Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:Meert, ja ik weet dat er in grasmix meer suikers zitten als in lucerne. Maar zoals ik het begreep van de ecir groep is er iets speciaals met de lucerne suikers. Daardoor hebben IR paarden er moeite mee. Ik weet niet precies waarom verder. JP misschien wel !
Maris schreef:SR en ik hoopte juist zo dat het stukken beter ging met Fiek ! Op welke dosering zit je nu ?
dookia schreef:We zijn terug .naar hij weigert terug te eten en te drinken. Ik ben bang dat ik hem aan het kwijtgeraken ben
cynthiar schreef:Dank je voor je suggesties.
Ik moest juist van de da meer lucerne geven. Ik gaf ongeveer een halve kilo per dag, nu een hele ongeveer.
Hij heeft wel al de laatste 3 jaar dat hij de ene keer wel diarre heeft, dan weer niet, dan eet hij slecht hooi dan weer graag, dit ligt echt aan de partij hooi. Maar nu was de diarreee echt alleen maar water met wat vezels. Gelukkig was het vandaag weer een hoop met ballen erin.
Hij krijgt de lucerne pas sinds augustus. Op de wei al toen het gras minder werd, vorig jaar was hij nog magerder terwijl hij meer hooi at, dus vandaar dat ik het ben gaan voeren.
dookia schreef:Er als laatste optie beslist om hem enkele dagen van de pergolide af te halen omdat er staat in dat anorexia en diarree tussen de bijwerkingen. hij heeft vanavond nog gekregen en morgen word zijn bloed nog eens omgestuurd en getest voor ACTH waarden. We zouden als er betering is hem dan over een weekje terug op pergolide zetten maar terug starten als van nu en opbouwen met een kwartje