Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chantal001 schreef:Zijn benen zijn gekruist door de veearts. Hij trok gelijk terug. Reflexen werkten prima. Tijdens het lopen is er druk op zijn staart gezet. Dit corrigeerde hij ook. Sinds 2 weken wil hij geen slobber meer, alleen care 4 life. Schrokken waren meer elektrisch en zo doet hij als hij aan het stroomdraad komt. Hij reageert dan ook een paar dagen op deze manier als ik het draad te dicht bij hem hou. De laatste weken schijnt hij ook regelmatig languit te liggen en diep te slapen. Reageert wel na paar keer roepen. Stijve loop achter kan van vallen zijn. Ik stap sinds 6 weken met hem ivm dikke kogel. Daarvoor ivm zware artrose 40 minuten stappen en 10 minuten rustig draven. Nathalie graag je mobiele nummer zodat je navraag kan doen. Zet het verhaal morgen op de app. Beterschap! Ik ben ook erg moe. Laatste dagen slaap ik weinig.
Deni11 schreef:Vandaag is onze shet voor de 3x op rij (bij vorige eigenaar 2x) hoefbevangen verklaard door de dierenarts.
Ook bloed laten trekken want de kans op chusing incl. Symptomen zijn er zeker.
Maandag krijgen we uitslagen en dan zien we verder.
IngridM schreef:Er zijn wel publicaties van paarden die 7 zijn maar nog niet van 5 jarigen.
ellentjes schreef:Deni11 schreef:Vandaag is onze shet voor de 3x op rij (bij vorige eigenaar 2x) hoefbevangen verklaard door de dierenarts.
Ook bloed laten trekken want de kans op chusing incl. Symptomen zijn er zeker.
Maandag krijgen we uitslagen en dan zien we verder.
Dat klinkt bekend, mijn shet is ook een aantal keer achter elkaar hoefbevangen geweest. Ze liep bijna onafgebroken slecht/op eieren. Dus ik heb bloed af laten nemen en ze had inderdaad ppid. Ze krijgt nu een half pilletje, goed hooi en met anatomisch bekappen loopt ze weer goed.
Haar Vitalbiks laat ze helaas nog wel staan. Afgezien het gebrek aan krachtvoer eetlust gaat het ontzettend goed en loopt ze haar maatje met wandelen als vanouds voorbij.
MiniMeLona schreef:Ze waren er echt wel onder de 5 helaas.
Als je dan bedenkt dat ik al 3 jaar aan het tobben was met verschillende da's erbij die mij allemaal niet serieus namen, om zelfs na haar diagnose op 7 jaar idd, nog steeds in de jaren daarna te moeten horen dat ze er toch vooral niet uitzag als wen pony met ppid, denk ik dat de medische wereld er zelf gewoon niet aan wilde.