Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:40

Nouvel schreef:
Ziet er goed uit!
Kunnen de singels eraf?
En valt ‘ie echt een maat kleiner of meer normaal?

De singels kunnen er niet af.. ik vind hem zelf wat aan de kleine kant.. hij kan wel maar trekt wat bij de schouders. Maar een maat groter zou ook gelijk te groot zijn..

Ik zit er aan te denken om de stalbeschermers te bestellen. Idee is dan om ze na de cross om te doen op de Trailer als herstel voor de zware inspanning. Haar benen lopen na de cross de volgende dag toch altijd wel iets op ondanks klei. Zouden de beschermers hiervoor geschikt zijn? Of moeten ze echt 24 uur om voor een goede werking?

En iemand recente ervaringen met de nekbeschermer of het mutsje?

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:09

nummie schreef:
Nouvel schreef:
Ziet er goed uit!
Kunnen de singels eraf?
En valt ‘ie echt een maat kleiner of meer normaal?

De singels kunnen er niet af.. ik vind hem zelf wat aan de kleine kant.. hij kan wel maar trekt wat bij de schouders. Maar een maat groter zou ook gelijk te groot zijn..

Ik zit er aan te denken om de stalbeschermers te bestellen. Idee is dan om ze na de cross om te doen op de Trailer als herstel voor de zware inspanning. Haar benen lopen na de cross de volgende dag toch altijd wel iets op ondanks klei. Zouden de beschermers hiervoor geschikt zijn? Of moeten ze echt 24 uur om voor een goede werking?

De stalbeschermers zijn absoluut hiervoor geschikt en hoeven niet 24/7 om. Het KAN echter wel. De werking begint al direct, dus het heeft zeker zin om ze voor een kortere periode om te doen. Tegenwoordig in ook echt leuke kleuren
https://www.backontrackvoorpaarden.nl/h ... royal.html

Met kortingscode bokt2020 krijg je op deze site nog extra korting ook!

Muze

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:30

Beetje smal model dan, die deken?

Dan valt ie voor de mijne af denk ik.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:12

Ik ben erg benieuwd naar de deken dan!

Mijn IJslander heeft van de Bucas 168 en meestal is 175 wel iets wat aan de grote kant.
Echter gaat BoT niet kleiner dan 175 dus was ik wel verplicht om die maat te bestellen :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:03

Dan zou ik voor een maatje groter moeten gaan denk, die van mij is wel ietsje breder voor.
Ik heb van de maasdeken 205 en de fleece ook 215 moeten nemen omdat die voor te krap was.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:13

frutsels schreef:
nummie schreef:

De stalbeschermers zijn absoluut hiervoor geschikt en hoeven niet 24/7 om. Het KAN echter wel. De werking begint al direct, dus het heeft zeker zin om ze voor een kortere periode om te doen. Tegenwoordig in ook echt leuke kleuren
https://www.backontrackvoorpaarden.nl/h ... royal.html

Met kortingscode bokt2020 krijg je op deze site nog extra korting ook!

Ik durf dit toch niet zo goed. Altijd geleerd dat je de benen moet koelen en voelt dan tegenstrijdig om de dikke lappen om te doen, vooral nu in de zomer.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:15

Dierenarts geeft bij ons ook altijd aan om zeker niet met stalbandages te werken als er geen klachten zijn.

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:21

mavantos schreef:
Dierenarts geeft bij ons ook altijd aan om zeker niet met stalbandages te werken als er geen klachten zijn.

Geen gewone stalbandages nee maar dit zijn geen gewone. Het welltex zorgt er juist voor dat de temperatuur van het been wordt gereguleerd en het wordt nooit te warm. Het voelt de volgende dag juist aangenaam.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:43

nummie schreef:
Nouvel schreef:

Ik heb goede ervaringen met de nekbeschermer.
Ik kon hem voor weinig van iemand overnemen en was benieuwd of mijn paard er beter nageeflijk door zou lopen.

Ik heb ook goede ervaringen met de welltex bandages die direct op de huid gaan. Mijn bevangen shetlander wordt er een stuk beter door en wanneer ik ze er afhaal zijn de benen niet warm zoals bij fleece bandages.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:53

frutsels schreef:
mavantos schreef:

Geen gewone stalbandages nee maar dit zijn geen gewone. Het welltex zorgt er juist voor dat de temperatuur van het been wordt gereguleerd en het wordt nooit te warm. Het voelt de volgende dag juist aangenaam.

Zeker die van back on track worden niet geadviseerd door onze dierenarts. Heb ze zelf ook gebruikt en benen komen er zeker niet aangenaam onder vandaan, maar gewoon warm.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:13

mavantos schreef:
Zeker die van back on track worden niet geadviseerd door onze dierenarts. Heb ze zelf ook gebruikt en benen komen er zeker niet aangenaam onder vandaan, maar gewoon warm.

@Mavantos: heb je het specifiek over de stalbandages of over alle beenproducten van BOT? Mijn ervaring is met de 3-in-1 beschermers de benen zeker niet warm worden na het werk.
Ik heb geen ervaring met de stalbandages.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:19

_Anneruth schreef:
mavantos schreef:

@Mavantos: heb je het specifiek over de stalbandages of over alle beenproducten van BOT? Mijn ervaring is met de 3-in-1 beschermers de benen zeker niet warm worden na het werk.
Ik heb geen ervaring met de stalbandages.

