[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Soraya85

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:21

Daarnaast helpt alleen zeewater in een bak niet erg veel... het is juist de stroming van het water wat zo goed is..
Ze worden dan zeg maar gescubt door het water/zand.

Maar volgens mij reageert papagroom om zo snel mogelijk 25 nuttige berichten te krijgen ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:17

Met 20 l doe je 10 tot 14 dagen sponzen gaat namelijk ook prima......die scrubbende werking is onzin het gaat om de zuiverende werking van het zout en de huidherstellende weking van de alg in combinatie met in het water aanwezig cediment.
mijn vrouw heeft psoriasis achtige schilvers op haar voeten en zelfs dat verdwijnt als sneeuw voor de zon....schaaf en brandwondjes herstellen ook veel sneller als je ze dagelijks goed spoeld
@soraya....ik ben nieuw hier wat zijn nuttige berichten????

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:46

Ben nu een week of twee bezig met zelfgemaakte zwavelzalf (zwavelpoeder & vaseline in een verhouding van ongeveer 1:3) en één van zijn plekjes is bijna helemaal verdwenen!

kientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 07:40

Ik heb een tinker die al jaren heel erge mok en rasp had soms tot haar liezen aan toe ;( en echt niks hielp, tandpasta, mokzalven, injecties bij de da, allerlei pilletjes en kruiden allemaal niks, soms werd het wat rustiger maar helemaal weg ging het niet en het kwam net zo hard weer terug

Drie jaar geleden wees een Friese paardenfokker mij erop dat hij ervaring had met Huppa die hebben een mokpakket heeft wat echt helpt. Hij gebruikt het bij zijn paarden dus dacht dat kan ik wel eens proberen.
Ben meteen begonnen, 2 keer per dag een slobbertje maken met kruiden ( kun je trouwens een dag van te voren maken dat is wel handig) en een keer in de week wassen, olie en mokmousse erop en afwachten maar.
De tweede keer dat ik moest wassen moest ik met een fijn kammetje de losse korstjes ( niet de wondjes zelf aanraken hoor) die in de sokken zaten weghalen, nou je wil niet weten wat eraf kwam
Tot mijn verbazing waren toen al de wondjes veel kleiner en rustiger.
Voor het eerst was ze niet aan het stampen en bijten in haar benen.
Drie weken verder gaf ik nog 1 keer per dag slobber en bleef trouw haar benen wassen en insmeren, de mok was zo goed als weg en de rasp al veel rustiger,
een mevrouw van huppa zei dat de rasp veel hardnekkiger is en meestal een tijdje langer duurt dan de mok om over te gaan

Na 7 weken was mijn Tinky helemaal schoon, geen plekje meer te vinden, heb de kruiden voor de zekerheid opgemaakt en nog 1 zakje extra gegeven, dat hoefde niet volgens huppa maar ik was zo bang dat het terug zou komen..
Voor de zekerheid nog een keertje gebeld of ik de kruiden niet als preventie moest gebruiken, die mevrouw zei dat er een kans is dat de mok terug kan komen maar in veel mindere mate en dan is een kuurtje met 1 of 2 zakjes genoeg.
Na ongeveer een jaar voelde ik tot mijn schrik weer 2 kleine plekjes. Snel een kuurtje besteld en inderdaad na 1 zakje wassen en smeren was het al weer weg!
Ik heb nu voor de zekerheid altijd een zakje kruiden in een tupperwarebakje en de olie en mousse in mijn kast staan maar moet waarschijnlijk nieuwe bestellen want dat staat al anderhalf jaar ongebruikt in de kast
hier staat het pakket wat ik heb gebruikt http://www.huppa.nl/jassen-bovenkleding/14531-new-mokpakket-met-ballistol.html

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:14

Voor mijn paard gebruik ik altijd Sudocrem, ik heb ook eens haar beentjes geschoren. :o

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:49

Wat ik me afvraag...is het scheren van de sokken wel goed?
Als het haar teruggroeid gaat dat toch ook irriteren?

En kan kuilgras ook een boosdoener zijn i.p.v. hooi?
Ik wil altijd hooi geven,maar eigenaresse wil dit niet.
Laatst bijgewerkt door FireAndIce op 29-08-10 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:52

Ik scheer niet meer en sindsdien heeft mijn paard nog niet weer mok gehad. Ik heb het idee dat de huid toch kwetsbaarder is voor vocht ed zonder het haar.

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:55

Nibbit schreef:
Ik scheer niet meer en sindsdien heeft mijn paard nog niet weer mok gehad. Ik heb het idee dat de huid toch kwetsbaarder is voor vocht ed zonder het haar.

