www.homeopaard.nl/page10.php?view=productListPage&isChanged=1&searchString=mok&searchCategory=allCategories

Of is alleen die van huppa het beste?

kientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:32

FotoDesign schreef:
Ik had namelijk bij homeopaard.nl mokthee ontdekt 1500 gram voor Prijs € 28.75

http://www.homeopaard.nl/page10.php?view=productListPage&isChanged=1&searchString=gerst&searchCategory=allCategories

Daarom vroeg ik me af of er verschil in de samen stelling zit...

= mokthee - mokthee
of = er mokthe en mokthee en mokthee (eigen samen gestelde brouwsels bv) maar werken ze ook echt?

Mon

Die ken ik persoonlijk niet, er zal zeker verschil in zitten,
bij mijn Tinky helpt die van huppa uitstekend heb het van bokt omdat er meerdere goeie resultaten zijn geboekt met deze pakketten en je hoeft de sokken niet te scheren dat is ook een groot voordeel

kientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:37

FotoDesign schreef:
Ik heb al spuiten bij de veearts gebruikt, alle zalfjes die er zijn op mok gebied, dus ook zwafel/zink, droogzetters, sebacil, mok pillen ect..
Voer geen wortels, appels, kuilkras...(van zijn menu lijst geschrapt)
Riccardo krijgt 1 kilo brok 1/2 s'morgens 1/2 s'avonds en verder alleen hooi en hij gaat een paar uur de wei in overdag.

Het is even rustig geweest, maar er komen nu toch weer plekjes, die ik meteen met droogzetters behandel..
Dan is het wel weer even rustig maar begint het weer op een ander plekje...
Dus het zit er gewoon, vandaar dat ik ook mokthee wil gebruiken om van binnen uit te werken..

Maar waarom zou ik 100 euro betalen als er mokthee is 1500 gram voor +/- 30 euro is???
Als dat toch hetzelfde werkt??

http://www.homeopaard.nl/page10.php?view=productListPage&isChanged=1&searchString=mok&searchCategory=allCategories

Of is alleen die van huppa het beste?

weet niet of die van huppa het beste is ( voor mij wel in ieder geval) maar bij hun pakket zit ook shampoo, mokmousse en ballistol olie en 4 zakken met kruiden, je doet er best lang mee hoor
Door de shampoo, mousse en olie merk je na een dag al dat ze minder last hebben, bij mijn tinky was hij na 2 dagen al niet meer aan het stampen terwijl daarvoor hij maanden achterelkaar elke dag liep te stampen :D

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:52

Inderdaad kon ik de hoefsmid wel wekelijk zijn hoeven laten bijwerken omdat er scheuren in zaten van het stampen.
Maar stampen deed die al niet meer.

Sokken heb ik wel ooit kort geknipt, maar groeien nu weer aardig aan.
Controleer iedere dag zijn sokken, en vind dan hier en daar kleine plekjes, ik zit er iedere dag vlug boven op..
Als ik dit niet zou doen zit die volgens mij binnen een maand weer helemaal vol met vieze stinkende wonden..(aparte geur)

Riccardo had al meer dan 10 jaar geen mok gehad, alleen bij aankoop had hij wat mok..ook wel hartnekkig bij de achter benen maar was toch binnen 2 maanden weg behandeld. En toen dus meer dan 10 jaar nooit geen mok, mijt, of rap gehad..idiaal...
Tot op een dag ineens wel(winter tijd) en werd het steeds erger..vanaf die tijd zie ik ook ringen op zijn hoeven(had die ook nooit gehad)
Wat dan toch mischien duid op minder weerstand en of iets niet pluis in het beest, maar hij was nooit ziek,kreupen of wat dan ook..

na maanden behandelen eindelijk rustige benen met droogzetters..
maar als ik dat dus niet dagelijk zou bijhouden zit het er volgens mij binnen no time weer onder..

Dit weekend is het weer mooi weer dus dan ga ik hem ook maar weer eens van top tot teen behandelen met sebacil.
Als het mijten zijn, waar komen die vreselijke beesten toch vandaan? getverdarrie!!
En waarom alleen mijn tinker en geen andere paarden op stal?(friesen)
Ze ontstaan toch niet op Riccardo?? hahhaa

Huppa heeft toch de meeste positieve reactie's
Dus dan ga ik die ook maar nemen, anders is goedkoop mischien wel duur koop..

mona

kientje

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:01

het is echt iets van binnen uit dus niet alle paarden hebben het
wat die vrouw van huppa vertelde ( is echt heel aardig en legt het rustig en goed uit) dat bepaalde afvalstoffen door een storing in het systeem niet via de urine en ontlasting worden afgevoerd nu naar buiten komen door de huid. De kruiden zorgen dat dit wel via de "normale weg " wordt afgevoerd
Je moet wel elke dag de kruiden geven maar de benen hoef je maar 1 x per week te wassen en in te smeren, alleen als de mousse eraf is smeer je dat bij
Je kan omdat je in het begin 2 x per dag de kruiden moet geven het 24 uur van te voren klaarmaken in een tupperware bakje dus kun je het alvast klaarzetten

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:08

Ik heb het besteld en betaald, hoop het volgende week binnen te hebben(mischien als ik geluk heb wel al in het weekend ;-))...
Dus gaat Riccardo ook maar aan de mokthee...

