Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
claudiadvx schreef:helaas, helaas ga ik mijn verhaal hier toch neerzetten
Ik heb een shetlandpony van bijna 7 jaar. een goede 2 maand geleden toen de masseur er was om haar te masseren merkte ik op dat ze een het hoesten was. Even aangekeken maar het werd eigenlijk alleen maar ergen. Tijdens het mennen eens geteld 49!!!! keer. van begin tot eind. Begon al bij het inspannen dus ze had nog geen inspanning geweest.
Dierenarts gebeld en op het spreekuur geweest. ze kreeg een kuur van 10 dagen maar het beterde nogsteeds niet. Dierenarts weer gebeld en een 2e kuur ernaast van 10 dagen.
hehe het ging al wat beter! maar helaas toen ook die 10 dagen voorbij waren begon ze weer van begin af aan
ze staat overdag in de weide en snachts in een stal die volledig open is (geen tocht!)
ze krijgt al nat hooi gevoerd. en ik ben sinds afgelopen vrijdag begonnen met fenegriek.
Ik heb net de dierenarts weer aan de telefoon gehad en die raadde aan om eens in de luchtpijp een kijkje te nemen.
Hebben jullie verder nog tips?
Hier trouwens een filmpje van vorige weerk:
https://www.youtube.com/watch?v=yM-Bd9JqsuQ
moonfish13 schreef:Ik kom meelezen.
Ponybeest heeft hooikoorts, en is wat gevoelig als er een virusje heerst op stal.
Hij lijkt meer klachten te hebben als vorig jaar, maar alles kucht hier op stal.
Verder is hij wel happy en fit, niet benauwd, puur de hooikoorts en een droge kuch 1x per dag momenteel.
Hij krijgt pulmar hoestkruiden, en voor de slechte dagen mag hij flixotide pufjes.
De afspraak is dat ik het zonder ga proberen, en als hij hoest door bijvoorbeeld een virus, of de hooikoorts erg opspeelt pufjes.
Héél erg noodzaak is het niet, maar ik heb het liever in huis voor hem.
Voordeel is ook dat de dierenarts er al was voor zijn gebit, dus gelijk in 1x gedaan.
Moeders had ook nog een puf seretide die voor haar niet goed is, dus die gaat in zijn medicijnbox erbij.
Verder wil ik na wat dagen puffen kijken of hij dat klachtenvrij is, zo niet ga ik loratadine of cetirizine proberen.