Dat denk ik ook,maar de eigenaresse vindt dat je dan niet bij de wondjes kunt komen.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:19

Mijn vader werd vanochtend gebeld door de eigenaar waar mijn veulen 24/7 in het land staat, en die zei dat hij vet erg mok had, dus hij moet eigenlijk zsm op stal.
Ben er zonet even geweest, het is echt heel erg, helemaal open, het bloed loopt eruit....
Zsm maar behandelen, haal hem volgend weekend het land uit! |(

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:23

Mijn paard heeft sinds vorige week ook haar beide achterbenen onder de mok. Heb al gewassen met betadine shampoo gewassen en elke dag smeer ik er sudocreme op.
Zal binnenkort eens vragen voor droogzetters oid bij de dierenarts, ben namelijk niet van plan om de herfst, winter en voorjaar te smeren.

kientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:13

Ik gebruik mokpakket van Huppa.nl is echt wonderbaarlijk, mijn paard heeft al jaren mok, vanalles opgesmeert en gegeven maar niks hielp helemaal,
ja eventjes maar dit is echt top,
na 2 weken zag ik al duidelijke verbetering en na 8 weken alles weg, nu een half jaar later nog steeds schoon
kan eindelijk weer rijden want ze was helemaal kreupel ervan

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:19

Ik kreeg een keer een tip van een trainingstal om ochtendurine van jezelf te gebruiken. Deden hun ook bij de mokpaarden en na een paar dagen was het weg. Het overigens zelf geen ervaring maar mocht ze mok hebben valt het te proberen.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:26

Sinds mn drainage kuur dit voorjaar heeft mn paard dit jaar nog geen mik gehad
*klopt af*
:)

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:55

Ik was een tijdje aan het zoeken naar mokthee of kruiden en goede resultaten gelezen...
Vind verschillende sites die het aanbieden..

Is er maar 1 mokthee??
Of zit er verschil in samenstelling van de kruiden?
En hoe weet je nou welke de beste is?

zijn jullie daar inmiddels achter gekomen?

Monique

kientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:44

FotoDesign schreef:
Ik was een tijdje aan het zoeken naar mokthee of kruiden en goede resultaten gelezen...
Vind verschillende sites die het aanbieden..

Is er maar 1 mokthee??
Of zit er verschil in samenstelling van de kruiden?
En hoe weet je nou welke de beste is?

zijn jullie daar inmiddels achter gekomen?

Monique

Ik gebruik het kruiden pakket van huppa die is echt heel goed, heb echt heel veel dingen geprobeerd, maar met die kruiden, shampoo, olie en mokmousse was het na een paar weken helemaal weg, nu een jaar later nog steeds geen mok :D

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:58

En met dat Huppa kruidenpakket hoef je de sokken niet te scheren?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:07

kimmert schreef:
Ik kreeg een keer een tip van een trainingstal om ochtendurine van jezelf te gebruiken. Deden hun ook bij de mokpaarden en na een paar dagen was het weg. Het overigens zelf geen ervaring maar mocht ze mok hebben valt het te proberen.

Denk niet dat ik dat ga proberen ;) smerig zaakje..

kientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:09

FireAndIce schreef:
En met dat Huppa kruidenpakket hoef je de sokken niet te scheren?

Nee hoef je niet te scheren ik heb ze bij mijn Tinky ook eraan gelaten,
is wel wat prutsen maar ik gebruikte na het wassen en insmeren met de olie een manenkammetje om de losse korstjes weg te kammen
door die ballistol olie gaat dat heel makkelijk, je moet niet de korstjes die vastzitten los kammen alleen wat in de haren zit ;)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:56

Ochtendurine??

Zie t al voor me, iedereen op stal met een bekertje pis over t erf...
:')

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:59

Iemand ervaring met Phoxi? Bokt geeft geen resultaten.
Heb dit via een collega van m'n vriend te horen gekregen. Dit mengen met een liter water ofzo en dan voet daar inzetten en 5 min in laten trekken.
Zal binnenkort de DA eens vragen :)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:05

Ik heb hele goeie ervaringen met de volgende behandeling:
1 keertje goed uitwassen met betadineshampoo en de
korstjes eraf halen en vervolgens droog en heel vet houden
met uierzalf.
Moet er wel bij zeggen dat dit paard niet heel erg mok had...

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:26

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:39

Mijn paard heeft vorig jaar vanaf augustus tot februari mok gehad. Werd steeds erger, niets hielp echt.

Voorheen als ik zag dat hij mokplekjes kreeg was het na een keer wassen met betadine en paar keer smeren met Sudocrem wel weg. Nu niet, heb ook hydrocortiderm en mokcreme gebruikt. Toen heb ik levertraanzalf gemengd met teatreeolie, na zo'n 2 weken smeren en om de paar dagen wassen met betadine was het bijna weg, na 3 weken helemaal. Misschien te proberen voor jullie?

Dat van Huppa klinkt ook goed, ga ik onthouden!

Ewan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:51

Ik gebruik zink zwavel pasta van Groen Os, werkt bij mijn Tink super. En de Tink van een stalgenoot heeft altijd rasp, en gebruikt dit nu ook en ook bij haar wordt het stukken minder!

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:53

Ewan schreef:
Ik gebruik zink zwavel pasta van Groen Os, werkt bij mijn Tink super. En de Tink van een stalgenoot heeft altijd rasp, en gebruikt dit nu ook en ook bij haar wordt het stukken minder!

Dat wordt bij mijn verzorgTink ook gebruikt,soms is het minder,
maar meestal komt het ook weer flink terug,bovendien worden de sokken steeds geschoren,
wat ik eigenlijk niet normaal vindt.Dat moet op een gegeven moment toch niet meer nodig zijn?