Zijn we nu beide theeleutjes...hahhahaha

Kientje dank je wel voor de antwoorden..

Ik zal een verslagje melden zodra ik halve wege ben en er dus vooruitgang in zit, of juist niet wéééé

Mona

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 00:16

Ik heb dit topic een beetje gelezen, helemaal is me niet gelukt. :P
Mijn paard heeft zelf ook mok, niet zo erg maar ik wil er toch vanaf geraken.
Op stal hebben ze me verteld dat ik het best was en de korstjes eraf haal, terwijl ik hier lees dat je dat beter niet doet.
Wat is nu eigenlijk het beste? En hoe lang duurt het voor je weet of een bepaald zalfje echt aanslaat?
En moet ik verder ook op de voeding letten die ik hem geef of is dat niet zo belangrijk?

Het grootste probleem is dat hij zich nogal moeilijk laat verzorgen, hij dreigt ook vaak om te slaan bij z'n achterbenen.
Iemand tips om het snel, goed én veilig te kunnen verzorgen?
Ik vertrouw hem wel en hij heeft nog nooit écht geslaan, maar aangezien ik hem nog niet zo lang heb wil ik toch liever geen risico's nemen.

kientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:23

stienmasjien schreef:
Ik heb dit topic een beetje gelezen, helemaal is me niet gelukt. :P
Mijn paard heeft zelf ook mok, niet zo erg maar ik wil er toch vanaf geraken.
Op stal hebben ze me verteld dat ik het best was en de korstjes eraf haal, terwijl ik hier lees dat je dat beter niet doet.
Wat is nu eigenlijk het beste? En hoe lang duurt het voor je weet of een bepaald zalfje echt aanslaat?
En moet ik verder ook op de voeding letten die ik hem geef of is dat niet zo belangrijk?

Het grootste probleem is dat hij zich nogal moeilijk laat verzorgen, hij dreigt ook vaak om te slaan bij z'n achterbenen.
Iemand tips om het snel, goed én veilig te kunnen verzorgen?
Ik vertrouw hem wel en hij heeft nog nooit écht geslaan, maar aangezien ik hem nog niet zo lang heb wil ik toch liever geen risico's nemen.

Je kunt idd beter de korstjes er niet afhalen dan kun je een ontsteking krijgen en ben je nog verder van huis,
voeding is wel belangrijk, je moet goede biks geven waar niet al te veel rommel in zit, je hebt speciaal voer voor gevoelige paarden
ik denk dat je paard niet wil slaan met zijn benen maar dat hij aangeeft dat hij last heeft van de mok dan gaan ze vaak stampen,
mijn advies is echt kruiden en van buiten behandelen met shampoo, olie en mousse zie topics hierboven,
als je gaat wassen dan een emmertje met warm water hier de shampoo in doen en met een zachte spons voorzichtig wassen dat vinden ze vaak helemaal niet erg

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:28

Dankje voor je reactie!
Nou de mijne heeft echt een hekel aan verzorging in het algemeen maar ik ga alvast eens zoeken naar het juiste middeltje.
Verder krijgt hij wel goed voer, maar ik bedoelde meer van appels, wortels enzo? Of maakt dat helemaal niet uit?

kientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:18

volgens mij kun je dat allemaal gewoon geven als je maar niet te veel geeft is het altijd goed toch
zelf heb ik mokpakket van huppa echte aanrader, werkt snel en als het weg is blijft het over het algemeen ook weg, komt het wel terug dan hoef je maar even weer te geven en weg is het weer

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:23

Als mijn paarden mok hebben dan verzorg ik dit met sudocreme (haal je bij een drogist) Dit bevalt me echt goed. Ik ga niet pulken aan de kostjes 2 keer per dag smeren en na een week is het weg.
Bij paarden die zich moeilijk laten verzorgen die zet ik vast aan 1 halstertouw ( niet te kort) en 1 halstertouw doe ik aan de zijkant van het halster (bij de neus) vastmaken (de zijde waar je moet werken) Dit touw hou je op enige spanning. Je paard staat dan altijd licht gebogen naar je toe. Je paard kan je dan veel moeilijker raken als hij wil slaan, (wel zo veilig)

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:24

Ik vrees dat mijn ouders het huppa-pakket een beetje duur gaan vinden dus denk niet dat het dat wordt..
Ik kreeg bij de apotheker een soort zalf die wonden sneller laat helen, schijnt erg goed te werken dus ik probeer die eerst even uit.
Een jongen op stal wiens paard ook mok heeft doet er nu talkpoeder op en volgens hem gaan de korstjes er dan zo weer af, zonder pulken.
Hij zei ook dat mokzalf erg prikt, is dit zo?

