Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marjoow schreef:marjolein_el schreef:Het virus is tot nu toe alleen in het oosten van het land toch? Ik zou morgen met vriendinnen gaan rijden waarvan er 2 bij mij op stal zijn en 2 van buitenaf komen. Ik woon in noordwest nederland, ik neem aan dat dit dan nog wel veilig is toch? Of zouden jullie het risico niet nemen?
De lessen gaan hier wel gewoon door.
Het zit in Zuidholland en Gelderland
ietjelover schreef:rubber laarzen is niet echt slim als je gekke paarden hebt!
marjolein_el schreef:heb al een stukje terug gelezen maar ik kon mijn antwoord niet echt vinden, ga geen 10 pagina's teruglezen.Hmm.. nou ik ga het er even met die meiden over hebben.
nicky_rilana schreef:cynthiar schreef:Ik hoorde vanmiddag ook een plaats in zuid-holland waar 2 weken geleden een wedstrijd is afgelast vanwege Rhino. Die hier nog niet genoemd is.
Dus zou wel fijn zijn als er ook een lijstje komt met plaatsnamen van verdachte bedrijven.
Wij worden trouwens ook geadviseerd niet meer het terrein af te gaan, en mensen van buiten het terrein mogen er niet op. Goeie maatregel. We hebben al 5 jaar geleden alle ellende van Droes gehad, dus laat de Rhino maar wegblijven!
een lijstje dat wordt een hele lijst hoor !!
Arabesk schreef:Eigenlijk zou achteraf de namen van pensionstallen of maneges die opzettelijk de boel geheim hielden op een zwarte lijst moeten komen openbaar op internet.
Dát motiveert een volgende keer dan wel om eerlijkheid te geven en openheid in zaken.
Marjoow schreef:_San87_ schreef:
En Twente.
Ik benoemde de provincies, volgens mij is Twente geen provincie
Pascha schreef:Gisteren is nog wel gewoon de GMB competitie (finale) in Bathmen (overijssel) verreden. Uit alle regio's kwamen ze daar springen.
Dus als daar een besmet paard liep, gaat deze zich als een olievlek verspreiden hier in het oosten. Ik snap niet waarom die finale niet afgelast is!
Marga schreef:Er komt geen lijst met plaatsnamen met verdachte bedrijven.
De reden waarom wij niet toestaan om plaatsnamen te noemen is om onnodige paniek en speculaties te voorkomen.
Als je een verdacht bedrijf denkt te weten neem dan even contact op met één van de leden van de Nieuwsredactie zodat die de melding verder uit kunnen zoeken.
Als een verdacht bedrijf inderdaad besmet blijkt te zijn met Rhino en de eigenaar van het bedrijf zijn goedkeuring geeft dan wordt het in het topic op VN gemeld. Als een bedrijf niet besmet blijkt te zijn met Rhino wordt het in bepaalde gevallen ook gemeld.
Als een bedrijf helemaal niet mee wil werken houdt het voor ons op, maar dat is geen vrijbrief om hier in het topic over zo'n bedrijf te praten.
Pascha schreef:Gisteren is nog wel gewoon de GMB competitie (finale) in Bathmen (overijssel) verreden. Uit alle regio's kwamen ze daar springen.
Dus als daar een besmet paard liep, gaat deze zich als een olievlek verspreiden hier in het oosten. Ik snap niet waarom die finale niet afgelast is!
miranda_x schreef:youngster schreef:
... heb ik nagevraagd en daar is niks. Wel een plaatst daar vlakbij wat verdacht word, daar ben ik ook nog mee bezig!
Oke! Meld je dat dan in dit topic of mag dat niet?
Wij hebben namelijk een drachtige merrie op stal staan.
(in Houten)
Citaat:Het rhinovirus is een stuk groter dan het influenzavirus en blijft daarom moeilijker in de lucht hangen. De gevarenzone ligt in enige meters stilstaande lucht en niet in de kilometers buitenlucht die we bij influenza noteren. Een besmetting met rhino komt meestal door direct contact tussen paarden of gezamenlijke aanwezigheid in een ruimte.
demo_love schreef:dat is toch belachelijk. Waarom moet een bedrijf toestemming geven als het totaal duidelijk is dat het er heerst??? Dat is echt ontzettend egoïstisch en bovendien kunnen ze niks doen als het gepubliceerd wordt zónder toestemming als het echt waar is! Het gaat wel om de veiligheid van honderden/duizenden paarden en de gemoedsrust van hun baasjes.