[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hjartje

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 15:47

Welke maat heeft je haflinger qua dekens? Ik heb een Shires deken en die valt precies zoals andere merk dekens ( zoals in dit geval QHP, EJ en Harry’s Horse ), dus als je de maat neemt die je normaal gesproken hebt, heb je goede kans dat de Shires qua maat ( al is een goede pasvorm niet altijd vanzelfsprekend) past.
Vaak staan er op websites ook wel een maattabel.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:35

Wie heeft voor mij dé tip voor een masker met stevige oren? Vorig jaar had ik die van shires maar die heeft ineens dunne oortjes. Die zijn binnen een week kapot. Dus op zoek naar een alternatief.
Mocht iemand nog een shires masker naat cob hebben liggen houd ik me aanbevolen..

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:44

Humpiedumpie wil je met of zonder neus netje?
Die van Divoza eigen merk heeft dikke oren, is met netje.

De shires valt normaal. Mijn 1.43 haflinger, breed model met korte pootjes past een 183/185 maar heeft wel iets over. Denk dat een pony van 1.47 die ook wel past.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:14

Ik kwam in de folder van kramer wat dekens tegen en ben benieuwd of iemand daar al ervaring mee heeft?

Deze vond ik er wel fijn uitzien met het elastische schoft gedeelte en de beschermende buikflap. Kan me alleen geen voorstelling maken bij de stof, jammer dat je het niet even kan voelen. Er staat dat hij windafsotend is, dus vraag me af of hij dan niet erg warm is.
https://www.kramer.nl/Paard/Paardendeke ... erming-50-

Deze heeft een uierflap, dat lijkt me fijn. Alleen jammer dat het hals gedeelte apart is, dan ben ik toch bang voor wat drukking op de schoft.
https://www.kramer.nl/Paard/Paardendeke ... ken-Gibson

Deze lijkt ook wel fijn met die elastische delen en lichte kleur..
https://www.kramer.nl/Paard/Paardendeke ... n-Combo-II

Iemand ervaring met deze dekens?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:17

de bovenste is 100% polyester,denk wel dat dat erg warm word in de zomer?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:38

Zijn er al mensen met de culico druppels begonnen?
De jeuk lijkt nog niet echt aanwezig hier, maar wil natuurlijk goed op tijd beginnen. Ben dus benieuwd wanneer jullie beginnen :D

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:16

Jets schreef:
Ik kwam in de folder van kramer wat dekens tegen en ben benieuwd of iemand daar al ervaring mee heeft?

Deze vond ik er wel fijn uitzien met het elastische schoft gedeelte en de beschermende buikflap. Kan me alleen geen voorstelling maken bij de stof, jammer dat je het niet even kan voelen. Er staat dat hij windafsotend is, dus vraag me af of hij dan niet erg warm is.

Deze heeft een uierflap, dat lijkt me fijn. Alleen jammer dat het hals gedeelte apart is, dan ben ik toch bang voor wat drukking op de schoft.

Vorige zomer voor het eerst een eczeemdeken gebruikt, voornamelijk voor jeuk aan de uier en buik.
De 2e deken had ik aangeschaft en opzich is ie oké maar hij heeft net aan de zomer overleefd en ik was nog vrij laat met een deken.
De uierflap sluit niet helemaal fijn en er zit nog genoeg ruimte voor beestjes om er eventueel in te vliegen.
Natuurlijk wel minder last van beestjes zo maar niet dé oplossing helaas.

Ook was de stof best wel warm.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:26

Iejoorr schreef:
De jeuk lijkt nog niet echt aanwezig hier, maar wil natuurlijk goed op tijd beginnen. Ben dus benieuwd wanneer jullie beginnen :D

Ik ben deze week begonnen. Maar ik heb dit nog niet eerder gebruikt dus ook voor mij was het een gok wanneer te beginnen.

Ze had al wel wat kriebels, denk ook deels van het verharen. Ben dus wel begonnen, beter te vroeg dan te laat.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:39

Iejoorr schreef:

Ik ben ook een dag of 7 weer bezig met de apis druppels. Hij begon wat kriebels te krijgen in zijn manen.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:46

Iejoorr schreef:

Ik ben ook een weekje begonnen. Heb nog geen jeuk bij d'r gezien. Ze staat op 't moment zonder deken.. Heb de gok nog even genomen.

Freekfuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:27

Jets schreef:

Die 2e (de Gibson) heb ik geprobeerd voor mijn Schwarzwalder, maar kwam niet verder dan zijn schoft (en de deken was al een maat groter dan normaal..dus wij hebben hem weer terug moeten sturen helaas

Beorganic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 03:16

Groene leem zelfgemaakt met fijne groene klei poeder kan helpen tegen jeuk en sneller herstel van de wonden.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:48

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:08

Hi! Hebben jullie tips voor een goede eczeemdeken voor mijn Arabisch Volbloed, eentje die niet naar achteren schuift en waar de manen bij haar schoft ook heel blijven? Ze heeft doorgaans maat 175.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:21

Mijn arabier staat onder de Shires deken. Hij heeft ook maat 175

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:41

Zijn er bepaalde kruiden die de jeuk eventueel erger kunnen maken?

Ik ben aan het kijken voor kruiden/toevoeging voor m'n extreem hengstige (ZE) merrie, en dit zit bijvoorbeeld in Moody Mare:
Alfalfa, Basilicum, Goudsbloem, Guldenroede, Kamille, Paardenbloem, Rozemarijn, IJzerhard (verbena).

Veel van jullie weten dit antwoord direct aangezien er veel experts (helaas) hier in het topic zitten en ik nog maar een leek ben :=

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:44

@sayajones ja, alfalfa :j
De andere niet (tenzij ze een allergie heeft voor een bepaalde plant, maar dat weten wij natuurlijk niet ;) )

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:57

SayaJones schreef:
Ninx schreef:
Ik ben uiteindelijk maar voor deze gegaan:
https://www.drunensruiterhuis.nl/eczeem ... ong.html#2

Het woord STRONG stond me wel aan ;-)

Heb je deze toevallig al binnengekregen en getest? :)

Jazeker! Wat een top ding is dat! Stevig, mooi afgewerkt, comfortabel, mooi ruim bij de manenkam.... echt een topding!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:52

Aan de testers/gebruikers van derma control. Gaven jullie ook oerbalans? Zou graag horen wat jullie verder nog gaven.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:30

Nee ik geef het samen met metazoa, ik heb het ook even samen met oerbalans gegeven, maar met metazoa ernaast werkte het al prima.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 18:31

Ook hier met metazoa gegeven. Werkte super

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 23:15

Wat is jullie mening over Luzerne? Ik voer dat voor de extra eiwitten, eigenlijk voor m'n oudje zonder eczeem maar de shet krijgt dagelijks een handje zodat hij wat langer bezig is met z'n brok en ook voor de eiwitten omdat hij fanatieker loopt de laatste tijd.
Ben er eigenlijk vanuit gegaan dat dat niet heel veel suikers inzitten omdat ik vaak een zak heb zonder nauwkeurige ingrediëntenlijst.
Laatst Franse Luzerne (?) Meegenomen bij gebrek aan beter en dat is dus erg arm aan suikers maar vreet ie om die reden dus ook niet op :+
(Pony staat op de wei heel de zomer dus die hoeveelheid kan hij wel aan)

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 06:09

Ik geef fibermix van vitalbix bij voor het extra kauwen, dat is zonder luzerne maar hier wordt dat heel goed gegeten door mijn kieskeurige shet

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 08:04

ik geef het niet zo,want dat vinden die van mij niet lekker,maar ik geef luzernebrok.
dat gaat prima.
een handje is echt niks joh,kun je prima geven.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:15

Hier de deken nog niet op gehad, jullie wel?

Ik voer nu 8 weken gluco balance en merk qua gewicht geen verschil, maar had ook niet verwacht dat het een wonder middel zou zijn. Winnie krijgt daarom nu een deel van de avond/nacht een graasmasker op. Ze staat nooit op het gras maar in die periode is er onbeperkt hooi en dan eet ze gewoon te veel. Ik geef nu ook de Cavalor hepato liq als detox kuur.

Toch heb ik nog een pot gluco balance gekocht om te kijken of het een positief effect heeft op de jeuk. Voor de mensen die het ook voeren, doen jullie ook zoals op de gebruiksaanwijzing staat een stop week na 6-8 weken? En merken jullie in of na die week dan nog verschillen?