[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyxx

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 16:38

Mijn paardje heeft vandaag voor het eerst weer geschuurd Huilen Terwijl hij nu voor het tweede jaar het Puur-protocol volgt... hij had dus eigenlijk nagenoeg geen jeuk meer moeten hebben/krijgen Boos!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 08:47

simply heeft nog geen tekenen van eczeem maar toch vallen delen van zijn manen uit Verward
zijn manekam ziet er nog normaal uit en hij staat ook nog lekker rustig. hij ziet er echt gezond uit Ja maar ja dan vallen toch zijn manen uit kan dit komen door de boett ?

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:24

Komt dat niet door het verharen???

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:24

Delen van de manen die uitvallen? Lijkt me niet door het verharen te komen... vind het een beetje raar verhaal. Het zou wel kunnen dat het door de deken komt... misschien omdat de deken tegen zijn manen kam schuurt... maar het zou eigenlijk niet mogen. Vreemd.
Als het zo blijft zal ik er eens een da bij halen, misschien is er een andere oorzaak.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:40

zijn manen vallen op stukjes uit het begint zodra de boett op gaat. zonder boett op valt er ook niks uit.
vorig jaar had hij bijna niks geschuurt maar ook bijna geen manen meer over Verward

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:01

wat mij het meest logisch lijkt is dat de manen geen lucht krijgen,en daardoor uitvallen.
misschien zit de deken net te strak?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:03

ik vraag me af,als je een fjord met een 'fjordenkapsel' hebt,hoe je dan een goed aansluitende deken oplegt?omdat die manenkam dan zegmaar in de weg zit.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:20

Misschien allergisch voor de stof of iets? Is inderdaad wel erg raar.

Zou bij een fjord of een heel ruime halsdeken of manen lang laten of juist nog een stukje in korten.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:20

Hier in de buurt staat een paard met een ziekte en daar vallen de manen en staart haren ook zomaar uit.
Verder is het beestje gezond maar helaas niets aan te doen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:40

Afbeelding

kijk, indi heeft zowaar haar op der staart:)

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:12

pluklief schreef:
simply heeft nog geen tekenen van eczeem maar toch vallen delen van zijn manen uit Verward
zijn manekam ziet er nog normaal uit en hij staat ook nog lekker rustig. hij ziet er echt gezond uit Ja maar ja dan vallen toch zijn manen uit kan dit komen door de boett ?

Misschien vitaminegebrek??? Dat werkt bij mensen tenminste wel zo! Maar bij paarden weet ik dat niet hoor.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 07:27

petrahin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 07:31

Ik weet dat een paard of pony met zomereczeem verschrikkelijk is. Je voelt je zo onmachtig.

Mij arabier heeft ook een vorm van zomereczeem. Hij is nu 5 en heeft al 2 jaar een boett deken op.

Dit wilde ik jullie toch niet onthouden. Hoewel ik niet van de poedertjes ed ben. Ben ik na het zien van het programma van Anky, OMEGA 3,6 en9 gaan geven.

Tot nu toe heeft hij niet geschuurd, ik weet het is zeker nog te vroeg om te juichen, en ik durf het haast niet te geloven maar tot op heden gaat het goed.

Wel ben ik al maanden op de musli van Pavo overgestapt ( Nature best) hier zit geen suiker in en bijna geen eiwitten.

groetjes Petra

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:16

volgens mij kun je dat zo snel nog niet zeggen over dat omega. indi heeft haar staart tot nu toe ook nog heel. nu maar hopen dat dat Zo blijft en dat hij wat langer wordt. er moet nog zeker een halve meter aan. (o wat erg!)

roos(haar weidemaatje) knasbbelt vaak aan indi haar manen ondanks de deken. ik hoop maar dat dat geen kwaad kan...

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:51

Snoevie schreef:
ik vraag me af,als je een fjord met een 'fjordenkapsel' hebt,hoe je dan een goed aansluitende deken oplegt?omdat die manenkam dan zegmaar in de weg zit.

Mijn pony heeft ook "fjordenkapsel". Cool Bij mij zit de manenkam niet in de weg, die deken kan er gewoon overheen. En wat ik hier al eerder vertelde, hoe kort of langer je het ook houdt dat het uiteindelijk plat gaat hou je niet tegen... Mijn deken zit vrij ruim boven de manen maar ook dat helpt niet. Maarja, ik heb liever dat ie plat kapsel heeft zonder jeuk en wondjes, dan cool kapsel met gaten. Stoere kapsels houden we dan ook voor de winter Lachen

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:17

De mijne heeft helaas weer geschuurd en heeft hele dikke ogen. Ik heb hem vorige week toch in zijn deken gehesen omdat hij wat meer met zijn staart aan het zwiepen was en al wat geschuurd had aan zijn manen. Ik wilde het eigenlijk afwachten maar helaas. Mijn fjord loopt onder de eczeemdeken van Pagony (maat 195) en de manen gaan inderdaad plat liggen door de deken. Maar liever de manen plat dan geen manen Haha! .

