Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
biancanij schreef:Ik heb even jullie ervaring nodig.
Ik heb voor morgen een afspraak gemaakt bij de DA om bloed te laten prikken. Vanmiddag word ik door de DA zelf gebeld. Hij vraagt waarom ik bloed wil laten prikken. Ik zeg dat ik denk dat mijn paard pollenallergie heeft en dat ik een verklaring wil zodat ik op de wedstrijden met een neusnetje mag rijden. Hij zegt: waarom denk je dat hij pollenallergie heeft, het kan vanalles zijn. En ik kan wel bloedprikken maar daardoor kom je er nog niet achter of hij pollenallergie heeft. Er kan dan alleen aangetoont worden dat hij een alergiese reactie vertoont. Maar waarop kun je niet zien. Hij gaat wel akkoord om bloed te laten prikken. Maar ik heb zo mijn twijfels bij zijn verhaal. Als wij bloed laten prikken dan kun je toch ook zien waarvoor je allergies bent?? Kun je dat bij een paard dan niet aantonen?? Hoe weten jullie anders dat je paard pollenallergie heeft? Ik las paar dagen geleden zelf hier dat iemand zei dat haar paard voor 7 pollen allergies is. Volgens mij heeft mij DA het verkeerd of niet?
biancanij schreef:Wat is daar voor iets een biotensor? Maar met zo'n test kun je dat ook als bewijs aantonen op de wedstrijd? Want voor de KNHS heb je toch een verklaring nodig om met een neusnetje te mogen rijden??
Roos_s schreef:Heeft iemand hier ook trouwens dat mensen je zeggen dat het onzin is met zon netje te rijden. Vandaag ook weer mensen die dan zeggen dat het tussen je eigen oren zit... Niet dat ik me daar nou enigszins iets van aantrek, maar kan me er wel weer aan ergeren... Ik hoop dat die mensen ook eens zo'n paard te rijden krijgen
Roos_s schreef:Maarja kost je dan in ieder geval wel veel meer geld dan alleen een verklaring en dat is voldoende voor de wedstrijden... Ik zou iig geen bloedtest laten doen, dattie pollenallergie heeft weet je eigenlijk al
biancanij schreef:Roos_s schreef:Maarja kost je dan in ieder geval wel veel meer geld dan alleen een verklaring en dat is voldoende voor de wedstrijden... Ik zou iig geen bloedtest laten doen, dattie pollenallergie heeft weet je eigenlijk al
De DA schrijft niet zomaar een verklaring. Welke DA heb jij dan? Maar ik wil het zelf ook zeker weten dat het van de pollen komt en niet ergens anders van. Want ik twijfel daar soms nogal aan. En inderdaad ook ik dacht wat een onzin die netjes, tot mijn paard ook begon te schudden. Maar wat mij wel opvalt is dat ineens steeds meer paarden er last van krijgen. Of althans steeds meer mensen met zo'n ding zien rijden omdat ze denken dat het paard daardoor onrustig is. Ik vind soms dat de mensen nogal te ver gaan en het paard geen paard laten zijn. Maar als je paard inderdaad pollenallergie heeft (wat helaas echt bestaat) dan is zo'n netje wel een uitkomst. Vandaag liep Uniek gelukkig niet meer te schudden.
Wat ik mij nou afvraag is of een paard dat pollenallergie heeft moet die dan in de wei ook zo'n netje om? Lijkt mij toch wel???? Want dan komen ze toch veel met pollen in aanraking???