Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wodant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:53

Drico schreef:
Ik zit eraan te denken om mijn Recuptex te verkopen en over te stappen op BoT.

Meer mensen die dit gedaan hebben? En ervaringen?
Ik merk eigenlijk te weinig bij mijn pony wanneer ik de Bucas op heb liggen

Ik heb het gedaan, de bucas reageerde mijn pony helemaal niet op voelde ook geen verschil met het magnetische gedeelte en het niet magnetische gedeelte met warmte.

Ik ben dan niet op BoT overgestapt maar op Catago, maar die heeft dezelfde werking als BoT, ik denk dat daar dus weinig verschil in zal zitten. De Catago kwam ik namelijk ergens in een outlet van een winkel tegen vandaar dat ik toen voor Catago ben gegaan, de bedoeling was namelijk wel eerst BoT. Ik namelijk had al ervaring met de stalbeschemers van BoT en die bevielen erg goed!

Met Catago/BoT merkte ik wel verschil in warmte en daar werd ze ook lekker ontspannen van en had ik ook echt het idee dat ze losser in haar rug er van werd.

fardoe

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:39

Ik gebruik ook Catago en je voelt duidelijk verschil en inderdaad ook hier een ontspannen paard.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:44

Iemand nog BOT stalbeschermers te koop, of weet iemand een leuke aanbieding online?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:53

Iemand op stal heeft ze van premier equin en die leveren in Nederland en bevallen erg goed

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 20:15

Bambino schreef:
Iemand nog BOT stalbeschermers te koop, of weet iemand een leuke aanbieding online?

Pb

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 20:59

Heeft er iemand ervaring met deze?
https://www.premierequine.co.uk/Mobile/ ... 2x25581769

Ik was aan het kijken naar de ceramic beschermers van kramer tot ik me bedacht dat ik nog een set 3 in 1 beschermers heb liggen die haar een beetje te groot zijn om mee te rijden. Misschien kan ik deze in deze beschermers doen zodat ik alsnog m’n stalbeschermers heb..
Heb nu bandages en onderlappen van bot maar gebruik ze amper. Veel te veel werk om om te doen

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:28

pluisje88 schreef:

Ik was aan het kijken naar de ceramic beschermers van kramer tot ik me bedacht dat ik nog een set 3 in 1 beschermers heb liggen die haar een beetje te groot zijn om mee te rijden. Misschien kan ik deze in deze beschermers doen zodat ik alsnog m’n stalbeschermers heb..
Heb nu bandages en onderlappen van bot maar gebruik ze amper. Veel te veel werk om om te doen

Ik zou dat niet doen. Grote kans dat het gaat schuiven of toch ongelijke druk geeft. Dat is voor eventjes niet schadelijk, maar als ze die dagelijks een aantal uren dragen als stalbeschermers is dat niet wenselijk. In dit geval kan goedkoop dus ook echt duurkoop zijn.

In dat geval zou ik gewoon echte Stable boots kopen, bijvoorbeeld die van Back on Track of Kentucky.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:38

mavantos schreef:
pluisje88 schreef:

Ik zou dat niet doen. Grote kans dat het gaat schuiven of toch ongelijke druk geeft. Dat is voor eventjes niet schadelijk, maar als ze die dagelijks een aantal uren dragen als stalbeschermers is dat niet wenselijk. In dit geval kan goedkoop dus ook echt duurkoop zijn.

In dat geval zou ik gewoon echte Stable boots kopen, bijvoorbeeld die van Back on Track of Kentucky.

Ze heeft het alleen om als ik erbij ben. Hoogstens een paar keer per week En dan tijdens Een uitgebreide poetsbeurt ofzo. Zeker niet voor urenlang gebruik.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:57

Ik denk dat het voor geen meter zit, maar als je erbij blijft en het is voor bijvoorbeeld een halfuurtje dan kan het vast niet zoveel kwaad (al twijfel ik of het voor zo'n kort tijdsbestek daadwerkelijk effect heeft).

Dan kan je ook die 3 in 1 beschermers over de onderlappen van BoT doen. Is in principe hetzelfde en scheelt je weer wat nieuws aanschaffen

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:05

mavantos schreef:
Ik denk dat het voor geen meter zit, maar als je erbij blijft en het is voor bijvoorbeeld een halfuurtje dan kan het vast niet zoveel kwaad (al twijfel ik of het voor zo'n kort tijdsbestek daadwerkelijk effect heeft).