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:21

__KELLY schreef:
Raya schreef:
Ik kom ook maar weer eens kijken hier!
En misschien is het al ooit langs geweest maar heeft er iemand ervaring met deze deken?
Afbeelding
Groetjes Anne

ik wil deze ook na deze zomer aanschaffen omdat deze eczeemdeken dan wel is afgeschreven
maar ik vroeg me eigenlijk af of er ook een buikflap bij zit dat de buik ook beschermd word tegen vliegen
ik vind deze zowiezo er sterker en meer funtioneler uitzien dan de deken van boett Ja
mijn pony heeft na een warme dag 2 keer heen en weer tegen het hek staan schuren heeeell even dus heb gou overdag dr eczeemdeken opgedaan , het eczeem was me weer een heeeeel klein beetje voor
en nu heeft ze overdag tot het donker en weer frisser word dr eczeemdeken op en savonds nog een dun 100 grams deken op

Deze deken heb ik vorig jaar gekocht voor mijn fries. Hij heeft geen buikflap. Verder vind ik de kwaliteit nogal te wensen overlaten. Het klitteband laat al na een paar weken los en het plakt ook niet goed meer na een tijdje.
Verder is ie nog wel helemaal heel, maar er moet dus nieuw klittenband op. Dit was al heel vlug zo.

dan had ik het tog fout
ik wil zowiezo wel eentje met een buikflap ,
en met dat klittenband is dan ook niks waard zeg Nagelbijten / Gniffelen

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:31

ik hou van de eczeem deken Lovers
Rocky heeft nog geen jeuk gehad Haha! Go jij! Go jij!

m0niiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:39

Ik heb ook shetlandertje met zomerexeem nou zijn zijn haartjes mooi aangegroeid, maar weet zeker als hij dalyk in de zomer weer gras eet da hij weer bijna helemala kaal is Verdrietig vindt da zo sjit !

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:43

Heeft iemand ook een Ivanhoe deken?

Ik had de zandkleur besteld, maar die hadden ze helaas niet meer... krijg nu de bruine...

Weet iemand ook hie dit zit met warmte? Is die bruine veel warmer denken jullie?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:31

lennox:
dikke ogen?
je zou haast denken dat die van jou dan slecht tegen sotf of pollen op de ogen kan,denk aan hooikoorst bij mensen die krijgen dan ook van die dikke ogen

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:09

ellepel schreef:
lennox:
dikke ogen?
je zou haast denken dat die van jou dan slecht tegen sotf of pollen op de ogen kan,denk aan hooikoorst bij mensen die krijgen dan ook van die dikke ogen

Hij krijgt elk jaar dikke ogen. Ik zal eens kijken of ik een fotootje van vorig jaar kan vinden in de eczeemfase en een van dit jaar zoals hij "normaal" is. Misschien wel iets wat ik nog even aan kan kaarten bij de DA. Hoewel hij al vanaf januari Allergitum krijgt.

Afbeelding

Op deze foto zie je goed de verdikking boven zijn ogen, bij zijn oogleden zeg maar..

Afbeelding

En deze is van 2 weken geleden. Zij manen en voorpluk zijn nog aan het herstellen van vorig jaar...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:05

jee zeg,da's wel een heel verschil op beide foto's.....
ik vind t toch apart die dikke ogen, maar bij pollenallergie zit het juist onder de ogen,dus zou dat in dit geval dan weer niet kloppen.
had jij al es bloedonderzoek laten doen?
ziet er echt extreem uit,zo op het hoofd heeft ap het nooit gehad gelukkig.
wel kleine ronde vlekjes maar dat was een schimmel,na behandeling trok dat weer weg

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:35

Mijne had ook geschuurt dus meteen de deken weer op. Nu heeft hij geen jeuk meer alleen aan de zijkant van zijn hoofd net waar de neusriem zit. Ga denk ik zo'n hoofdkap bestellen, vorig jaar had hij ook zijn hoofd gehavend.

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:36

Heftig zeg die eczeemfoto, lijkt een heel ander paard. Bloos! Worden de ogen uiteindelijk ook echt ontstoken of blijft het bij dik?
Die van mij heeft ook dikke ogen de ene dag, is volgende dag weer weg. En dan is het er ineens weer. Wil ook altijd met zn ogen tegen me aan schuren. Ook zoiets raars...