Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FotoDesign schreef:Ik had namelijk bij homeopaard.nl mokthee ontdekt 1500 gram voor Prijs € 28.75
http://www.homeopaard.nl/page10.php?view=productListPage&isChanged=1&searchString=gerst&searchCategory=allCategories
Daarom vroeg ik me af of er verschil in de samen stelling zit...
= mokthee - mokthee
of = er mokthe en mokthee en mokthee (eigen samen gestelde brouwsels bv) maar werken ze ook echt?
Mon
FotoDesign schreef:Ik heb al spuiten bij de veearts gebruikt, alle zalfjes die er zijn op mok gebied, dus ook zwafel/zink, droogzetters, sebacil, mok pillen ect..
Voer geen wortels, appels, kuilkras...(van zijn menu lijst geschrapt)
Riccardo krijgt 1 kilo brok 1/2 s'morgens 1/2 s'avonds en verder alleen hooi en hij gaat een paar uur de wei in overdag.
Het is even rustig geweest, maar er komen nu toch weer plekjes, die ik meteen met droogzetters behandel..
Dan is het wel weer even rustig maar begint het weer op een ander plekje...
Dus het zit er gewoon, vandaar dat ik ook mokthee wil gebruiken om van binnen uit te werken..
Maar waarom zou ik 100 euro betalen als er mokthee is 1500 gram voor +/- 30 euro is???
Als dat toch hetzelfde werkt??
http://www.homeopaard.nl/page10.php?view=productListPage&isChanged=1&searchString=mok&searchCategory=allCategories
Of is alleen die van huppa het beste?
stienmasjien schreef:Ik heb dit topic een beetje gelezen, helemaal is me niet gelukt.
Mijn paard heeft zelf ook mok, niet zo erg maar ik wil er toch vanaf geraken.
Op stal hebben ze me verteld dat ik het best was en de korstjes eraf haal, terwijl ik hier lees dat je dat beter niet doet.
Wat is nu eigenlijk het beste? En hoe lang duurt het voor je weet of een bepaald zalfje echt aanslaat?
En moet ik verder ook op de voeding letten die ik hem geef of is dat niet zo belangrijk?
Het grootste probleem is dat hij zich nogal moeilijk laat verzorgen, hij dreigt ook vaak om te slaan bij z'n achterbenen.
Iemand tips om het snel, goed én veilig te kunnen verzorgen?
Ik vertrouw hem wel en hij heeft nog nooit écht geslaan, maar aangezien ik hem nog niet zo lang heb wil ik toch liever geen risico's nemen.
Shanelle schreef:Ik kreeg laatst van onze staleigenaar te horen dat ze al veel paarden, waaronder sommige die echt al vér weg waren, hebben geholpen met *hou je vast!* er vuile olie aan te smeren. Bij één pony was het echt heel erg en iedereen had de hoop op herstel eigenlijk al zo goed als opgegeven, maar toen hebben ze er die olie aan gedaan, zijn alle haartjes uitgevallen, teruggegroeid en de mok is tot op heden nooit meer terug gekomen.