Die Rambo Sweet itch Hoody ziet er wel goed uit zeg..
Mijn deken (sectolin) zakt steeds vanaf de hals half naar beneden en na een keertje rollen hangt die deken helemaal scheef
..die RSIH is volgens mij superstevig, en als ze dan idd ook niet zo zweten misschien niet zo slechte koop.
Probleem is dus dat mijn pony klein is, maar wel een behoorlijke boeg heeft (tinker), waardoor die aan de voorkant te strak zit, en van achter weer te ruim..
Heb het met mijn veearts over Insol gehad;
Citaat:
Een andere mogelijkheid van behandeling is om het paard een dubbele dosis enting tegen schimmel te geven. Deze enting wordt gegeven in 2 keer. Tussen beide entingen zit ongeveer 10 dagen. De enting bestaat uit het middel Insol Dermatophyton. Een bijwerking van deze enting is dat de eczeemklachten minder worden of zelfs verdwijnen. 95% van de paarden die deze entingen krijgen heeft baat bij deze behandeling
Zij gaf aan dat hier echter weinig resultaat op te behalen valt, zijn schijnbaar toch weinig paarden die er baat bij hebben. Ze had het wel over zogenaamde "cavaless" (weet niet of ik het goed schrijf?). Ingevoerd door 'Jansen' Dit is een behandeling van 3 maanden waarbij je elke morgen een stof via de mond toedient, en dit leverde wel erg goede resultaten op. Was rond de 80,- voor 3 maanden. Echter kun je daar beter aan het begin van het seizoen mee starten. Wij willen dus volgend voorjaar met deze methode beginnen.
edit; om hem van de jeuk te verlossen zou ik hem eventueel ook op de prednisolon kunnen zetten, dan heeft hij sowieso geen jeuk meer, maar dat lost verder het probleem niet op, en langdurig prednisolon geven schijnt ook niet goed te zijn.