Dan kan je ook die 3 in 1 beschermers over de onderlappen van BoT doen. Is in principe hetzelfde en scheelt je weer wat nieuws aanschaffen

Maar de stalbeschermers zijn toch ok gewoon 3 in 1 beschermers met passende onderlappen erin? Wat is dat het verschil met losse onderlappen in dezelfde vorm en 3 in 1beschermers erover?

De bot onderlappen zullen er niet fatsoenlijk in passen denk ik. Die zijn anders van vorm en behoorlijk stug dus niet zo makkelijk passend erin te krijgen gok ik.

De Fedimax rugwarmer en bandages/onderlappen/hakbeschermer gebruik ik net zo lang en ik merk wel degelijk verschil Ookal heeft ze ze geen uren op.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 01:21

Stalbeschermers zijn niet hetzelfde als 3 in 1 beschermers met onderlappen eronder... Die zijn als eerste veel groter en de lap die erin zit, zit met klittenband vast. Daarnaast is de lap anders qua maten dan een normale onderlap.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 07:35

mavantos schreef:
Stalbeschermers zijn niet hetzelfde als 3 in 1 beschermers met onderlappen eronder... Die zijn als eerste veel groter en de lap die erin zit, zit met klittenband vast. Daarnaast is de lap anders qua maten dan een normale onderlap.

Echt? Ik heb ooit tegelijk mijn 3-1 beschermers gekocht met een set stal/transportbeschermers en die waren wel hetzelfde maar dan met een lap erin..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 12:19

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:06

Nouvel schreef:
Zijn er al ervaringen met de BoT Sienna cooler?
Hoe valt de maat, hoe is de pasvorm, hoe stevig is het materiaal?

https://hypostore.nl/back-on-track-sienna-cooler.html

Ook benieuwd naar! Maar ben bang van niet omdat die zo nieuw is. Vind hem heel chique :j

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:00

Ik ga morgen of maandag de Sienna bestellen ter vervanging van mijn Recuptex light :)
Kan wanneer ik hem binnen heb wel een berichtje plaatsen hoe die valt etc.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:00

Ja graag!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:52

Oh ja, wil het ook graag weten!
Ik heb zo’n soort deken van Rambo(gaas met dichte bovenkant), maar vind BoT fijner, dan heb je de werking erbij.
De maasdeken vind ik al snel te warm met dit weer.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:34

Oh en dat voor die prijs!

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 23:20

Hier ook heel benieuwd naar de cooler.. en ik vraag me af tot waar op de rug is het deel met de werking bij de dekens? Verschilt dit per type of allemaal schouders, rug en lendenen? Kan nergens foto’s vinden van de binnenkant..

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:36

Drico schreef:
Ik ga morgen of maandag de Sienna bestellen ter vervanging van mijn Recuptex light :)
Kan wanneer ik hem binnen heb wel een berichtje plaatsen hoe die valt etc.

Ben ook wel benieuwd!
En hoe/ wat ga je deze deken gebruiken?

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:11

Die Sienna is wel heel mooi!

Ik ben nu de BOT bandages die direct op de huid moeten aan het testen op mijn shetlander die nog wat stijf loopt omdat hij bevangen geweest is. Ik kon ze voor weinig van iemand overnemen, ondanks dat ze te groot zijn lijken ze wel verbetering te geven.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:07

Ik heb zojuist de Sienna besteld, levertijd was wel 2 - 10 dagen dus dat duurt nog even waarschijnlijk :+

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:30

Ik heb de Sienna vandaag binnen gekregen en gepast. Super mooie deken, ben heel benieuwd naar de werking. Ik gebruik hem voor en na de training en op de Trailer. Vind de maat normaal tot klein vallen. Als je twijfelt over de maat zou ik 1tje groter nemen..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 06:58

Ziet er goed uit!
Kunnen de singels eraf?
En valt ‘ie echt een maat kleiner of meer normaal?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:19

Mooi!

Ik zoek een deken die ik na en/of voor het rijden op kan doen. Voor (spier) ontspanning.
Of met een wandeling. Die ook even op kan blijven in de weide.( mijne staat altijd buiten).
Of inderdaad op de trailer.
Recuptex of deze spreken me wel aan..