[VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

selyna

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:37

Veel succes

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 15:48

Edit:

In overleg met iedereen doen we voorlopig nog niets aan stoma (waarschijnlijk nooit)

Fistel hebben we 1 behandelplan aangereikt gekregen. Maar met 50% kans. Kans dat het juist erger werd oid.

Dus we doen even niets.
Laatst bijgewerkt door mirjamalvaro op 05-04-19 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:56

Hmm vaag verhaal.. is er geen kliniek die hier meer verstand van heeft? Komt mij een beetje over van dat ze wat bedacht hebben als een soort van experiment en dat ze je nu niet meer verder kunnen helpen. Terwijl zij eigenlijk verantwoordelijk zijn want ze hebben het zelf aangereikt.

Hoop dat je je snel weer wat beter voelt!

Jessix

Oh.... :( Daar wordt je dan ook niet veel wijzer van, helaas. Maar even laten bezinken en dan een plan verzinnen? Wat zijn de vooruitzichten als je nu helemaal niets meer doet? Of konden ze daar ook niet over meedenken?

Daphara

Jammer, dat jullie nu niet concreet verder kunnen!
Inderdaad zijn er andere klinieken dan Utrecht, waar ook hele slimme dierenartsen werken, die vast wel mee willen denken in een casus als dit.

karuna
Drukke kabouter

Ik ben geschokt. :oo wat een vreemde reactie %) . Komt er op neer zoek het maar uit? :?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:58

Ja zijn vast meer klinieken, maar dat zou dan waarschijnlijk wel weer het nodige moeten kosten... Maar goed, informeren kan natuurlijk altijd. Hopelijk geeft het je dan een beter beeld zodat je een keuze kan maken.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:59

Wat een aparte reactie zeg! Jeetje.. is kliniek in emmeloord geen optie voor second opinion? Al is dat wel behoorlijk stuk rijden

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:59

Ah echt precies mijn ervaring met universiteits klinieken. Als je daar staat wel maar als je er eenmaal weg bent..

Ik zou je verhaal eens uittypen en naar klinieken mailen. Kijken wie reageert en wat ze zeggen. Ik zou ook equitom in belgie eens mailen, ik kreeg goede informatie van hun en ook heel eerlijk. Bij mij zeiden ze bv dat ik niet moest komen omdat ze niet meer konden doen dan wat al gebeurd was.

Succes ermee! Jammer dat ze nu zo reageren. Probeer het je niet aan te trekken!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:00

Wat schrikken van het bloed.

Balen van Utrecht zijn reactie, maar ik ben ook daarom geen fan. Ken die reacties helaas....

Als je toch wat wil of moet, zou ik toch echt Tom Marien gaan informeren. Is wel iets verder, maar als je eenmaal op pad bent....
Veel mensen roepen het altijd; als hij het niet weet, is het echt klaar.

Emmeloord bijv, heb ik ook alleen slechte ervaringen mee en ook van anderen meegemaakt.

Vraag me ook verder af of in Nederland artsen het aandurven nog.

Succes in ieder geval.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:05

Ik zou toch ook advies zoeken bij een stomaverpleegkundige/ stomavereniging.

Zij zien veel complicaties bij mensen en een aantal dingen komen wel overeen met paarden plus dat ze ervaring hebben met stoma's in tegenstelling tot Utrecht.

Dan kan je desnoods verder met je eigen DA dokteren die het dan kan vertalen naar het paardenlichaam.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:05

superpony schreef:
Wat schrikken van het bloed.

Balen van Utrecht zijn reactie, maar ik ben ook daarom geen fan. Ken die reacties helaas....

Als je toch wat wil of moet, zou ik toch echt Tom Marien gaan informeren. Is wel iets verder, maar als je eenmaal op pad bent....
Veel mensen roepen het altijd; als hij het niet weet, is het echt klaar.

Emmeloord bijv, heb ik ook alleen slechte ervaringen mee en ook van anderen meegemaakt.

Vraag me ook verder af of in Nederland artsen het aandurven nog.

Succes in ieder geval.

Hoor ik ook vaker inderdaad, en dat is dus de 'equitom' waar ik het hierboven over had. Je kan ze gerust mailen ze reageren heel uitgebreid en vriendelijk. Het proberen waard!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:09

Ja, precies de nieuwe kliniek is er al een tijdje......Ik leef nog in oude tijden, excuus. Equitom!!

