[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:24

Grrr... :( Net mijn S&K super de luxe vliegendeken met buikflap en hals gepast. Wat denk je?! Te klein! :roll:
Deken is wel super mooi, lekker zacht, mooie buikflap, genoeg sluitingen alles met klitteband erbij en stof is soepel maar heel fijnmazig. Dekenmaat 185, iemand interesse?

Heb ook de tea tree shampoo meteen getest en de tea tree gel (soort bodylotion) het stinkt, maar hij werd er schoon van en hopelijk werkt het. Vooral zijn staart zit al vol met schilfers.

_CS_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:38

Kun je hem niet ruilen?

Hier is nog steeds alles rustig. Begonnen met drainage.
Verder eumh..... ja niks haha

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:41

tamary schreef:
AngelsDitch schreef:
Ben nog steeds op zoek naar degene die een sweet itch hoody in engeland wilde gaan bestellen... ben erg benieuwd naar de ksoten van de deken daar en de verzendkosten en wil graag weten waar hij te bestellen is daar. Misschien kunnen we iets samen doen?

Pond staat nu op euro 1.07, dus dat is erg interessant bestellen. Goed en goedkoop is http://www.horseloverz.co.uk/ (betaling via paypal) 1 Deken maat paard = 106.10 + 12 verzenden (verzekeren optioneel 3.50 zelf uitzetten!) 118 = 127.40 euro

Groot bestellen kan interessant zijn, maar het kost je wel 2 dagen extra voordat je spullen bij je zijn, bedenk je dus goed of je die extra tijd hebt.

Dank je!! Is inderdaad interessant... vind het alleen wat tricky met de maat. Tijd heb ik wel... heb nog een pagony en een bucas buzz off.

Ga er even serieus over nadenken.

Paypal... is dat via creditkaart? Of kan dat ook via de bank (internetbankieren oid)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:53

Wordt nog goedkoper... 89.30 pond, ongeveer 110 euro. Mijn pony past namelijk in de grootste pony maat.

Ik ga hem denk ik meteen bestellen.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:55

Aline4 schreef:
Paard van een van mijn stalgenootjes leek zich iets geschuurd te hebben. De rest is nog rustig al wordt alles met argusogen bekeken. Bij mijn Freya kan ik meestal wachten tot ze onrustig wordt in de wei. Al sik dan meteen de deken op doe, dan gaat het goed. Meestal is dat half mei pas, maar als het nu al 18 graden wordt, dan zullen wij er ook wel aan moeten geloven. We houden het gewoon in de gaten...

Dat is mijn paard die zich iets geschuurd leek te hebben. Vandaag ook weer wat opstaande haren gezien, dus vanaaf zijn Pagony deken opgedaan..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:04

hmm.. heb met diddle gewandeld van half 8 tot 9u.. en daarna in de paddock.. er is níet met staart gezwiept, dus hij is nog bloot :)

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:28

Nieuws van het front.. Ik heb de deken vandaag opgedaan, nog even zonder buikflap, die moet ik nog even vermaken. Twijfelde ernstig, maar er loopt nu een jong shetlandhengstje bij en kon nu mooi testen of hij er niet in gaat hangen/bijten.. Helaas heeft het ook een blijkbaar erotiserend ;) effect, want hij toonde voor het eerst zijn mannelijkheid en stond met zijn pootjes op haar rug.. Tijd voor het zoeken naar een nieuw baasje! Maar..bij het wegrijden vlogen er rond mijn auto vliegjes (veel sloten helaas ) en ze schuurde met haar hoofdje aan het hek waar ze aan vast stond, maar dat kan ook van de creme komen.. Nu maar hopen dat ik morgen nog een hele deken op haar zie liggen..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:31

Ik heb hem straks maar opgelegd. Een maat groter pastte duidelijk beter.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:31

de mijne schuurde zijn hoofd ook aan een paaltje.. maar z'n baard is aan het loslaten.. hij verhaart nogsteeds als een idioot :o

_Clien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:44

Die van mij staat nu ook lekker met zijn deken aan :P gewoon voor de zekerheid!

Wil nu eigenlijk nog een goede shampoo kopen om hem eens goed te wassen tegen de jeuk/schilfers...
Twijfel tussen tea tree shampoo of die van Ivanhoe.
Iemand tips?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:45

de ivanhoe heb ik ook staan.. ik wil hem volgende week gebruiken.. eerst babyshampoo voor het schone en dan nawassen met de ivanhoe :) kan dus helaas geen ervaringen vertellen :o

_Clien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:48

Ja vind het best moeilijk :P Heb ook een Ivanhoe deken en deze bevalt zeer goed!
Maarja, weet nog niet goed wat de ervaringen met de shampoo zijn :P

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:08

Clien, heb je klitwortel lotion al eens geprobeerd? Ik beschik niet over een mogelijkheid tot wassen en ben zeer tevreden over klitwortel, haalt alle schilfers weg..