De stalbeschermers heb ik het over. Als je kijkt naar de werking van Welltex staat er letterlijk dat het lichaamswarmte reflecteert. Dat vind mijn dierenarts dus heel dubbel, want je wilt de benen graag koel houden en dat gebeurt niet als je lichaamswarmte reflecteert.

Overigens zal het bij problemen zoals artrose oid aan de benen vast interessant zijn. Dan is het kiezen tussen twee 'kwaden'. Alleen bij gezonde paarden adviseert mijn dierenarts geen gebruik te maken van de stalbandages/-beschermers. Ik luister graag naar m'n dierenarts en niet naar het "wij van WC eend adviseren WC eend"-verhaal...

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 07:33

Over koelen zijn de meningen ook erg verdeeld. Dat stopt de doorbloeding namelijk wat bij veel genezingsprocessen juist heel belangrijk is. Koelen is goed voor even maar maximaal 10 min maar daarna moet je wel zorgen dat de doorbloeding weer op gang komt. Dit is het wetenschappelijk bewezen verhaal.

Maar........zoveel dierenartsen en paardeneigenaren zoveel meningen. Doe vooral waar je je zelf goed bij voelt en je zelf goede ervaringen mee hebt.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:51

Ik snap de redenering van je dierenarts wel Mavantos.
Zelf gebruikt ik de BOT stalbeschermers bij de peesblessure van mijn merrie. Nu niet meer elke nacht, maar ik het begin wel vaker. Been wordt inderdaad iets warm, maar zorgde er wel voor dat het vocht afgevoerd werd en been weer dus was. Uiteraard dit toen ook met dierenarts overlegd en vond dit geen probleem.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:09

Ik heb de beenbeschermers van Catago besteld voor naast mijn BoT 3 in 1 (?) beschermers.

Iemand ervaring mee?

Afbeelding

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:44

Nouvel schreef:
Ik kon hem voor weinig van iemand overnemen en was benieuwd of mijn paard er beter nageeflijk door zou lopen.

Ik heb ook goede ervaringen met de welltex bandages die direct op de huid gaan. Mijn bevangen shetlander wordt er een stuk beter door en wanneer ik ze er afhaal zijn de benen niet warm zoals bij fleece bandages.

Wat ervaar je precies door de nekbeschermer? En heb je het mutsje of de kopstuk onderlegger?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 07:07

Die quote klopt denk niet, dat is niet mijn tekst dus ik kan je helaas geen antwoord geven

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 08:56

Ik heb de kopstukonderlegger bij mijn stang en trens hoofdstel eronder zitten (die had namelijk helemaal geen kopstuk, alleen alle 4 losse riempjes). Ik heb die voornamelijk gekocht omdat dat de zachtste was die ik kon vinden. Mijn paard heeft daar geen problemen. Dus ik merk daar ook niet echt verschil mee. Natuurlijk wel tussen stang en trens en alleen trens. Maar dat wijdt ik eerder aan bit verschil dan aan de kopstukonderlegger :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 16:36

Ik hoop dat ze passen.. maat S

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:17

Saaams schreef:
Ik hoop dat ze passen.. maat S

[ [url=m/6lTeEi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/W66n9Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2RaOcz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben heel benieuwd naar een foto als het paard ze om heeft. Ik heb dit weekend de stalbeschermers gebruikt op de terug weg na de cross. Heel bijzonder maar het resultaat was echt goed in 2 uur.. mooie strakke benen en de volgende dag ook!

Afbeelding

Afbeelding

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:58

nummie schreef:
Nouvel schreef:

Wat ervaar je precies door de nekbeschermer? En heb je het mutsje of de kopstuk onderlegger?

Ik heb alleen de nekbeschermer (platte pannenkoek met 2 gaten voor de oren en meer stof achter de oren), ik heb hem overgenomen van iemand die hem gebruikte voor haar paard met artrose achter de oren. Ik was benieuwd of mijn paard iets meer zou nageven met de nekbeschermer en omdat ik het leuk vindt om dit soort producten te proberen. Mijn paard gaat er idd net iets mooier nageeflijk van lopen. Je moet het wel goed vastmaken met de koordjes want even schudden met het hoofd en de nekbeschermer ligt er af.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:34

Helaas te krap.

Afbeelding

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:05

Iemand ervaring met de BOT stalbeschermers als de benen nog nat zijn. Na het werk spuit ik de benen altijd af, kan ik hierna de BOT stalbeschermers gewoon omdoen of moeten de benen helemaal droog zijn?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 00:50

Saaams schreef:
Helaas te krap.

[ [url=m/wmS6Rx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zitten ze op deze manier, omdat het te krap is en niet anders vast kan? Want ze horen echt flink hoger.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 06:35

mavantos schreef:
Saaams schreef:
Helaas te krap.

[ [url=m/wmS6Rx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zitten ze op deze manier, omdat het te krap is en niet anders vast kan? Want ze horen echt flink hoger.

Hoger gaan ze helemaal niet dicht. :+