Voor gewone dingen zou ik hier wel naar een kliniek gaan, maar dit is te extreem en bij dat soort dingen is alleen hij een echte expert is steeds weer gebleken.

rozemissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:11

Misschien is Visonk in Roosendaal een optie? Ze hebben al mijn paardrn altijd super geholpen, er werkt een super ervaren internist Maarten. Hij heeft al wel meer is goede ideeën gehad bij een paard met slechte darmen. Heb altijd t idee dat ze hier nog het paard willen helpen ipv geld verdienen en kijken altijd naar de beste en minst belastende optie. En de prijs is altijd stuk lager dan hier in t westen :o

Equitom hoor ik inderdaad ook altijd lovende verhalen over, zelf geen ervaring daar.

En zou niet van je leg zijn, soms heb je van die dierenartsen die er volgens mij niks van snappen, jammer dat je die net treft. Je kent je paard het beste en dat heb je wel al bewezen :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 16:25

Dank allemaal.

Eerst alles maar even laten bezinken en dan verder kijken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:31

mirjamalvaro schreef:
Dank allemaal.

Heb je de medische verslagen van Utrecht? Goed om die, wanneer je er aan toe bent, door te sturen naar andere klinieken samen met je eigen verhaal. Ik zou niet meer snel mijn paard opladen voor meer onderzoek tenzij ze echt denken iets te kunnen toevoegen.

Sterkte hoor, je zal wel gesloopt zijn ondertussen. :(:)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:00

mirjamalvaro schreef:
Dank allemaal.

Precies dit. Laat het maar even zo zijn. :(:) :*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:10

:(:) Sterkte meid. Je bent er maar mooi klaar mee met zo´n ziekenhuis advies.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:24

Heel eerlijk?? Het lijkt een beetje alsof ze hun experiment gehad hebben en nu red je je maar, zie ik misschien helemaal fout maar leuk is anders.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:32

Heb je niet geeditte verslag niet gezien. Zou het even laten rusten en idd voorleggen aan bijvoorbeeld Bodegraven of aantal klinieken die veel koliekoperaties doen om mee te denken.
Mijn broer had een stoma en in het begin ook veel complicatie met huid en irritatie maar op termijn was dat helemaal rustig en goed beheersbaar. Hij had stoma voor blaas. Maar tijdelijk aantal maanden ook voor darmen en dat was soms aanslag op de huid. Verpleegkundigen op dat vlak zijn zeer kundig en kunnen wellicht ook goed meedenken voor je.
Veel sterkte en dikke knuffel in ieder geval.
Laatst bijgewerkt door fargo op 05-04-19 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:33

Ja ik weet niet hoe ze dit bedoelen , maar het komt idd een beetje over van, waar staat de majo? Naast de mosterd mevrouw, oh en waar staat de mosterd? Ja, naast de majo!
Hier heb je toch even niks aan, plus dat je weer een halve dag kwijt bent en met dat dier op pad moet, had ook wel anders gekund denk ik dan zo

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 18:11

Voor mens en dier geldt als je experimentele behandeling ondergaat, dat je als patiënt en in dit geval als eigenaar tegen complicaties en vragen op loopt waarop ze geen antwoord hebben.

Je zou eens contact op kunnen nemen met die Amerikaanse kliniek die een dergelijke operatie heeft uitgevoerd.
In de hoop dat ze jou antwoord kunnen en willen geven. En ik zou vragen of ze je in contact willen brengen met de eigenaar van dat paard.
Hun geval dateert al weer jaren terug.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 18:18

Hè bah wat een baal controle dus.
Ik heb een kat met een hazenlip. ( met de fles grootgebracht. Ben op zoek gegaan naar ervaringen, waren er ook niet. Tot ik een kliniek tegen kwam die in samenwerking met het mensenziekenhuis operaties deden en dus ervaringen hadden. Zij hebben mij dus erg kunnen helpen. Ik zou ook als je alles heb laten bezinken je verhaal opschrijven ( beknopt) en sturen naar andere praktijken en ook naar ziekenhuizen voor mensen. ( in het noorden van het land bijvoorbeeld hebben ze vaak paarden aan huis. ) je hoeft er maar 1 te treffen die zich wil inlezen en inzetten. Ook een oproepje op bijvoorbeeld stomaatje zou je kunnen helpen.
Over dat bloeden, schrik daar niet teveel van. Bij mensen gebeurd dat ook regelmatig. Darmweefsel is zacht en kwetsbaar, maar heelt ook weer snel.
Net als het per dag veranderen van grote en vorm is algemeen bekend bij menselijke stomapatienten.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 18:25

Ik snap de negatieve berichten niet zo goed, soms is het beter om het lichaam eerst wat rust te geven en pas later naar verdere behandelingen te kijken.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 18:31

Advies bij de humane geneeskunde vragen, die hebben zo veel meer ervaring met stoma's!