[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chantal001

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:15

Krijg vaak een reactie als: Een paard met hooikoorts/zonlichtallergie is dat net als een vis die allergisch is voor water. Rolleyes

Mensen begrijpen ook niet hoe mijn paard wel op de wei kan staan.

Viper03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 08:06

Haha ja het blijft apart he, als je zegt dat je paard hooikoorts heeft....

Die van mij wordt ook agressief van een netje voor zijn neus in de wei... Extreme duivel Clown

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:18

Ik ben vandaag begonnen met All-septicum van de Groene Os.

Eens kijken of dat wat kan doen met de dikke koker van Niek. Ik zag ook dat hij weer behoorlijk opgezette klieren/luchtzakken had achter zijn kaak. Zou daar dan ook weer goed voor zijn.

Iemand ervaring met dit middel?

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:22

De uitslag van de test is binnen en Uniek is inderdaad allergisch voor verschillende pollen. Ik heb net bij de paardendrogist een hoofd en neusnetje besteld voor in de wei en puur pollen. Het is even afwachten of het voldoende zal helpen. Maar zo'n netje in de wei lijkt mij het meeste te helpen omdat je het dan probeert te voorkomen. Er stond ook op de site dat je het paard zoveel mogelijk binnen moet houden, maar dat is voor mij geen optie! Houden jullie wel je paarden binnen????

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:38

Ik hou Ino absoluut niet binnen, hij staat nu dag en nacht op de wei. Als ik hem binnen zou houden wordt hij ziek omdat hij zich ongelukkig voelt en hebben we een veel groter probleem.

@singasong. Ik heb nog nooit van dat middel gehoord, waar is het voor?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 22:16

Zou het paard idd echt niet binnen gaan houden! Is 10 keer slechter om m binnen te houden dan lekker in de wei.. Een netje heeft mn paard nooit op in de wei

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 01:15

Misschien een stomme vraag, maar is het horizontaal op en neer bewegen (of beter gezegd kan) dit ook een teken zijn van het headshackers syndroom?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 05:35

dat zou kunnen,maar kan ook andere redenen hebben.
doet jouw paard dat dan?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:57

Inoterry schreef:
Ik hou Ino absoluut niet binnen, hij staat nu dag en nacht op de wei. Als ik hem binnen zou houden wordt hij ziek omdat hij zich ongelukkig voelt en hebben we een veel groter probleem.

@singasong. Ik heb nog nooit van dat middel gehoord, waar is het voor?

Ik zet Niek wel binnen als hij erge last heeft maar voor de rest staat hij altijd buiten en hij heeft ook een stal waar hij in en uit kan.

@ Dit compositum, bestaande uit diverse kruiden, activeert en versterkt het afweersysteem. All-Septicum weert bacteriele, virale en schimmelinfecties, zowel in- als uitwendig. Wordt o.a. gebruikt bij (chronische) ontstekingen, infecties, verminderde weerstand maar ook bij ontstekingen van de slijmhuid en maag- en darmonstekingen. All-Septicum stimuleert de aanmaak van witte bloedlichaampjes en verbetert de lymfecirculatie. Bevat o.a. rode zonnehoed, canadese geelwortel, katteklauw en guldenroede.

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:22

Mijn paard staat ook in de wei. Als ik hem binnen hou en hij ziet de rest gaan dan breekt hij al zijn benen.

Als mijn paard met zijn hoofd naar beneden staat dan heeft hij nergens last van. Toch nog een positief puntje.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:46

Tuurlijk kunnen het andere redenen zijn, er is verder nog niks onderzocht, maar ik wil de dingen zoveel mogelijk opzoeken en informatie weten over wat het dergelijke probleem zou kunnen zijn Knipoog

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:56

Ik vond het er ook een beetje dom staan. Adviseren ze je van de paardendrogist om je paard zoveel mogelijk binnen te houden??? Het zou andersom moeten zijn!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:55

@singasong. Klinkt intressant. Dat spul helpt dus precies voor de problemen waar Ino (snel) last van heeft. Gisteren waren de lymfklieren onder zijn kaken weer helemaal opgezet. Ik denk dat ik dat ook maar ga proberen.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:07

natural_ schreef:
Misschien een stomme vraag, maar is het horizontaal op en neer bewegen (of beter gezegd kan) dit ook een teken zijn van het headshackers syndroom?

doet tie dit tijdens rijden? of ook zo in de wei?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:30

Inoterry schreef:
@singasong. Klinkt intressant. Dat spul helpt dus precies voor de problemen waar Ino (snel) last van heeft. Gisteren waren de lymfklieren onder zijn kaken weer helemaal opgezet. Ik denk dat ik dat ook maar ga proberen.