_Clien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:21

Nee heb dat nog niet geprobeerd, dat zou ik misschien ook kunnen proberen inderdaad.
Het probleem is dat ze zoveel verkopen tegenwoordig, dat je niet meer goed weet wat wel en niet goed is :P

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:31

Nee, ken het.. Maar klitwortel kun je vrijwel niet omheen om uit te proberen, spul kost rond de 2 euro ;), dus het proberen waard! Je kunt het kopen bij het Kruidvat, eigen merk en staat onder/naast de shampoos, fles/bus met paars etiket/dop. Het is tegen roos en haalt alle schilfers weg.
Wat ik ook nog van het Kruidvat gebruik is noten zonnebrand, om de manenkam goed vet te houden, ruikt ook nog eens heerlijk! Verder heb ik ook nog eczema balsem van de ruitersportzaak voor boven op haar bolletje of op andere plekken als ze jeuk heeft, verzacht het.
Dit is wat voor mij goed werkt ;)

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:36

Bedankt voor de reacties op mijn bericht over de harde manenkam in combinatie met het koeienkuil wat ze zoveel had gegeten. Ik ga haar morgen maar eens flink aan het werk zetten:)
Deken vanavond weer om gedaan.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 00:21

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 00:43

Hier morgen voor de eerste keer geheel zonder winterdeken de weide op. mag ze in ieder geval deze week overdag bloot, en dan vanaf volgende week de Boett op.
arm beest is het eigenlijk zo.. werkelijk ALTIJD wel een deken op :=

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:38

Hallo, mag ik hier even invallen?

Mijn haflinger is een 16-jarige die nog nooit last heeft gehad van eczeem. Ze staat in de winter altijd met deken, en sinds deze winter met halsdeken. Sinds 3 dagen beginnen ineens haar manen uit te vallen(grote kale plekken onderop, dus het komt niet door schuren van de deken want de bovenlaag zit er nog op) en ook haar flanken zijn vrijwel volledig kaal.

Zou dit door schuren oid kunnen komen(Ik vind het sterk maar goed, ik sta overal voor open) of zou ik de DA erbij moeten halen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:55

misschien een schimmel?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:57

Annetje schreef:
Grrr... :( Net mijn S&K super de luxe vliegendeken met buikflap en hals gepast. Wat denk je?! Te klein! :roll:
Deken is wel super mooi, lekker zacht, mooie buikflap, genoeg sluitingen alles met klitteband erbij en stof is soepel maar heel fijnmazig. Dekenmaat 185, iemand interesse?

gewoon ruilen hoor,mag altijd binnen twee weken he? ;)
zijn inderdaad gave dekens en ze vallen wat kleiner,dat klopt

knabbelgirl:
kan zijn dat de manen verstikt worden door de deken waardoor er te weinig lucht bij komt.
dan vallen ze ook uit.
de kale plekken zou ik niet weten ,kan zo veel zijn.
misschien mijt, misschien schimmel of hormonaal door het verharen.

denk dat een veearts wel kan zien wat er is

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:00

Schimmel is het zeker niet, dat herken ik inmiddels wel bij haar(wordt ze flink ziek van) Verstikking of hormonaal zou inderdaad heel goed kunnen :oo ze heeft last van haar hormonen dat klopt. Dank jullie *D Ik zal eens overleggen met de DA en hem eventueel laten komen :)

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:47

knabbelgirl schreef:
Schimmel is het zeker niet, dat herken ik inmiddels wel bij haar(wordt ze flink ziek van) Verstikking of hormonaal zou inderdaad heel goed kunnen :oo ze heeft last van haar hormonen dat klopt. Dank jullie *D Ik zal eens overleggen met de DA en hem eventueel laten komen :)

Ik zou zeker de DA even laten kijken vooral als het bij de manen en de flanken zit.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:07

MSophie schreef:
ik vind die deken er vreselijk uitziet, na mijn gevoel zit hij heel strak en een eczeem deken hoort niet strak te zitten want dan ademt de huid helemaal niet en als de dan regenbui overheen komt kunnen ze niet eens de haren rechtop zetten om warm te blijven..

Waarom koop je dan niet gewoon een goedkope pagony en daarbij is boett prima als je hem regelmatig wast dan blijft hij luchtig en gaat je paard echt niet zweten onder die deken..

pagony heb ik al eens van dichtbij gezien in gebruik en ook even gepast op die van mij
pasvorm vind ik ruk, kwaliteit ook trouwens
en ik kan de boett wassen wat ik wil, maar bij echt zomerweer staat mijn dame er toch klam onder...

dekens zouden prima strak/aansluitend kunnen zitten, zolang de stof maar elastisch doch stevig genoeg is ,
ik zie het aansluitende bij de snuggy juist als voordeel, zeker in combi met de afwezigheid van allerlei clips etc ,
zeker met veulens en jonge dieren in de groep wat hier dus het geval is en ik wil haar niet in de andere groep, want ze heeft het mij veel te goed naar de zin in deze :j

en edit, de foto op de site waarop je paard met snuggy ziet, de merie die je ziet is hoog drachtig :)
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 31-03-09 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:14

Hartje schreef:
Nog meer iemand positieve (of negatieve) ervaring met de lotion TKC 97 ?

op mijn vorige stek een weidegenootje die het gebruikte, werkte wel iets , maar op een gegeven moment had merrie wel hele lappen vellen aan haar hals hangen , alsof ze chemisch gepeeld was
dus die komt er hier niet in