@ingedodo: Sudocreme ken ik niet, maar is het daarmee echt blijvend weg of komt het nog wel eens terug?
Nou hij is echt geen verzorging gewoon en laat het dan ook niet makkelijk toe, als je hem vastzet trekt hij zich even snel weer los..
Daarnet sloeg hij echt bijna op mij toen ik er zalf aandeed, hij wil ook bijna zijn voeten niet meer geven door dit alles. :n

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:08

Ik kreeg laatst van onze staleigenaar te horen dat ze al veel paarden, waaronder sommige die echt al vér weg waren, hebben geholpen met *hou je vast!* er vuile olie aan te smeren. Bij één pony was het echt heel erg en iedereen had de hoop op herstel eigenlijk al zo goed als opgegeven, maar toen hebben ze er die olie aan gedaan, zijn alle haartjes uitgevallen, teruggegroeid en de mok is tot op heden nooit meer terug gekomen.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:14

Shanelle schreef:
Ik kreeg laatst van onze staleigenaar te horen dat ze al veel paarden, waaronder sommige die echt al vér weg waren, hebben geholpen met *hou je vast!* er vuile olie aan te smeren. Bij één pony was het echt heel erg en iedereen had de hoop op herstel eigenlijk al zo goed als opgegeven, maar toen hebben ze er die olie aan gedaan, zijn alle haartjes uitgevallen, teruggegroeid en de mok is tot op heden nooit meer terug gekomen.

|(

Dit soort dingen doen ze in Texas en België. :\ NIET doen! Dit is uiterst schadelijk!

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:24

Lijkt me idd niet gezond voor een levend wezen.
Al die gevaarlijke stoffen komen zo toch ook in de bloedbaan terecht? ;(

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:15

Vuile olie lijkt me ook maar raar en idd niet zo gezond. :\

Parco z'n been is ondertussen al flink ontzwollen dus misschien helpt die creme van de apotheker echt wel.

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:18

olie is niet goed, zou ik niet doen.

Sudocreme haal je gewoon bij een drogist (grijze pos met rode letters) Zit zink in.
Mijn paarden hebben bijna nooit mok. Als mok steeds terug keert dan zou ik een reingingskuur doen (drainage kuur) dan wordt het lichaam vanbinnenuit gereinogd

Als je paard vast zet met 1 touw en het andere touw aan de zijkant van het halster, dan kun je je paard altijd met zijn hoofd naar je toe richten, waardoor de achterhand van je af draait, dan kan hij je niet raken

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:24

Er is ook wel eens tegen mij gezegd afwerk olie, maar ik heb het niet geprobeerd.
Meer omdat ik het nergens kon krijgen maar ik ben ook al gauw van gedachten ben veranderd.
de oudere generatie (60/70jaar) zwoor erbij toen ze me dat vertelde.

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:29

In olie zitten kankerverwekkende stoffen in, ik vind dat je daar je paard niet mee moet behandelen.
Je moet het niet voor niets als chemisch afval storten

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 00:44

(mijn mening)
Volgens mij gebruiken alleen zeer arme paarden bezitters zoiets om veearts kosten uit te sparen.
Gezien bij bv: broke hospitaal en animaal cops(amerika)...(dat je denkt mijn god als een veearts zoiets nog maar kunnen redden, en of laat alsjeblieft het beest inslapen!!
Omdat eigenaren geen veearts kunnen bekostigen en toch willen proberen de wonden te behandelen wenden ze zich aan fabel en eigen gemaakte recepten.(zoals dus ochtend urine en of afgelopen olie..)
Ik heb nog nooit gehoord dat er in de paarden sport paarden behandeld zijn met afgelopen olie of ochtend urine, en dat het een wonder middel is?

Kanker verwekkend is overigens wel meer dan alleen afgelopen olie, want ook in sybacil bv zitten kanker verwekkende stoffen en dat smeren we wel allemaal op ons paard. Die middel zijn niet voor niks niet zomaar te verkrijgen. Niet iedere veearts geeft het zomaar mee.

Ik zeg nogmaals het betreft hier om mijn mening!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:13

Ik zal de komende dagen eens vragen wanneer de DA bij ons komt, ben het smeren van zalfjes wel zat. Was nu elke week met betadine shampoo & elke dag sudocreme smeren, 1 dag na het wassen is het goed en daarna drama, zelfs tot bloedens toe dus toch eens vragen om wat anders.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:21

Hier ook een paard met mok. Been was gister iets gezwollen.
Ik heb het gewassen met betadine shampoo en ingesmeerd met uierzalf. Het is heel licht (rode huid en twee mini korstjes).

Wassen jullie het dagelijks of maar eenmaal per week? En is eenmaal daags smeren met zalf voldoende? Welke zalfjes gebruiken jullie?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:45

Niet te vaak wassen ;) dat tast ook de goede bactereien op de huid aan

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 16:26

Ik gebruik sudocreme en als het echt natte mok is groene leem, dat trekt het mooi droog. Van te voren was ik het een keer met betadine.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:17

Heb gister mn paard zn baby-roze kootholtes ook maar weer in de Sudocreme gezet. :)