Het lijkt idd hèt middel, maar ja dat heb ik al eerder gedacht! Je mag het maar 3 wk. achtereen gebruiken.
Ik geef hem wel de volle mep, 30 dr. 3x per dag.

Weet jij of er bij Ino in de wei veel klaver staat? Hier staat ontzettend veel. Ze vinden het wel lekker maar ik las pas dat daar ook veel schimmels op zitten. Weet jij daar wat van?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:40

Misschien hele stomme vraag hoor! Vraag ik me af, de lucht bij de zee, is die bijv anders? Waar zitten de Headshakers van ons Lachen Hier in de Biesbosch, binnenland dus

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:21

singasong;
( ik weet je echte naam niet eens haha)\
op engels raaigras zitten ook veel schimmels,
zij veroorzaken al de raaigraskramp bij paarden
http://vdt.ugent.be/code/showupload.php?id=313

denk zowiezo dat engels raaigras niet goed is voor paarden,heb zo'n vermoeden dat als je die je wei uit bant dat een hoop dieren enorm opknappen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:28

Waar Ino nu staat, staat geen klaver in de wei. Waar hij 3 weken geleden stond was de helft klaver. Ik kan me er wel vaag iets van herrinneren dat er op school ooit iets gezegd is over schimmel op klavers. Ik heb alleen geen idee meer wat, het is ook erg lang geleden.

Morgen komt de smid eindelijk (hoop ik). Dan kan ik volgende week weer voorzichtig beginnen met rijden. Ik ben zo benieuwd hoe het gaat, in de wei zie ik hem niet schudden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 23:57

ap schud in de wei nog wel hoor,maar meeste is ook om de vliegen bij zin hoofd weg te houden.
onder het zadel is het nu helemaal klaar bij hem gelukkig!!!

nou ja nog wel afwachten, denk dat hij zo tegen de herfstvakantie wel weer begint.
dat is in oktober.

interressant stukje:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=hd1orgnl

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 08:59

ellepel schreef:
singasong;
( ik weet je echte naam niet eens haha)\
op engels raaigras zitten ook veel schimmels,
zij veroorzaken al de raaigraskramp bij paarden
http://vdt.ugent.be/code/showupload.php?id=313

denk zowiezo dat engels raaigras niet goed is voor paarden,heb zo'n vermoeden dat als je die je wei uit bant dat een hoop dieren enorm opknappen.

Ik heet Marit, Ellepel Haha!

Engels raaigras staat hier niet in de wei maar verschrikkelijk veel klaver. Ik denk dat 75% klaver is. Helemaal niet goed dus! Ik wil eigenlijk wel wat aan mijn weiland doen. Het liefst opnieuw inzaaien maar daar heb ik nog even het geld niet voor. Hopelijk volgend jaar!
Het valt mij ook op dat Niek zijn mest erg beschimmeld na een paar dagen op de hoop.
Hebben jullie paarden daar ook last van?
Ze gaan trouwens 's morgens 2 uur de wei op en 's avonds 2 uur, omdat ik wil dat ze niet te veel binnen krijgen van die klaver.

Viper03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:06

Ik heb mijn paard sinds gisteren Reform Kruiden Muesli gegeven. Volgens Havens werkt dit ook goed tegen allergieen....het is alleen een beetje duur...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:21

ik heb twee winters de reformmuesli aan appie gevoerd en 2 winters kwam hij niet goed door het verharen heen.
afgelopen winter werd hij ook nog es verkouden,dus tot zover hielpen de kruiden al niet Knipoog
ik heb nu gewoon weer de havens muesli zonder haver gehaald,dat kreeg hij eerder ook en daar doet hij het veel beter op...

even over veel klaver in het land.
dan heb je dacht ik zure grond?
laat bodemonderzoek doen naar de gehaltes in je grond.
daarbij krijg je ook vaak een mestadvies zodat je zeker weet dat je met de goede meststoffen bezig gaat.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:19

Dat is dus het hele punt... ik bemest niet!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:20

tja weet je..grond heeft toch wel wat nodig he.
misschien toch es een bodemonderzoek laten doen?

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:30

Ik was gisteren bij Nijland in Ruurlo en daar zag ik ook een masker voor het paard hangen inclusief neus voor 16,95. Bij de paardendrogist heb ik er meer dan 50 euro voor betaald. En vandaag zag ik in het krantje van de agradi er ook een staan (zat bij het paard en sport in) weten jullie of het dezelfde kwaliteit is?? Heeft iemand er ervaringen mee? Gisteren heeft Uniek zijn eerste druppels (puur pollen) gehad. Vandaag schudde hij nauwelijks, maar lijkt mij niet dat de druppels zo snel werken??